Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 12 iulie 2011

Câteva piese interesante

Săptămâna trecută s-a desfăşurat o licitaţie germană care a oferit un număr relativ mare de loturi cu piese româneşti. Câteva mi s-au părut interesante şi am făcut o mică selecţie pentru a vi le prezenta.

O scrisoare oficială, nefrancată, nedatată (vânzătorul a apreciat cu aproximaţie anul: circa 1860), expediată de la Ismail la Iaşi. Ştampila de plecare - "Moldova mare", aplicată cu tuş albastru verzui. Preţ de plecare - 150 euro.

1862, scrisoare din treapta a doua de greutate francată cu cinci mărci de 6 parale "Principatele Unite". În ciuda calităţii mai slabe (cel puţin trei mărci sunt tăiate în cadru), piesa a fost oferită pentru 1.800 euro.

Puteţi vedea mai multe detalii în certificatul care a însoţit piesa.

 O altă scrisoare cu mărci "Principatele Unite", tot din treapta a doua de greutate, de această dată francată cu două mărci de 30 de parale, emisiunea 1862. Preţ de plecare: 350 euro.

Blocul reconstituit cu tipurile de report la marca de 15 bani "Barbă" a fost oferit pentru 300 euro. Mai frumoase la acest lot mi s-au părut marca tipul 1 (cu un frumos degetar Călăraşi în mare parte pe marcă), dar şi marca tipul 2, care prezintă un frumos lumen alb în medalionul efigiei, în faţa nasului. Varietatea a fost semnalată, se pare că este una tipică (repetabilă).

Scrisoarea expediată de la Caracal la Viena este francată cu trei mărci de 10 bani "Paris", uşor suprapuse. Faptul că am mai întâlnit această suprapunere la piese provenite de la biroul din Caracal mă face să cred că aceasta era o practică.

O altă piesă expediată în străinătate, de această dată purtând o francatură mixtă cu o marcă "Bucureşti II" şi trei mărci "Vulturi". Piesa a fost oferită la 250 euro.

Iată o altă piesă care mi s-a părut interesantă, dar asupra căreia nu m-aş pronunţa, neputând-o examina. Conform descrierii, ea a fost expediată pe 16 ianuarie 1916 /curios, deoarece pe ştampilă data este 6 ianuarie), de la comandamentul feldmareşalului Mackensen din Bucureşti. Plicul mai conţine şi scrisoarea proriu-zisă, care face referiri la Casa Regală şi la relaţiile cu Poarta şi cu Rusia. Preţ de plecare: 200 euro.

Cele două piese MViR le prezint pentru a arăta cum era dispusă pe coală seria denumită HAN în cataloagele Michel (în ediţiile în care catalogarea acestora mai apărea încă). Legat de aceste serii, vă invit să citiţi cele trei articole pe care le-am publicat anterior, aici, aici şi aici.

Iată o piesă ceva mai târzie, din 1923, cu o francatură colorată cu mărci Ferdinand (în descriere se specifică faptul că francatura este de 12 lei, deci mai sunt ceva mărci şi pe verso), expediată în Macau (la acea dată posesiune portugheză, astăzi aparţinând Chinei). Plicul a avut adresant necunoscut, fiind returnat expeditorului. Este o piesă interesantă, mai puţin comună.

La aceeaşi licitaţie au fost şi câteva colecţii, ilustraţia de mai sus provenind de la o colecţie oferită pentru 300 euro, care se pare că merita aceşti bani (dar nu ştiu unde a "ajuns" preţul final, nemţii fiind de regulă foarte atenţi cu "vânarea" chilipirurilor - mai ales comercianţii).

Ceea ce mi s-a mai părut interesant a fost un lot cuprinzând mai multe piese, printre care trei falsuri destul de periculoase pentru cei cu mai puţine cunoştinţe. Precizez că au fost prezentate drept falsuri.

Puteţi face click pe imagini pentru mărire.

10 comentarii:

  1. Câtă atenție se dedica literelor.Ce frumos sunt scrise...

    RăspundețiȘtergere
  2. de la aceasta licitatie astept si eu un cap de bour descris foarte frumos, dar fara poza:)
    Mi-a placut in schimb foarte mult "francatură mixtă cu o marcă "Bucureşti II" şi trei mărci "Vulturi"-un pic cam scumpa pentru cat imi permit eu sa dau pe timbre, dar am avut mari rezerve, este prima data cand vad o asmenea francatura mixta...Mai trebuie citit

    RăspundețiȘtergere
  3. pictoras: La piesele mai scumpă, nu prea am curajul să iau decizii fără să le văd, pentru că este destul de des întâlnită prezentarea frumoasă în descriere, dar cu omisiuni.
    Francaturile mixte de acest gen sunt cunoscute demult, sunt semnalate şi nu sunt chiar aşa de rare. Prin revista Filatelia au fost prezentate de mai multe ori. Regretatul colecţionar Dumitru Paşşalega a publicat în revistă o serie de articole referitoare la datele de punere şi scoatere în/din circulaţie a emisiunilor postclasice, unde a ilustrat (ce-i drept, la posibilităţile grafice de atunci) şi exemple de francaturi mixte între emisiuni.

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc inca o data pt clarificari

    RăspundețiȘtergere
  5. pictoras: plăcerea este de partea mea!

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi puteti spune, va rog, daca in general la loturile nevandute se pot face oferte si SUB pretul de strigare (Ausruf)? Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Aldor: cred că trebuie citite regulile casei, la ei nu m-am confruntat cu această situaţie, dar la alţii se poate. Mai este însă un lucru, trebuie văzut dacă într-adevăr ce doriţi de la ei a rămas nevândut, pentru că se întâmplă relativ des ca portalurile să nu actualizeze în timp util rezultatele (eu am luat odată plasă cu chestia asta, pe PhilaSearch).
    Nu aveţi de ce să îmi mulţumiţi, dacă nu doream dialog, atunci nu scriam pe blog! Oricând este binevenită orice întrebare, numai să fiu eu în stare să răspund.

    RăspundețiȘtergere
  8. Angemessene Unterangebote werden akzeptiert.
    Deci accepta si ei oferte (decente) sub pretul de strigare.

    RăspundețiȘtergere