Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 27 iulie 2011

Ultima oră: ANCOM atrage atenţia că vânzarea numerelor de telefon este o practică ilegală

Deoarece în ultima vreme Autoritatea a primit o serie de sesizări în care erau implicate numere de telefon vândute sau cumpărate prin intermediul rubricilor de mică publicitate din presă sau de pe internet, ANCOM atrage atenţia asupra faptului că această practică este ilegală, numerele fiind alocate exclusiv furnizorilor de servicii de telefonie, aceştia fiind singurii care pot, la rândul lor, asigna un număr de telefon utilizatorului final, se precizează într-un comunicat.

Scoaterea la vânzare, de către un utilizator, a unui număr de telefon ce i-a fost asignat de un furnizor poate fi considerată o tentativă de fraudă, furnizorul fiind îndreptăţit să ia în acest caz o serie de măsuri cum ar fi: oprirea furnizării serviciilor prin intermediul respectivului număr, deconectarea numărului şi introducerea acestuia în carantină pentru o perioadă de timp sau returnarea utilizatorului final de drept, după caz.

Cei mai expusi riscurilor sunt însă cumpărătorii acestor numere care, după ce plătesc uneori sume ce pot atinge chiar şi 1.000 de euro pentru un număr preferenţial, aşa-numitul „număr de aur” sau „număr de platină”, pot descoperi, la un moment dat, că numărul cumpărat nu mai poate fi utilizat. „Am avut sesizări privind numere de telefon cumpărate de pe internet, care s-au dovedit a fi numere portate cu nerespectarea dispoziţiilor legale în vigoare. Cumpărând un număr de la o persoană oarecare cumperi de fapt dreptul de folosinţă al numărului respectiv, care aparţine unui furnizor şi pe care acesta poate oricând să şi-l recapete dacă abonatul de drept nu a respectat condiţiile în care numărul i-a fost asignat”, a precizat preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu.

Contractele încheiate de furnizori cu clienţii lor, la fel ca şi termenii şi condiţiile de utilizare a cartelelor preplătite care constituie tot un contract pe care utilizatorii se obligă să îl respecte la achiziţionarea serviciilor, prevăd faptul că numerele sunt date în folosinţă utilizatorilor pe perioada contractului sau pe perioada de valabilitate a cartelei, ele rămânând sub controlul furnizorilor, iar nerespectarea condiţiilor de utilizare a numerelor alocate atrage după sine deconectarea acestora şi încetarea furnizării serviciilor.

Transferul unui număr de telefon între doi utilizatori, cu toate drepturile şi obligaţiile care decurg din acest fapt, este totuşi posibil, dar se poate face numai cu acordul furnizorului şi în condiţiile stabilite de acesta, printr-un contract de cesiune.

15 comentarii:

  1. Peter, ce este de fapt un "numar de aur" si de ce ar plati cineva 1000 de euro pt un numar de telefon?

    RăspundețiȘtergere
  2. hapi2233: sunt numere de genul 07xx.050.050 sau 07xx.300.000 sau asemănătoare (cred!), de-astea care sunt foarte uşor de memorat. Sau uneori cu echivalentele în litere pentru denumiri, de genul 07xx.mag.azin sau alte variante.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aha, am inteles
    Asadar un intreprinzator care doreste sa-si faca reclama ar avea de castigat eventual ....? Desi din punct de vedere psihologic nu pricep ....scopul practic
    Pana la urma daca eu livrez dulceata de visine si tu la fel.....a mea e mai buna (sic) ca a ta dar tu ai un numar pe care cumparatorul il retine usor :)))) de la cine va cumpara clientul? Cred ca tot de la mine chiar daca pt asta mai pierde 1 minut sa caute in carnetel :D

    RăspundețiȘtergere
  4. hapi2233: O chestie oarecum asemănătoare se întâmplă cu domeniile de internet. De exemplu, pentru felia mea, un tip a cumpărat domeniul "stamps.ro" pe care nu îl foloseşte, sau a pus ceva acolo, de doi bani, în speranţa că îi va face cineva o ofertă. Sau cum s-a întâmplat cu ceva ani în urmă, când o companie de telefonie mobilă a cumpărat domeniul cu numele concurenţei. Toate astea, după modelul occidental (nu vreau să spun vorbe mari, dar de multe ori îi credităm prea uşor pe unii de pe acolo ca fiind posesori de inteligenţă - e vorba de cei de rând, nu vârfurile). Cei mai mulţi oameni sunt extrem de comozi, fără chef sau chiar prea puţin descurcăreţi. Aici e cheia, iar şmecherii mizează pe acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  5. Aha, am inteles mecanismul :)
    romanianstampnews.ro . Daca ti-ai face un astfel de domeniu cat ar trebui sa platesti pe an?
    (sper ca n-am postat de 2X)

    RăspundețiȘtergere
  6. hapi2233: O nimica toată, sub 50 de euro cu toate cheltuielile aferente, poate nici atât. Un domeniu .ro se poate achiziţiona chiar şi cu mai puţin. Dar nu asta e problema deocamdată pentru mine, încă nu m-am hotărât să fac (mai ales cum să fac) următorul pas. Planuri sunt, mijloacele există, nu-i problemă, am prieteni care-mi pot asigura hostingul în schimbul altor servicii (deci, nu m-ar costa aproape nimic). Problema mea cea mare este însă timpul, pentru că din cauza specializării domeniului meu, nu pot pune pe altcineva să lucreze, şi atunci totul trebuie să-l fac eu. Tot din cauza timpului limitat am apelat la platforma Blogger, că mă scuteşte de munca de administrare, iau totul de-a gata cum s-ar spune.

    RăspundețiȘtergere
  7. Inteleg.
    Mi-ar place si mie sa am un blog gen hapi.ro dar nu vad sensul :)))
    Nu fac bani din blogging, nu pun reclame pe blog de nici un fel, de incarcat se incarca binisor, functiile si asa nu le cunosc eu prea bine deci e minunat ca pot lua totul de-a gata.
    Blogul tau e mai special si ma gandeam ca ai putea avea ceva in genul humidor .ro cu un mic forum :)

    RăspundețiȘtergere
  8. hapi2233: S-ar putea ca în viitorul nu prea îndepărtat să trec pe un domeniu .ro şi să înlocuiesc blogul cu un mic portal. Deocamdată mă gândesc. Noutăţile de pe blog vor putea intra la una dintre pagini. Forumul nu mă atrage, mai degrabă un site ceva mai complex, în care să am o secţiune de catalog, care chiar nu există pe nicăieri pe net. Dar atunci s-ar putea să devină ceva comercial, că moca nu dă nimeni cotaţii şi evaluări, mai ales la un nivel specializat.

    RăspundețiȘtergere
  9. Chiar va vindeti secretele. va citeste concurenta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Normal ca va deveni mai comercial si probabil mai profitabil pentru tine
    Important e sa mentii calitatea articolelor si am vazut ca esti FOARTE bine informat .
    Sectiune de catalog- adica cu vanzare?

    RăspundețiȘtergere
  11. hapi2233: Nu, nu de vânzare, că sunt colecţionar şi cercetător, nu comerciant. M-am gândit să fac online o versiune a catalogului pentru mărcile poştale româneşti, cu imagini explicative şi cu preţuri orientative. Dar - dacă reuşesc să fac lucrul acesta - probabil că nu va putea fi accesat decât în anumite condiţii (abonament sau altă formă). Toţi caută în draci aşa ceva pe net (văd în analitice cum ajunge fiecare pe blog) şi nu găsesc, pentru că nu există.
    Acum am observat şi comentariul anonimului de mai sus. Tare-aş vrea să văd care e concurenţa aia...

    RăspundețiȘtergere
  12. Sunt sigura ca ar iesi ceva frumos, in plus....probabil "concurenta minte n-are" sa faca asa ceva ;)

    RăspundețiȘtergere
  13. hapi2233: Nu mă hazardez în afirmaţii, că eu... că ăla... Să facă fiecare ce e în stare. La urma urmei, trăim într-o ţară liberă, nu-i aşa? ;-)

    RăspundețiȘtergere
  14. Daa, avem atata libertate ca nici nu stim cum sa ne jucam cu ea......
    Sectiune de catalog inseamna vechiul clasor cu timbre de pe vremuri?

    RăspundețiȘtergere
  15. hapi2233: Este o enumerare, în ordine cronologică, începând cu cele mai vechi, fiecăruia indicându-i-se caracteristicile, imaginea şi preţul de piaţă (o definiţie puţin mai generală, în realitate lucrurile sun puţin mai complicate).

    RăspundețiȘtergere