Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 2 iulie 2011

O captură de ecran interesantă

Pentru că de ani de zile fac tot felul de experimente (este una dintre cele mai bune modalităţi de învăţare), şi pentru că am reuşit de câteva ori "performanţa" de a-mi face varză sistemul de operare prin instalarea/dezinstalarea multor aplicaţii şi utilitare, m-am învăţat minte. Pentru tot ce înseamnă utilitar, caut versiunea portabilă (care nu se instalează şi nu scrie în regiştrii Win-ului), iar dacă nu există o astfel de variantă, apelez la un calculator virtual, creat cu VirtualBox. Este un soft open source care oferă multe posibilităţi şi care poate fi instalat atât pe Windows, cât şi pe Unix/Linux, dar şi pe MacOS. Iniţial, pachetul a aparţinut celor de la Sun, iar după ce compania a fost cumpărată de Oracle, pachetul a trecut în portofoliul noului "stăpân", laolaltă cu alte câteva pachete (sistemul de operare Solaris, Java, MySQL fiind printre cele mai cunoscute).

Ieri am dat pe FileForum de un beta publicat de Oracle, 4.1.72578 Beta 1. Captura de ecran ce însoţeşte prezentarea noii versiuni beta m-a lăsat mască (click pe imagine pentru mărire).


În captură este fereastra de administrare a maşinilor virtuale (adică a calculatoarelor). În partea stângă sunt arătate maşinile virtuale care sunt deja instalate, iar printre ele se vede şi MacOS X - al treilea de sus în jos, îl lista de patru elemente. Şi ce-i cu asta, mă veţi întreba. Păi, după interfaţă, fereastra pare a unui program instalat pe Windows. Să-şi fi schimat optica cumva? Până acum având gazdă sistemul Windows, nu puteai avea ca maşină virtuală MacOS (oficial, că acum vreo doi ani mi-am făcut un HackIntosh virtual, pentru testare). Va trebui să încercăm!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu