Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 17 ianuarie 2012

Miercurea fără cuvinte - Scena românească

Artişti români contemporani


Sper că v-au plăcut personajele pe care le-au interpretat, eventual piesele muzicale cărora le-au dat viaţă. Îmi cer scuze pentru calitatea mai slabă a unor ilustraţii, calitatea tiparului unor ilustrate realizate în anii '70 nu a prea excelat. Dacă nu recunoaşteţi persoana, lăsaţi puţin mouse-ul deasupra imaginii şi veţi vedea numele imaginii.
Ultima imagine este denumită "surpriză". Cine va recunoaşte primul/prima cele două personaje, va avea parte de o surpriză din partea mea (cu condiţia să aibă o adresă validă de mail la profilul cu care comentează, fie el pe Blogger sau pe Wordpress).

Nu uitaţi, Miercurea fără cuvinte a început la Carmen!

Dacă sunteţi curioşi şi aţi dori să (re)vedeţi alte "Miercuri", le (mai) puteţi găsi aici:
Invitaţie la cinema
Una simplă şi alta dublă: VW
Vechi felicitări de Anul Nou
Crăciun fericit!
Pentru gospodine
Sfîntul Nicolae
Pentru doamne şi domnişoare - podoabe şi bijuterii (3)
Pentru doamne şi domnişoare - podoabe şi bijuterii (2)
Pe malul Mureşului, la Arad
Alba Iulia
O plimbare prin vechiul Bucureşti
Frumoşi, dar... nu puneţi mâna!
Vă plac jocurile de cărţi?
Crizanteme pentru un prieten care ne-a părăsit
Calul, prieten şi ajutor
Trenuri şi locomotive

Vă recomand să treceţi şi pe la  filumenie, Alm, coltucumuzica, Cris Mary, Cristi, Dana, Florina, aefcfoto, Gabriela, Hapi, addicted, lunapatrata, Mirela, Iulia, Robert, rokssana, SoriN, fewstuff, Iulisa, Napocel, Aurora, Teo Negură, Tiberiu, tu1074, Ulise, Doru, Zamfir.

Happy WW!

75 de comentarii:

  1. Frumosi artisti. Grandiosi. Pacat ca se duc toti si prea putini mai vin in urma.
    Nu stiu sincer cine sunt cei doi actori din ultima fotografie. Astept cu interes pana ne spui raspunsul.
    Seara minunata sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate, cei vechi se duc (e în legea firii...). Şi tot din păcate, parcă sunt din ce în ce mai puţine "vârfuri" printre noile generaţii (sau cel puţin asta este impresia mea).
      Şi eu îţi doresc o seară cât mai plăcută.

      Ștergere
    2. Scuze!
      Nu stiu unde sa intru pentru comentariu.

      Bine ca inca mai sint din ei.
      Bine ca inca mai este cine sa-si aduca aminte.

      Ștergere
    3. Fosile, întotdeauna va fi cineva care îşi va aduce aminte de ei, au lăsat prea mută frumuseţe în urma lor ca să nu fie aşa!

      Ștergere
  2. Frumoşi... eu am ales-o pe Maria Ploae.
    Nopate bună!

    RăspundețiȘtergere
  3. Gopo si Roger Moore in Sfantul....si nu cred sa gresesc :))
    ai facut o selectie emotionant de frumoasa...felicitari!
    eram indragostita de Geo Costiniu in "Septembrie" si teribil de geloasa pe Anda Onesa :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie în schimb îmi plăcea tare mult de Anda Onesa. :) Cred că i-ai ghicit pe cei doi!

      Ștergere
  4. Să văd eu pe câți dintre actori nu cunosc :( !
    Cu bunăvoință am recunoscut 10 :( :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că mult mai mulţi decât ar fi putut unii din tinerii de astăzi... :)))

      Ștergere
  5. Este foarte frumoasă colecţia ta de fotografii care nu-i lasă să îmbătrânească şi să moară.

    Să ai parte de o zi faină.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toţi au avut un suflet mare şi ne-au dăruit momente frumoase.
      O zi faină îţi doresc şi eu!

      Ștergere
  6. Amintiri frumoase.Rãmân la dragostea dintâi totusi,Florin Piersic(asa când eram de vreo 5 anisori).O seara frumoasa,la gura sobei...:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, sunt multe amintiri frumoase.
      O seară frumoasă îţi doresc şi eu!

      Ștergere
  7. Ce de filme mi-ai amintit ... Nu tu CD-uri, nu tu video, nici macar TV ( ca numai stiri vedeam acolo si nici alea adevarate )... mergeam saptaminal la cinema, asta era distractia in weekend.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba pe la TV mai "scăpa" câte un film mai bunicel câteodată (românesc). În rest, aşa e, la cinema (era doar câţiva lei biletul, ţi-aduci aminte?) :)

      Ștergere
  8. Roger Moor si Ion Popescu Gopo :)) Colosal! ce faina colectie de fotografii cu artisti!
    Happ yWW

    RăspundețiȘtergere
  9. Cati s-au gandit oare sa analizeze putin ultima imagine? Daca a facut-o cineva si-ar fi dat seama de personajul Gopo ilustrat pe coala de hartie tinuta in mana de catre Ion Popescu Gopo. Domnul din stanga, cu toate ca nu imi vine sa cred, este Roger Moore.

    Te rog sa imi spui daca am sau nu dreptate! Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, dar ţi-a luat-o Pandhora înainte...
      Toate bune, Ciprian!

      Ștergere
    2. Nu este nici o problema, ma bucur ca i-am recunoscut! Tie nu ti se pare putin ciudata acea imagine? Adica Roger Moore cu Ion Popescu? Din ce film e extrasa?

      Am o curiozitate, care era surpriza pt primul care ghicea?

      Ștergere
    3. Nu e din niciun film, este o fotografie "la comandă", probabil comercială (pentru reclama celor doi). Se obişnuia pe atunci.
      Nu pot să spun decât după ce dau... surpriza, după aceea n-ar mai fi surpriză! :))

      Ștergere
  10. mari titani ai cinematografiei romanesti! o placere sa-i privesti! iar in ceea ce priveste surpriza.. ion popescu gopo dar pe roger nu l-am recunoscut! asa tinerica sunt????:))) noapte faina...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o plăcere să-i priveşti, ai dreptate.
      O zi frumoasă îţi doresc!

      Ștergere
  11. Ei sunt valorile, nu toate dezbracatele si smecherii cu masini bengoase care se fataie acum pe ecranele T.V.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ... Şi pe care nu o să îi mai ţină minte nimeni peste doi-trei ani. Eu îţi dau dreptate, Lumi!

      Ștergere
  12. Eu sunt fan Dinica, vocea sa a lasat urme peste timp, mai ales ca am vazut si desene animate unde era vocea personajelor copilariei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un actor nemaipomenit! Aşa este, Costin.

      Ștergere
    2. Costin, intradevar este un actor deosebit, nemaipomenit dupa cum spune Max. Probabil, cele mai bune roluri jucate de el au fost cele din Filantropica, Patul lui Procust, Dupa-amiaza unui tortionar, si de ce nu, cel din Orient Express (dar cam sec).

      Pentru cine este interesat cu adevarat de actori si filme romanesti, le recomand sa vizioneze Procesul alb, din 1964 daca retin bine; a fost al 2lea sau al 3lea film in care a jucat. Toate bune!

      Ștergere
  13. Ce vremuri, ce oameni ... O zi plina de voie buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alte vremuri, alţi oameni într-adevăr.
      La fel îţi doresc şi eu!

      Ștergere
  14. Bună Max!
    Superbă colecție pentru astăzi!
    Ei sunt crema cinematografie românești!
    Zi excelentă,Max!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sărut mâna, Elena. Mai sunt câţiva, dar n-am avut imagini cu ei.
      La fel îţi doresc!

      Ștergere
  15. Unii duși pe alte meleaguri, alții duși pe altă lume, alții bătrânei... Ar fi interesantă și o galerie a actorilor MARI de azi...
    O retrospectivă excelentă, parcă am și revăzut scene din unele filme, acolo unde am recunoscut actorii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe zi ce trece, rămân doar în amintirile noastre.
      Îţi mulţumesc, Zina!

      Ștergere
  16. Toti fac parte din sufrageria noastra; pe atunci televizorele nu erau in dormitoare...
    La ghicitoare mi-a mers gandul spre Mircea Crisan...
    Prima vedeta intalnita in realitatea cotidiana a fost Anna Szeles.
    Politehnica din Cluj era langa Teatrul maghiar; un coleg a fluierat o "strengarita"; aceasta s-a oprit, a zambit si a intrebat, cred ca in romana, daca o cunoaste de undeva...
    Nu-mi venea sa cred; era pe la inceputul anilor '70, vazusem prin '65-'66, de cateva ori, "Padurea spanzuratilor"; pentru mine Anna Szeles era deja clasica; totusi, atunci avea in jur de 30 de ani...
    Despre Florin Piersic am aflat mai tarziu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe vremea aceea n-aveam noţiunea de "vedetă". Pentru mine erau doar persoane mai cunoscute, datorită filmelor sau pieselor de teatru. Dar erau considerate modele totuşi. Poate şi prin prisma personajelor pe care le interpretau.

      Ștergere
  17. Pe multi nu ii cunosc, asa de tineri sunt.
    Ma bucura aceasta frumoasa colectie!
    In ultima fotografie, cel din dreapta cred este "tatal" omuletului Gopo, adica Ion Popescu-Gopo. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bătrâneţea e urâtă şi tristă, ne schimbă...
      El este, ai ghicit! :)

      Ștergere
  18. Acasa ii vedeam alb-negru, numai la cinema ii puteam vedea color. Lor le dadeam banii mei de inghetata!:)). O zi cat mai buna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu am avut primul TV color după '90, colorul era doar la cinematograf...
      La fel îţi doresc şi eu, Robert! Sănătate!

      Ștergere
  19. Veronica e preferata mea... E frumoasă toată colecția.. nu prea îi cunosc eu însă... :(
    Vă doresc o zi de miercuri superbă! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aventurile Veronicăi le-am vizionat şi eu cu mare plăcere!
      Şi eu îţi doresc o zi minunată.

      Ștergere
  20. Doamneeee... cum trece vremea de repede... :( !

    RăspundețiȘtergere
  21. artisti care oricand pot sta alaturi de cei straini in orice top, indiferent de perioada

    pe cei din ultima fotografie nu i-am recunoscut

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt de acord cu tine, Adriana.
      Pe vremea când "jucau" cei doi, mulţi dintre cititori erau mult prea tineri sau... încă nu erau deloc! :))

      Ștergere
  22. pacat ca o parte dintre ei au plecat parca prea devreme

    RăspundețiȘtergere
  23. Max, ne-ai reamintit că avem actori și cântăreți buni, frumoși, carismatici, plini de talent! Sau...aveam. Mulțumesc! Să ai o zi ftumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  24. Foarte frumoase imagini! "Sfântul" din ultima imagine(Roger Moore) a venit anul trecut si in Romania. :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Am păstrat special postarea ta pentru pauza de masă; a fost o reală plăcere această plimbare în timp cu artişti fără vârstă! Rarităţi ale scenei, care mereu vor fi preţuiţi! Minunat; mulţumesc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu trebuie să-ţi mulţumesc, Dana. Întotdeauna ai cuvinte frumoase!

      Ștergere
  26. Tu ai comori!!
    Mulțumesc pentru spectacolul unei lumi nemuritoare!

    RăspundețiȘtergere
  27. Ce tineri şi frumoşi erau... Cît pe ce să nu-i mai recunosc. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă eşti obişnuit cu imaginea lor mai... târzie, este absolut firesc. :)

      Ștergere
    2. i-am recunoscut pe toti, mai putin ultima...ce de amintiri....ce tineri si frumosi erau...

      Ștergere
    3. Te cred, când le-am pregătit pentru articol mi-a luat o oră scanatul şi prelucratul şi trei ore admiratul... :))
      Multe mi-au trezit şi mie amintiri din cele mai plăcute.

      Ștergere
  28. Foarte inspirata alegerea. Adevaratii artisti!Happy WW:)

    RăspundețiȘtergere
  29. Minunate amintiri! Multumesc si Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
  30. Ochii Margaretei,glasul Angelei,inocenta Veronicai,umorul lui Jean,aventurile lui Margelatu(Florin)....si toti ceilalti cu vocile si talentul lor mi-au deschis o fereastra spre amintirile copilariei si adolescentei.
    Ce mica sunt!
    Cat sunt ei de MARI!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când i-am văzut şi eu adunaţi toţi aici, să ştii că am avut un sentiment asemănător.

      Ștergere
  31. Numai cuvinte de lauda in comentariile de mai sus... Tot ce as fi vrut sa spun, s-a scris deja. Eu pot doar sa multumesc pentru deosebita selectie. Si sa merg sa-mi caut colectia de ilustrate cu artisti, pe care o aveam pe cand eram copila...

    RăspundețiȘtergere
  32. Frumoase amintiri!Este o încântare sa fie privite.
    Max , majoritatea acestor poze inca le mai pastrez si imi face mare placere sa le revad.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  33. Na ca m-am trezit fredonand " Veroniiiica, fata buuuna....
    ". Tare imi mai placea zana care imprastia la raze colorate mai ceva ca un stroboscop!!! :))
    Btw, sa introduci din nou in comentarii posibilitate de a posta name si link, faza cu, contul de google e " aaaah!!!!!!!" :D

    RăspundețiȘtergere
  34. Aşa e, mulţi contemporani strâmbă din nas când aud de Veronica, dar a încântat multe generaţii... :))
    Poţi comenta şi cu ID-ul folosit la Wordpress. Nişte tipi s-au apucat să-mi facă spam ca anonimi... :(

    RăspundețiȘtergere