Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 21 iulie 2011

Delcampe: din nou falsuri

Ieri am avut o zi groaznică, plină-ochi, cu o căruţă de probleme adunate sau venite pe nepusă masa. Îmi propusesem să public câteva articole, dar a trebuit să alerg prin oraş, să fiu ba contabil, ba telefonist, ba designer, ba depanator de programe... În fine, probabil că în cursul zilei de azi voi reuşi să reintru în ritmul normal.

Săptămâna trecută am mai dat o roată pe Delcampe pentru a căuta câteva piese, la rugămintea unui prieten. După ce mi-am făcut treaba, nu m-am abţinut să nu mai trag un ochi şi la ce piese româneşti se mai oferă (pentru că în mod normal nu prea accesez acest portal). Pe lângă multe gunoaie, multe rupturi şi multe piese pe care le revăd mai de fiecare dată la rarele mele vizite pe acolo, era normal să întâlnesc şi câteva falsuri, pe care le ilustrez mai jos. Problema în sine este că astfel de piese se încearcă a fi comercializate drept piese originale, pentru că dacă s-ar oferi drept ceea ce sunt, n-ar fi nicio problemă. Să le vedem, deci.

Fals-caricatură, oferit de Coucou17 (Franţa).

O piesă puţin mai dificilă, dar în care nu am deloc încredere, lipsindu-i şi certificatul, absolut necesar pentru o astfel de piesă. Oferită de Willy_Balasse pentru o sumă destul de importantă.

O altă minune, oferită de Raritystampscom (Spania).

Fals deja ajuns clasic la marca de 2 parale Cuza, oferit de danezul Musketeren (chiar, ce-ar zice tipul dacă ar da peste nişte falsuri ale mărcii lor de 2 RBS?)

Parcă îmi aduc aminte, de conaţionalul nostru Vas100 am mai scris pe acelaşi subiect. Se pare că omul n-are nicio treaba: cine se prinde, se prinde, cine nu - treaba lui! Astfel de seturi de "serii" Cuza au inundat toate cercurile, târgurile şi portalurile online. Pentru că nu am vrut să dau banii pe aşa ceva, nici nu am putut examina piesele, să-mi dau seama dacă sunt producţii mai vechi sau, dimpotrivă, recente.

Germanul Markenmaus oferă un fals grosolan al mărcii de 2 parale.

Din aceeaşi emisiune, falsul mărcii de 5 parale mă amuză un pic, datorită mustăţii "în furculiţă". Este oferit de
Plouf1946a, din Belgia.

Din aceeaşi producţie, valoarea de 20 parale este oferită de Jym50 din Franţa.

Fals grosolan (Carol "supărat") oferit de germanul Bremendirk1, care are (avea) însă şi piese originale, câteva destul de frumuşele.

Francezul Jym50 recidivează şi cu un fals grosolan al mărcii de 3 bani.

O piesă asemănătoare apare şi prin SUA, fiind oferită de Stampandcoin. Hai că aici aş mai înţelege, americanii sunt "bâtă" la mărcile europene.

Johnjohn doreşte să ne desfete ochii cu această raritate (cred că, de fapt, vrea să-şi desfete doar propria pungă).

Şi din nou o recidivă a francezului Jym50, cu un fals grosolan la "barba" de 10 bani galben din 1871.

E bine de ştiut cine vinde falsuri, le-am publicat ID-urile utilizate pentru a vă fi de ajutor, dacă aveţi nevoie.

4 comentarii:

  1. incercati si pe okazii ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Iar? Cred că dau peste aceiaşi vânzători.
    Dar cred că o voi face.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut Max !
    Doar cu privire la primul fals :
    face parte din categoria falsurilor de epocă , numite falsurile Adolf. Unii mai colecţionează falsuri de epocă.
    Ciao ! Andrei , filatelist amator

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim: Mulţumesc pentru completare.

    RăspundețiȘtergere