Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 10 septembrie 2012

Asta cred că rămâne "ţeapa" anului!

Scriam joia trecută despre ID-ul cephil66 de pe eBay (înregistrat în Germania) că a pus la vânzare câteva zeci de falsuri ale unor mărci româneşti mai vechi, începând cu a doua emisiune Cap de bour.
Ei bine, din tot cârnatul acela de falsuri nu a rămas niciunul nevândut! Ba încă pentru unele loturi a fost chiar bătaie!
Personal nu pot trage decât o singură concluzie: ignoranţa cumpărătorilor şi dorinţa de chilipir îi face pe aceştia să arunce banii pe tot felul de prostii.
Uitaţi-vă la preţurile realizate şi minunaţi-vă. Dacă doriţi să (re)vedeţi piesele în cauză mai bine, apelaţi linkul de sus spre precedentul articol. Pentru o mână de gunoaie, neamţul nostru ar trebui să încaseze aproape 2.000 de euro conform unui calcul groso-modo (dacă nu se mai deşteaptă unii şi nu îl reclamă ulterior, când vor constata pe ce-au spânzurat banii).



Nu aş vrea să fiu înţeles greşit. Departe de mine să am vreun dram de invidie pentru ce a făcut neamţul, dimpotrivă, îmi e ruşine de ruşinea lui (pentru că nu trebuie să vă faceţi iluzii că n-ar fi ştiut ce vinde, atitudinea lui este una condamnabilă). Vă prezint toată această tărăşenie pentru că nu există nimeni în online-ul românesc (după câte îmi dau seama) care să ia vreo atitudine faţă de proliferarea falsurilor. Ori acest lucru ar trebui să-l facă orice colecţionar onest.

8 comentarii:

  1. Vanzatorul s-a ascuns dupa "nu ofer garantie" (in traducere libera: stiu ca sunt falsuri, dar vreau sa le vand cumva), si cu asta s-a spalat pe maini. Din pacate multi procedeaza asa. Acel "nu ofer garantie" ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru orice incepator.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineînţeles, numai că - aşa cum am spus - mirajul chilipirului face victime din păcate. Dar şi-o merită, aşa că n-am de gând să le port de grijă.

      Ștergere
  2. Buna Max,
    Suma totala e deadreptul colosala!!!
    Ma inspaimanata gandul ca s-a putut vinde asa ceva la o asemenea suma...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De aceea am şi pus capturile de ecran. Mă aşteptam să se vândă din falsuri, dar nici eu nu mă aşteptam la aşa ceva.

      Ștergere
  3. Salut Max!
    Hop comentez si eu dupa mai mult timp, dar asa e cu concediile.
    Cred ca multi care au bidat au marjat foarte tare pe calificativul vanzatorului... la 7000 de vanzari, aproape perfecte, trebuie sa stie neamtul ce vinde! :) In consecinta multi care au bidat probabil au avut incredere in vanzator. De obicei asa se poarta si cred ca asta e un caz extrem de rar: un vanzator cu reputatie nu si-o strica asa usor.
    Personal am vazut ofertele lui, nu am avut timp sa le studiez, dar asta a fost primul gand: un vanzator respectabil ofera o lista mare de timbre clasice.
    Stiu ca a mai vandut inainte calupuri de clasice romanesti, l-am mai vazut in licitatii, deci nu era ceva nou pentru el, prin urmare nu m-am gandit ca ar vinde falsuri. Drept e ca nici nu am licitat :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ştiu lucrul acesta, când am început şi eu să caut pe eBay cu ani în urmă, tot la asta mă uitam. În timp însă am realizat că nu este cea mai bună soluţie.

      Ștergere