Este vorba de o marcă îndeobşte comună, dar eroarea despre care este vorba a transformat piesa de mai jos într-una dintre cele mai dorite piese de către colecţionarii specializaţi ai primei emisiuni austriece de mărci.
Dintr-un defect de clişeu, cifra valorii nominale nu s-a mai imprimat. Un funcţionar de la oficiul poştal din Linz a hotărât însă să folosească marca cu defect, adăugând manual, cu cerneală, cifra valorii nominale.
Piesa, una de referinţă, este menţionată şi ilustrată în mai multe lucrări, având şi un pedigree pe măsură.
Marca cu eroare a fost oferită la ultima licitaţie a casei Gärtner, fiind însoţită de un certificat de autenticitate semnat de cea mai marcantă personalitate a filateliei austriece, Ulrich Ferchenbauer. Preţul de strigare a fost de 25.000 de euro (reţineţi că pentru o marcă normală, preţul cerut pe piaţă este de multe ori de sub un euro!).
O marca postala de taoata frumusetea !
RăspundețiȘtergereAşa este, e un adevărat nestemat.
ȘtergereEste tipul de marca pe care eu o incadrez intr-o "grupa speciala".Daca posesorul(ii) ei cunoaste mecanismele tranzactionarii obiectelor de colectie, o poate face sa obtina , la fiecare tranzactionare , un pret mai mare decit precedentul.
RăspundețiȘtergerePiesa intră în categoria unicatelor (este singura cunoscută, din câte ştiu). La astfel de piese, variaţiile pot fi mari şi în ambele sensuri. Preţul poate fi mai mare doar dacă există cel puţin un colecţionar care ţinteşte o colecţie de nivelul unei medalii de aur la o expoziţie mondială (sau, poate dacă există cineva care doreşte să facă o investiţie pe termen lung, iar suma iniţială nu prezintă decât un mărunţiş de cheltuială curentă).
ȘtergereUitasem să spun, pentru varianta a doua se aplică ţinta acoperirii inflaţiei pe o perioadă calculată, plus scoaterea unui oarecare profit.
ȘtergereDupa parerea mea este tipul de obiect de colectie care are toate "rechizitele necesare" pentru a sfirsi prin a fi cumparat de un investitor.
RăspundețiȘtergereŞi după a mea.
Ștergere