Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 7 septembrie 2012

"Axa Berlin - Roma" a apărut din nou

Am mai scris despre aceste "supratipare" pe coliţele "Pentru înzestrarea armatei". Culmea, la nici o săptămână de la acel articol, cineva îmi făcea capul mare în cercul filatelic încercând să-mi dea un set, mirându-se că nu mă înghesui la aşa ceva şi încercând să mă vrăjească cum că "vai, ce piese bune sunt!"...   :D
I-am spus amatorului că sunt gata să îi achiziţionez "comoara", dacă reuşeşte să mă convingă de caracterul oficial al "emisiunii". Tipul habar n-avea că nu figurează în niciun catalog. Până am plecat eu din club, s-a muncit vreo oră, făcând varză toate cataloagele. Bineînţeles că n-a avut nicio şansă.

Cred că v-am mai povestit de colecţia de marcă româneacă oferită pe eBay, achiziţionată de un negustor rus. Acesta a desfăcut bucată cu bucată lotul, oferindu-l tot pe eBay. Cu unele piese a avut mai mult noroc, cu altele - le tot oferă în repetare a nu ştiu câta oară. Printre piesele care s-au vândut au fost şi cele trei blocuri despre care este vorba. Să le vedem.


Blocurile au fost vândute cu preţuri cam piperate pentru nişte făcături, dar e "norocul" cumpărătorilor. În ordine, ele au fost achiziţionate pentru 52, 50 şi respectiv 42 de dolari.

Ofertantul s-a dovedit de bună credinţă, deoarece la fiecare piesă oferită a prezentat câte un scan destul de bun atât de pe faţă, cât şi de pe verso. Ceea ce cred că n-au observat prea mulţi sunt urmele de presiune lăsate de "supratipare" pe hârtia mărcilor din blocuri. Am făcut câte un decupaj pentru blocurile 2 şi 3:


Dacă vă uitaţi cu atenţie, veţi vedea că urmele lăsate de "supratipar" pe mărcile din rândurile de jos sunt mult mai pregnante decât celelalte. Din această cauză, este clar că acest "supratipar" a fost executat "pe bucăţi", într-o manieră la care n-ar fi apelat niciodată poşta.

Reiau precizarea pe care am făcut-o şi în articolul precedent: acest "supratipar" are o natură particulară şi nu poate fi asimilat unei emisiuni poştale, oficiale. Aşadar, achiziţionând aşa ceva riscaţi să vă pierdeţi banii.

8 comentarii:

  1. Salve Max !

    Max , pentru ca ai deschis vorba spune-mi te rog cum pot fi depistate falsurile cu supratiparul Pro Patria 1940 de pe aceasta emisiune.

    Am marcile cu nominalele de 25 bani, 50 bani, 1 leu nedantelate , cu margini late .Pe ele se afla acest supratipar. Provin din colita nedantelata ?

    Multumesc anticipat pentru raspuns !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Până acum nu am văzut falsificate (dar nu spun că n-ar putea să existe, pentru că blocurile cu "Pro Patria" sunt mult mai rare decât cele obişnuite).
      Mărcile izolate cu supratipar provin din blocuri (cred că am şi eu câteva). Cele dantelate se disting relativ uşor, deoarece au o altă dantelură faţă de mărcile provenite din coli, dinţii sunt mai mici.

      Ștergere
  2. Salve Max !

    Azi am mai vazut ceva interesant . Niste viniete cu " MATCHUL DE FOOT_BALL ROMANA-ANGLIA " Bucuresti 24 mai 1939 ( pe ea este lipita marca de 25 de bani de care vorbeam mai sus) . De asemenea si cu Matchul de foot-ball Italia-Romania Bucuresti 11 iunie 1938 cu marci dn aceesi emisune cat si cu Straja Tarii , Sf. Gheorghe. Nu sunt prin caloage. Despre ce este vorba? Sunt realizari personale?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De viniete nu ştiu, dar s-au făcut nişte ştampile speciale pentru aceste meciuri, care s-au aplicat ori pe blocuri, ori pe mărci. S-au făcut de asemenea şi cartoane speciale, pe care s-au lipit diverse mărci şi care s-au obliterat cu aceste ştampile.
      Ele sunt menţionate în literatura vremii.
      Din când în când mai apar inclusiv pe la licitaţiile online, dar nu sunt piese considerate deosebite.

      Ștergere
  3. Salve Max !
    Stiu ca nu-ti prea place dar te rog spune-mi la ce suma estimezi colita nedantelata Osaka 1970. Pentru ca vreau sa o dau.Adevarul este ca nu este in perfecta stare , pe verso fiind mai obosita.
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când vrei să dai, cu cât mai mult e cu atât mai bine... :))
      Nu este cotată nicăieri, este doar menţionată. Dar în aprecierea mea, preţul corect ar fi pe undeva pe la 100 de euro minimum, ţinând cont de raritate şi de frecvenţa de apariţie în comparaţie cu alte piese din perioada Republicii. De exemplu, coliţele Soiuz-Apollo nedantelate din 1971 se vând pe eBay cu preţuri de 60-80 dolari bucata. Coliţa Osaka nedantelată este mai rară decât oricare din aceste coliţe, dar fiind o varietate, are un număr ceva mai mic de doritori.

      Ștergere
  4. Salve Max !
    Am intalnit pe undeva ( cred ca pe Okazii ) pretul de 1500 lei. Altcineva imi spunea de minimum 200 euro , se pare ca este vorba de "pret de amator" pana la urma .
    Kolector.ro are un articol despre aceasta piesa unde se afirma , pe la comentarii , ca in Romania ar fi in jur de 15 exemplare.
    Numai bine Max !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ţi-am spus doar, cu cât mai mult, cu atât mai bine (atunci când vrei să vinzi). Problema nu este cât ceri, ci cât reuşeşti să primeşti, pentru că acela este preţul adevărat, cel plătit de un amator. Poate să aibă piesa cotă sau apreciere mult mai mare, dar dacă n-o vrea nimeni, degeaba are cota aia.
      Nu pot să comentez aprecierea făcută de Daniel pe blogul lui, pentru că e o perioadă la care nu am o experienţă deosebită.

      Ștergere