Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 12 septembrie 2012

Timbre pentru asistenţa socială cu "perfin"

Am fost întrebat de vreo două ori (de persoane diferite) cum se realizau perforaţiile de firmă pe mărci (aşa-numitele "perfin"-uri). Am tot uitat să răspund, dar am văzut piesa de mai jos într-o licitaţie online şi mi-am adus aminte de întrebările adresate (scuzele de rigoare pentru întârziere, pur şi simplu am uitat până acum). Click pentru mărire.


Puteţi examina piesa şi de pe verso, se vede mult mai bine.


Perforul este cel aplicat de banca Marmorosch Blank & Co. După cum lesne se vede, două rânduri (sau coloane) de mărci (este posibil chiar mai multe) s-au pliat de-a lungul perforului mărcilor, aplicându-se apoi ştanţa cu iniţialele comerciantului. Tocmai datorită acestui procedeu "perfin"-urile de pe două rânduri (sau de pe două coloane) sunt identice, dar în oglindă.

În diverse perioade, firmele îşi cumpărau unele stocuri de mărci poştale şi timbre fiscale destinate francării corespondenţelor (actelor) expediate în numele persoanelor juridice în cauză. Pentru a preveni sustragerea mărcilor (timbrelor) de către proprii salariaţi ori utilizarea lor în alte scopuri decât cele în folosul firmelor în cauză, mărcile (timbrele) se perforau cu diverse însemne, cele mai comune fiind iniţialele.

Blocul de faţă a fost probabil utilizat pe un document pentru încasarea taxei obligatorii. El poartă pe faţă o obliterare fiscală cu o ştampilă aplicată cu cerneală violetă (de aceea este vizibilă mai greu). Blocul nu constituie o raritate, preţul obţinut în licitaţia online este nerelevant..

2 comentarii:

  1. Chestia aceea perforata pare un fel de Braille.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite, la chestia asta chiar nu m-am gândit! :))
      Dar oricum alfabetul Braille diferă faţă de cel obinuit

      Ștergere