Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 20 septembrie 2012

Erori la mărci din perioada RPR

Săptămâna trecută, piesele ilustrate mai jos au fost oferite online. Mă aşteptam la mai mult interes pentru ele, deoarece am constat că în ultima perioadă numărul doritorilor de astfel de piese pare că a crescut.

Această piesă pare că a "strâns" cele mai multe biduri (14), preţul final ajungând la 13,50 dolari (cred că este destul de puţin pentru raritatea erorii). Este vorba de litera "a" întoarsă în supratipar.
Un lucru pe care l-am observat pe timpul cercetării unor cantităţi (nu prea mici) din diverse valori, purtând supratiparele aplicate la stabilizarea monetară din 1952: proporţia în care am găsit această eroare, comparată cu cantitatea totală din fiecare valoare nu prea indică deloc o paritate de 1/100, ci una mult, mult mai mică. În timp ce pentru unele valori am reuşit să găsesc eroarea odată la 2500-3000 de exemplare, la alte valori nu am reuşit să o găsesc deloc (şi totuşi, valorile de 55 bani par a fi supratipărite cu aceeaşi planşă a supratiparului). Cred că aici este încă loc de discuţii suplimentare, mai ales că numărul colilor cunoscute este extrem de mic (şi - culmea - la cele pe care am avut şansa să le examinez, această eroare nu apare în nicio poziţie).


Această varietate se întâlneşte mult mai des decât prima, în opinia mea, chiar dacă este mai spectaculoasă. Şi piesa de faţă nu a primit decât 2 biduri, fiind vândută pentru 17,50 dolari - mai mult totuşi decât eroarea cu "a" întors.


Iată o eroare "clasică", cunoscută de mult timp şi catalogată până şi de Michel: "1,68" în loc de "1,60" la marca superioară dreaptă.
Eroarea a fost vândută cu 29 dolari, după numai 2 biduri.

4 comentarii:

  1. Promovarea studiului marcilor romanesti contemporane trebuie incurajata. Alaturi de S.Gabureac si multi altii, am incercat sa facem cunoscut tot ceea ce am considerat, ca este important . Ramane ca tot mai multi sa acorde interes acestei perioade .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, dar felul în care se face studiul, pe mine mă cam nemulţumeşte. Citiţi comentariile de aici:

      http://romanianstampnews.blogspot.ro/2012/09/varietate-interesanta-la-o-marca-porto.html

      Ștergere
  2. Ce ciudat suna....Republica Populara Romania :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum pare ciudat, ai dreptate. Uite cum a devenit deja istorie! :)

      Ștergere