Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 16 ianuarie 2012

O carte poştală rusească

Am urmărit pe eBay o piesă expediată din Chişinău în România, în toamna anului 1914. Vă arăt despre ce e vorba (click pentru mărire).


Piesa nu mi se pare deosebită, poate faptul că are o cenzură rusească, sau poate faptul că o carte poştală simplă de 3 kopeici a fost francată suplimentar şi cu o marcă de o kopeică (din emisiunea Romanow) să-i fi crescut interesul. Ce m-a mirat este că această carte poştală a fost vândută în final cu 62 dolari, după 9 biduri.
Ştiu că printre cititori se află şi colecţionari ai mărcilor din Rusia. Voi ce credeţi, merită piesa acei bani, sau nu?

13 comentarii:

  1. Max, nu stiu ce sa spun despre pret, mi se pare putin piperat pentru timbrele pe care le are atasate, insa daca as fi dispus de acea suma de bani la momentul licitatiei acestei piese, fii sigur ca as fi licitat. O astfel de ilustrata (daca ii pot spune asa), lipseste cu desavarsire din colectia mea, din pacate!

    Ai putea sa imi lasi numele utilizatorului sa vad ce mai are de vandut? Ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e ilustrată, e o carte poştală simplă cu francatură suplimentară, de completare.
      Eu n-aş fi dat banii aceia pe ea. Nu cred că face atât.
      Vânzătorul este un tip care vânde accidental. Nu mai are demult piese la vânzare.

      Ștergere
    2. Ai dreptate, nu face 60 dolari, insa daca nu mai gasesti una asemanatoare nicaieri si iti lipseste din colectie, nu ai cumpara-o?? Eu, da!

      Ștergere
    3. Aşa ceva nu e unicat. În mod cert este posibil ca peste o perioadă să mai apară piese asemănătoare, la preţ mai accesibil.

      Ștergere
    4. Da, dar nu cu acelasi mesaj inscriptionat, si probabil nu cu aceleasi piese filatelice.

      Ștergere
  2. Judecand dupa cota alocata in catalogul Liapin marcii de o copeica pe plic (750 euro), mi se pare un pret mic.
    In comparatie, marcile de 1, 2, 3 si 5 ruble, pe plic, au cotele: 50, 100, 100 si 250 euro.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ştiu sigur dacă Liapin acordă cotele diferenţiat pe categorii de francaturi. Sunt absolut convins că o astfel de francatură nu este la fel de rară precum o francatură simplă de 1 kopeică.

      Ștergere
  3. Cu siguranta, o francatura simpla ar fi realizat un pret mai mare. Cotele in Liapin nu sunt acordate diferentiat pe categorii de francaturi. Alte cote pt marci pe plic, din aceeasi serie: 2k - 7,5, 3k - 5, 20k - 10, intre 25k si 75k - 115 euro fiecare. De departe, 1k pare sa fie cea mai rara, desi, uzata e cotata la 0.03 euro!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi Liapin cade în aceeaşi cursă ca şi cea în care se complace un alt catalog mult mediatizat şi apreciat (din păcate, mai puţin criticat - Ferchenbauer): cotele nu trebuie diferenţiate numai pentru marca pe plic, ci pentru marca pe plic în funcţie de fiecare categorie de tarif la care a fost (sau se cunoaşte) utilizată. Inclusiv cataloagele noastre au căzut în aceeaşi greşeală şi e normal ca piaţa să fie deformată de o prezentare eronată a gradului real de raritate.
      În opinia mea, un catalog trebuie privit cu un oarecare ochi critic, indiferent de autor.

      Ștergere
  4. Mă întreb dacă nu poate fi întregul poștal o varietate ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este, am verificat în două cataloage ruseşti pentru întreguri. Mă gândisem la asta, dar cred că cea mai bună explicaţie este tot cea dată de Robert: cota mare pentru marca de o kopeică pe plic.

      Ștergere