Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 3 ianuarie 2012

O ocupaţie interesantă

Văzută cu ocazia Sărbătorilor pe eBay, deoarece se pare că unora nu le-a prea păsat de ele, au preferat să se dedice în continuare pasiunii (unii) sau comerţului (alţii).

Mi s-au părut interesante atât ştampilele aplicate pe faţa cărţii poştale, cu tuş violet, cât şi textul corespondenţei, pe spatele cărţii poştale, scris în limba română (click pe imagini pentru mărire).
Reţinem din textul de pe verso: "Sosit alaltăieri din Krefeld suntem internaţi la Mogoşoaia (Bibescu)...".
Una din ştampilele de pe faţă are textul "Kriegsgefangenen". Nu ştiu ce a fost la Mogoşoaia (nu m-a preocupat acest capitol istoric), deoarece nu are legătură directă şi explicită nici cu partea tradiţională, nici cu cea de istorie poştală. Dar las pasionaţilor posibilitatea explorării problemei.
Cartea poştală s-a vândut cu 15 euro, după 5 biduri.

6 comentarii:

  1. nu mai bine ramineam "supt ocupatzie" nemtzasca inca de p'atunci, daca tot acolo ajungem (si daca ne luam dupa diversi "cunoscatori" care se tot exprima zilele astea)?

    la multzi ani!

    RăspundețiȘtergere
  2. niku_elektriku: Nu-i nimic, au pierdut ei două războaie, dar câştigă acum de o să le meargă fulgii... şi nouă! :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Numele de "Protopopescu" mă trimite la elita de piloţi de la începuturile aviaţiei române.Cred că e vorba de un ofiţer român prizonier (Cornea) retrimis înapoi în România ocupată şi internat la Mogoşoaia.Se bucura de acest regim poate doar că era aviator.Altfel,rămânea în lagărele din Alsacia şi Lorena în care au murit mulţi prizonieri români în WW I....

    RăspundețiȘtergere
  4. Marco Polo: Este posibil, dar dacă mi-aţi dat acest "pont" voi căuta puţin prin istoria Primului Război Mondial (am câteva culegeri de vechi documente pe care le-am păstrat, şi bine am făcut, m-au ajutat în mai multe rânduri).

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici aici n-am scapat de Nutzy! :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristi: E o întâlnire de gradul III? :)))

    RăspundețiȘtergere