Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 19 ianuarie 2012

Scriem şi noi ceva?

De câţiva ani am început să citesc foarte mult pe internet. La început, eram interesat mai cu seamă de ştiri. Probabil că am început ca mulţi alţii cu ediţiile online ale ziarelor, descoperind că unele aveau şi articole destinate exclusiv mediului online.
Bineînţeles, ca orice alt cititor, m-am îndreptat mai mult spre domeniile mele de interes. Dar destul de curând am descoperit şi blogurile.
Primele bloguri pe care am început să le citesc au fost cele cu profil economic. Nu sunt de meserie, dar căutam nişte soluţii alternative de evaluare, de care aveam nevoie pentru lucrarea cu care mă căznesc de nişte ani buni. Tot citind, am remarcat diferenţe de opinii între autori, unele argumentate, altele prezentate cu convingere drept adevăruri absolute...

(Citiţi continuarea articolului aici)

32 de comentarii:

  1. E greu sa pastrezi o anumita linie pe blog in ceea ce priveste subiectele.
    Si in spatele fiecarui blog se ascund alte interese. Unii vor doar sa se simta bine la ei in curte :) Altii sunt hateri si posteaza subiecte inflamatoare, instigand.
    Iar unii habar nu au ce vor sa transmita dar le place sa se citeasca :)
    Ceva-ul ala e tare subiectiv
    Ah, da, si mai sunt cei care vor sa informeze intr-un domeniu anume. Jos palaria :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu contest asta, dar uite că zilele trecute am avut ocazia să dau peste un articol similar pe TREI bloguri diferite. Articol copiat de pe un ziar online.
      Normal că fiecare scrie ce vrea, dar chestia asta începe să mă deranjeze... Aşa că până la urmă n-are decât să scrie în continuare ce vrea (sau să copieze), dar eu nu-i mai calc pe acolo.

      Îţi mulţumesc, eşti drăguţă ca întotdeauna... :)

      Ștergere
    2. Ok...atunci spun cu mana pe inima: ma deranjeaza foarte tare articolele copiate si ma plictisesc teribil. Asta e adevarul . Si sunt bloggeri care numai asta fac si la final scriu "sursa"
      Pierdere de vreme, really

      cand am mai zis asta mi-a sarit o closca in cap. Dar aici, ma simt in siguranta la spovedit ;)
      Thanks Peter

      Ștergere
    3. Spovedeşte-te, că nu-i niciun bai! :))
      Lasă că sunt vreo câţiva care s-au inflamat deja, unii au comentat anonim tot felul de înjurături (că am şi suprimat cometariile pentru anonimi), unul mi-a trimis un mail ca să mă întrebe dacă n-am altceva de făcut, alţi vreo doi s-au simţit datori să posteze articole cu apropouri... Chestii de-astea... tovărăşeşti. :))

      Ștergere
    4. Exista persoane care nu pot accepta o parere contrara civilizata . Daca eu as copia si as pune toata ziua copy paste , probabil ca Egoul meu ar fi deranjat de faptul ca unora li se face rau cand vad astfel de plagiaturi. Dar in nici un caz n-as trimite mailuri si comentarii anonime :) Este vorba de un caracter deficitar pana la urma. Ignora.
      Nu de alta dar numai unul care SCRIE stie ca un articol ia timp....si necesita concentrare.

      Ștergere
    5. Stai că s-a mai trezit cineva care are impresia că am scris articolul pentru că sunt invidios! Azi dimineaţă l-am văzut... :)))) Culmea este că nu-l băbasem în seamă până acum, ştii cum e vorba: "dacă tăceai, filozof rămâneai"! :)))

      Ștergere
    6. Cred ca am vazut si eu comentariul ala:))) Da, sigur, unii suntem invidiosi ca nu facem click dreapta
      De fapt e foarte simplu: netul e plin de oameni inspirati si articole bune. Prefer sa le citesc de la sursa. Nu copiate de altii. E ca si cum as avea de ales intre haine second si haine noi. Eu intru doar in magazinele cu haine noi, pentru ca este preferinta mea.

      Nici sa nu ii bagi in seama ;)

      Ștergere
    7. Mulţumesc, Hapi! Probabil că aşa voi şi face. ;)

      Ștergere
  2. eu nu prea sunt de acord cu aceasta cautare in online de subiecte,copierea si postarea pe blog daca nu se mai adauga ceva... o parere pro sau contra. ma gandesc ca multi dintre noi citesc onlineul si au idee mai mult sau mai putin. pana la urma fiecare scrie, copie ce vrea cum vrea! citiorii sunt cei care decid daca acorda timp postarii:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, departe de mine de a încerca măcar să-i spun cuiva ce să scrie. Fiecare scrie ce vrea, e de la sine înţeles. Am spus numai ce voi face eu: nu-i voi mai vizita pe acei bloggeri. Poate că prefer să-mi folosesc altfel timpul.

      Ștergere
  3. cititorii
    pe mine ma deranjeaza foarte tare cei ce comenteaza si nu sunt capabili sa scrie corect romaneste:))))))(eu sunt una)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine, mai degrabă cei care comentează pe lângă subiect (bine, la articolele mele de specialitate sunt conştient că nu prea au ce să comenteze, e vorba de celelalte).
      De greşeli nu spun nimic, pentru că şi eu mai fac greşeli, cel mai adesea din cauza grabei.

      Ștergere
  4. Sunt total de acord cu ideea de pastrare a originalitatii . Bun rau , uneori mai reusit de zece ori prost si trei de umplutura , dar sa fie ale tale , in sensul ca sa nu furi , sa nu imiti , sa nu copiezi pe altii .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu mai am câte un articol de umplutură, dar îmi păstrez tema pe cât posibil.
      De imitat nu prea am pe cine, de copiat, poate mai am şi eu câte un copy/paste, dar doar câte un pasaj dintr-un articol, după care pun linkul către sursă. Dar să ai 10 din 10 articole numai preluate, mai bine fac altceva...

      Ștergere
  5. Suntem la fel de diferiti ca si blogurile noastre :) ar trebui sa ne fie deviza si atunci "copy"-maniacii se vor autoexclude, indiferent de domeniul in care "paste"-eaza pe ceea ce ei considera a fi blog.
    In plus, in clipa in care scrii pe blog pentru bani, te cam vinzi, nu-i asa? Asta se cheama deja publicitate si de asta iar suntem satui, noi cei care alegem sa fim diferiti.
    Parerea mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este normal să fim diferiţi, Alina.
      Nu mă interesează ce fac alţii pentru bani, e treaba fiecăruia, eu nu fac publicitate, pentru că nu mă interesează.

      Ștergere
  6. fiecare blogger are limitele lui...este dificil sa fii altfel,diferit,original...
    cei care fac un sport din "copy-paste" mai devreme sau mai tarziu obosesc...si renunta...
    nici blogul meu nu este original dar eu ma simt bine postand despre lucruri care imi plac...nu am capacitatea de a scrie...mi-ar placea dar...nu o am asa ca...nu-mi ramna e decat varianta "copy-paste" :)
    sigur...cei care nu gasesc nimic interesant in cutiuta mea..nu mai revin...e reactia fireasca pentru ca aceeasi reactie o am si eu atunci cand ceea ce gasesc pe un blog nu-mi spune mare lucru...
    cum spuneam...toti avem limitele noastre si capacitatea de a alege :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu despre tine era vorba în articol, Pandhora. Tu ştii să cauţi subiecte deosebite, care atrag cititorii. Altfel n-ai fi avut baza de cititori pe care o ai.
      Apropo, ai câştigat surpriza la MfC (ai ghicit personajele, "Sfântul" şi Gopo), am să ţi-o expediez prin mail.

      Ștergere
    2. se pare ca sunt mai norocoasa decat credeam :))
      multumesc Max...astept cu nerabdare :)

      stiu ca nu ai facut referire la mine Max...ceea ce am scris nu are rolul unei "muste pe caciula"...doar ca limita intre original si fake este destul de firava...
      felul tau transant de a fi este sustinut de corectitudine si seriozitate in tratarea subiectelor...eu am vrut sa subliniez doar ca nu toti au capacitatea de a fi "profi" si poate ca citind ce ai scris nu s-au simtit tocmai confortabil...despre ceilalti...in mod sigur nu s-au simtit atinsi pentru ca "poti fi surd cand nu vrei sa auzi"...
      poate ca ar fi mai intelept,totusi sa vorbesc doar in numele meu...
      am revenit cu aceasta completare pentru ca apreciezi ce faci tu si parerea ta pentru mine conteaza...

      Ștergere
    3. Ţi-am trimis surpriza. Dacă nu ai primit-o cumva, dă-mi te rog un semnal.

      Ștergere
    4. Multumesc Max...o carte este intotdeauna o surpriza placuta :)

      Ștergere
  7. Cartile se scriu... din carti !
    Postarile originale ar fi idealul; luindu-ma dupa Vania (http://ivanuska.wordpress.com/2012/01/17/semne/), am incercat si eu o perioada; pana cand am aflat ca este chiar scriitor, deci isi permite...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zicala asta am vrut să o scriu şi eu, dar m-am răzgândit (era vorba unui fost prieten, care s-a prăpădit prematur).
      Fiecare cu posibilităţile proprii, nu toţi sunt scriitori. Sunt absolut conştient de asta. Fiecare este liber să posteze ce doreşte.
      Eu am scris doar că nu îi voi mai vizita pe cei care îmi mănâncă timpul degeaba.

      Ștergere
  8. cu excepţia poeziilor pe care le preiau de la autorri cunoscuţi, când şi când, tot ceea ce scriu pe blog este rodul imaginaţiei mele, rodul gândirii, suma percepţiilor mele.
    da, blogul meu este nişat, de o bună bucată de vreme... dar nu regret.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am citit şi eu (chiar dacă nu am comentat) şi este, după părerea mea, un lucru absolut lăudabil.

      Ștergere
    2. :) mi-a plăcut mult începutul postării tale şi pentru că sunt de meserie, m-am amuzat puţin gândindu-mă că, legată indisolubil de istorie, economia este extrem de versatilă când vine vorba de adevărurile ei absolute. teoriile economice nu au şi nici nu cred că vor avea vreodată caracter de adevăr absolut...
      revenind la cele mai sus scrise, eu nu am niciun merit, chiar nu am. scrisul, ca şi joacă, ca şi har, atât cât este, mi-a fost dat. sunt recunoscătoare pentru asta. mulţumesc de vizită, chiar şi tăcută.

      Ștergere
    3. Am spus că nu sunt de meserie, dar uneori sunt pus să o fac (în comerţul filatelic regulile pieţei se aplică de mult timp). Mă interesa o modalitate de reprezentare a datelor statistice pentru catalogul la care lucrez.
      Deh, piaţa are reguli, dar nu-i totul contabilitate şi nimic nu-i absolut, pentru că decizia individului nu poate fi pusă în nicio ecuaţie.
      Harul scrisului nu este de ici, de colo, este ceva deosebit, e un lucru pe care eu îl respect. Mai lucrez cu edituri din când în când şi sunt oarecum în temă. Mai dau peste câte un autor ale cărui texte trebuie să le traduc din română în română.
      Şi eu îţi mulţumesc frumos.

      Ștergere
  9. Bine gandit textul. Mi-a placut sa-l citesc si tind sa fiu de acord cu tine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îţi mulţumesc frumos, Vera. La tine vin întotdeauna cu plăcere.

      Ștergere
  10. 1. M-ai păcălit ! Am crezut că dau de planner !
    2. Nu-i nimic că m-ai păcălit (sau m-am păcălit) am dat de un articol bun, de o expunere de principii sănătoase.
    3. Ar fi nevoie de un cod deontologic al bloggerilor, după modelul codului deontologic al jurnaliștilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă voi ocupa de planner când voi prinde puţin timp liber.
      Îţi mulţumesc frumos.
      Cred că cititorii vor decide până la urmă, chiar şi fără un cod. Ei sunt "stăpânii".

      Ștergere