Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 31 ianuarie 2012

ACTA: vrei să te informezi, dar te simţi manipulat!

Pe aceeaşi pagină dintr-un portal considerat controversat în principal din cauza atitudinii comentatorilor săi, la "Subiectele zilei", dai peste două linkuri spre informaţii care se referă în principal la tratatul ACTA.

Primul link te direcţionează către un articol de pe pagina ziarului Adevărul conţinând unele declaraţii ale ministrului Comunicaţiilor, Valerian Vreme. Citez: «„Nu este vorba de nicio cenzură. Eu aş fi ultimul care ar semna cenzura pe internet. Este de fapt o armonizare a legislaţiei din toate statele semnatare împotriva produselor de contrabandă", a spus ministrul.
Potrivit acestuia, tratatul are 28 de pagini şi doar una dintre ele se referă la mediul virtual.»

 Al doilea link te trimite către un articol publicat pe portalul GreatNews.ro, sub semnătura lui Dan Arsenie. Citez şi de aici o frază: «ACTA (Acord comercial de combatere a contrafacerii) prevede, printre altele, că providerii de internet pot să consulte informaţiile din calculatorul unei persoane conectate atunci când există suspiciuni că aceasta foloseşte sau accesează material piratat. Totuşi, ACTA permite statelor care au semnat acordul, aşa cum este România, să se retragă sau să aducă amendamente.»

Puteţi descărca de aici textul ACTA. Cele două citate se bat cap în cap. Iar din textul original eu aş înţelege alte lucruri, nu cele susţinute de ministrul Vreme sau de Dan Arsenie.
Toată lumea văd că vorbeşte de acord, dar senzaţia mea este că numai puţini dintre autorii de articole publicate în ultimele zile pe internet pricep de fapt cam despre ce este vorba în realitate.

10 comentarii:

  1. tocmai de aceea, mi se pare corect ca până în vară, să exste totuşi consultări ale societăţii civile.
    înţeleg şi susţin protejarea drepturilor de autor, desigur că da, poate că cei care descarcă filme şi muzică toată ziua vor fi lezaţi, nu contest asta (şi nici că aşa şi trebuie de fapt)
    însă mi se pare totuşi că prea nu s-a spus nimic până acum. asta mă miră.
    doamna renate weber a declarat într-un interviu al unui blogger că ea a adus amendamente acestui deja celebru ACTA în martie 2010. de ce nu am ştiut?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru că mă interesează din motive profesionale, urmăresc parcursul legislativ al proiectelor, pe pagina Camerei Deputaţilor. Acolo nu am văzut şi nu am găsit nimic!
      Ulterior am aflat că iniţiativa purtării tratativelor pentru încheierea unui acord de tip ACTA aparţine de fapt Ministerului Economiei!!!

      Ștergere
  2. Intra te rog pe blog-ul meu si vizioneaza doua filmulete interesante despre ACTA si SOPA si semneaza petitiile impotriva cenzurii internetului.
    http://dina-sanatate-frumusete.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai de la 1 martie 2012 si Google o sa acceseze si hardware-ul si ISP-ul, plus alte date statistice si personale despre lume. Era o chestie inevitabila mai devreme sau mai tarziu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O făceau şi până acum, există menţiuni şi în actuala politică de confidenţialitate.

      Ștergere
  4. Acum ca e mai veche chestia latine pot si eu sa-mi spun parerea fara sa ma flocaiasca virtual careva (de parca mi-ar pasa :D)
    Pete, telefoanele sunt ascultate legal la noi si convorbirile sunt stocate 3luni cel putin. In aceste conditii nu ma intereseaza deloc cine, ce anume cenzureaza pe net. N-au decat sa-l faca sa dispara de tot (asta potential vorbind, nu lua vorbele mele mot a mot e vorba de idee) Am trait pana la20 de ani fara net, fara aceasta "grozava sursa de informatii" si am citit mult,m-am pus la punct cu chestiile de care am avut nevoie.....
    M-as descurca si acum

    RăspundețiȘtergere
  5. Deci......nu vreau sa cred ca mi-a disparut iar comentariul! :((

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ţi-au dispărut comentariile, am activat moderarea doar.
      În mod normal, ai dreptate. Deşi o dispariţie a netului în forma pe care o cunoaştem astăzi ar fi catastrofală pentru multe afaceri.
      Probabil că indivizii cinstiţi, care n-au nimic de ascuns, nu vor avea nicio problemă chiar dacă s-ar adopta aşa ceva, numai că în mod cert va fi lăsat loc şi pentru abuzuri. Iar dacă se vor produce, eşti victimă sigură, nu ai niciun mijloc de apărare. Pur şi simplu eşti la cheremul altora, ceea ce nu mi se pare chiar în regulă.

      Ștergere
  6. Credeam ca a disparut commentul pentru ca nu am vazut scris c-ar intra la moderare,unele bloguri te "anunta" :)
    In rest de acord cu tine. Personal, nu ma preocupa aceasta Acta...deloque in conditiile pe care le-am enumerat
    Parca mereu suntem la chreremul altora

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai întotdeauna te vei ciocni de câte unul care vrea să ia el deciziile în locul tău. Asta-i valabil oriunde, nu numai pe aici, pe plaiurile mioritice.

      Ștergere