Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 4 ianuarie 2012

Ce vreau de la blog în 2012

Am acceptat o leapşă de la colega noastră Cris-Mary. Ea şi-a intitulat articolul "Rezoluţii pentru blog", dar mie mi s-a părut mai nimerit titlu de mai sus.
Acum câteva ore (când începusem să-mi formulez în minte "ţintele") eram ceva mai hotărât, dar uite că odată cu lăsarea serii, mi-a mai dispărut din elan.

În primul rând, principalul lucru pe care mi l-am propus este să continui să scriu. Ce şi cum - tot despre timbre, că nu mă schimb eu prea uşor...   :D
De un an de zile am scris despre multe lucruri. Subiectele principale nu cred că vor diferi prea mult. S-ar putea să mai apară unele articole mai ample, cu rezultatele unor cercetări proprii.
Cei care scriu mai mult pe blog ştiu că îţi mănâncă timp. Uite că şi mie îmi mănâncă teribil de mult timp şi de multe ori am renunţat la unele activităţe offline pentru a acoperi blogul. S-ar putea să vină momentul în care să o răresc puţin cu scrisul, pentru că am de lucru la sortat de timbre. Am vrafuri de plicuri care trebuiesc sortate, puricate, comparate şi catalogate. Nu de alta, dar pe marginea acestei activităţi voi scrie în continuare, aşa că va trebui să o fac. Mai ales că toate acele date îmi sunt necesare şi pentru catalogul de care am pomenit de atâtea ori.
Din acelaşi motiv s-ar putea să mai fie şi zile în care să "dispar" de pe bloguri. Până când voi vedea ceva nou, am cât de cât o idee, mi-am format un cerc de prieteni virtuali şi, odată cu experienţa căpătată în blogosferă, am început să mai fac şi clasamente proprii în funcţie de ceea ce-mi place mai mult să citesc sau să vizualizez.

Ceea ce voi continua să fac cu regularitate însă va fi legătura cu cei care fac comentarii şi îmi adresează întrebări. Nu am de gâd să las niciun comentariu fără răspuns.

Mă bătea un gând referitor la tematică. Am constatat că din blogosferă cam lipsesc informaţiile legate de editarea fotografiilor (nu mă interesează numai digital - ştiu că pentru asta sunt, ci pentru print, iar din asta, n-am văzut!). Am constatat că sunt mulţi colegi de-ai noştri care încurcă noţiunile referitoare la rezoluţii, dpi, lpi, standarde de culoare ş.a.m.d. Am fost întrebat de mai multe ori cum se poate scana o tipăritură la înaltă rezoluţie, sau cum se pot realiza "casnic" foi de album, cu respectarea dimensiunii casetelor. Sau cum se pot asambla imagini într-un format mai mare, atunci când nu dispui decât de un scanner A4. Sau cum se utilizează un microscop pe USB. Sau ce softuri de grafică şi layout se pot utiliza, ce "ştiu" ele să facă şi la ce sunt bune. Şi tot aşa. Am spus mai demult că voi face câteva tutoriale, dar uite că n-am făcut-o până acum. Aşa că mi-am promis (ce-i drept, mai târziu) să mă ţin de această promisiune. Ştiu, există manuale - îmi veţi spune - dar aproape toate sunt în alte limbi decât neaoşa română. "Cine mi le traduce?", îmi spunea cineva, şi are dreptate. Pe partea de print, literatura în limba română este sublimă, dar lipseşte cu desăvârşire (parafrazând ştiţi voi pe cine...).
Şi pe "felia" aceasta, orice propunere din partea voastră cred că este binevenită.

Mă mai bătea un gând. Acum câteva zile citeam pe Facebook o remarcă referitoare la o revistă digitală publicată de un site, cum că ar fi singurul blog care are aşa ceva. Ce s-ar întâmpla dacă Romanian Stamp News ar apărea, cu o anumită periodicitate, şi sub forma unei reviste digitale? Bineînţeles, cu aceleaşi subiecte. Voi ce spuneţi?

Ei bine, până acum am spus ce voi face, nu ceea ce vreau de la blog în 2012. Poate că aş vrea mai multă audienţă din partea colecţionarilor. Sau poate că nu de audienţă ar fi vorba, cât de reacţia lor. Ştiu din analiticele blogului cine, când, cum vizitează blogul şi de unde vine, sau ce întreabă motoarele de căutare fiecare vizitator. Aş putea umbla puţin la SEO şi mi-aş creşte rapid numărul de vizitatori, dar nu asta mă interesează (oricum ar fi spam ordinar!), ci interactivitatea. Mă rog, aici ar fi conform zicalei: "speri mata, dar..." etc., etc.

Până la urmă, vom trăi şi vom vedea...

46 de comentarii:

  1. cine ştie, poate nu speri degeaba :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Un 2012 excelent si mai ales plin de sanatate.De restul va ocupati dumneavoastra....

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma gandesc ca printr-un grup pe Facebook sau alta retea de socializare s-ar promova mai bine articolele dedicate colectionarilor.

    Eu am blogul inscris si pe site-ul toateblogurile.ro. Spre surprinderea mea nu am observat pana acum vreun blog al carui autor sa fie colectionar. Totusi n-ar fi rau sa inscrii blogul si acolo.

    RăspundețiȘtergere
  4. In privinta revistei digitale cred ca ar fi ceva nemaipomenit pentru colectionari.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu mi-am inscris la inceput (cand nu aveam trafic deloque :))) ) bloguletul pe "toateblogurile". Mi-o fi adus vreo 15 cetitori pana acum :D , da mai mult nu. In conditiile in care nu particip la niciun fel de concursuri si nu fac schimb de linkuri, rezultatele sunt multumitoare......
    Nu stiu, poate ar trebui sa-ti "semnalezi" blogul pe forumurile de colectionari .
    Despre revista nu stiu ce sa zic, nu am prins pointul. O revista digitala stamp news? Ce anume s-ar schimba?

    Ai fost si tu printre primii mei vizitatori si indiferent ce vei scrie, te voi vizita cu multa placere si in continuare. Desigur ca la subiectele legate exclusiv de timbre nu prea voi avea ce comenta dar am sa le vanez pe cele care ma intereseaza si pe mine

    Si personal - si eu ma simt usor deranjata de faptul ca marea majoritate care ma viziteaza - si probabil ca nu au blog -n-ar lasa un comentariu nici picurati cu ceara. Sa zica un buna ziua sau ce cauta.....
    Poate colectionarii tai sunt si mai sfiosi

    RăspundețiȘtergere
  6. Suna super interesant ! Mult succes si te inteleg cand timpul nu reuseste sa fie la fel pentru activitati online&offline ! O seara frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
  7. in privinta reviste digitate....te sustin_:). suna excelent! ce pot sa zic....bafta si timp pentru tot ce ti-ai propus iti doresc!:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu nu vreau nimic de la blogurile mele. As vrea chiar, insa nu stiu inca daca ff sincer, deci nu am s-o pun ca "rezolutie" de An Nou, sa incep s-o mai raresc cu scrisul pe bloguri si chiar comentatul pe bloguri, sau macar s-o mai raresc in lb romana, asa cum imi propusesem initial, si sa incep si in alte limbi, preferabil norvegiana...insa pt asta chiar cred ca trebuie sa implinesc minimumul de 18 luni, mai realist chiar posibil 24, in acest caz specific, (desi am auzit horror stories ca e posibil sa fie nevoie chiar si de 7 ani, desi sper sa nu), de adaptare initiala la Norvegia.

    RăspundețiȘtergere
  9. Max, dacă principalul lucru pe care ti l-ai propus este să continui să scrii, nu pot decât să ma bucur. Studiul filatelic este atât de rar întâlnit în această lume virtuală...iar tu esti un cunoscător desăvârsit. Am învătat multe lucruri noi de când îti frecventez blogul ( multumesc Danei Diaconu pentru link :) ) si vreau să mai învăt... Scrie, Max, despre timbre si frumoasele mici-universuri din jurul lor si te voi citi mereu cu plăcere si atentie.
    Iar ideea unei reviste digitale nu mi se pare rea deloc. Depinde doar de tine...
    Tot binele tie, Max, o zi cu ochi albastri să ai... :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Călin: Ai dreptate, poate-poate!... :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Un om simplu: Mulţumesc frumos! La fel!

    RăspundețiȘtergere
  12. Cristi: Mulţumesc pentru idee. Dar sunt înscris de mult pe toateblogurile.ro. Inclusiv în grupul lor de pe Facebook. Cu excepţia unui singur coleg (cu care am mai ţinut legătura), pe acolo nu prea sunt colecţionari.
    Am mai descoperit eu câţiva pe Facebook (de fapt îi cunoşteam dinainte), dar nu sunt pe profilul meu.
    Îţi mulţumesc frumos pentru opinie.

    RăspundețiȘtergere
  13. hapi2233: Participatul la concursuri şi "lepşe" te pot face cunoscută, Hapi. Acum câteva luni eu am început să particip la aşa ceva (şi eram deja înscris de alte câteva luni pe toateblogurile.ro) şi am sinţit cum îm creşte numărul de vizitatori. Ce-i drept, nu mă bag decât la ce merge să particip cu profilul meu.

    Cu revista e un lucru... nu prea-mi vine să spun în gura mare, că ideile costă bani, nu merg date moca... Dacă apuc să o fac, vei vedea.

    Pe tine te vitizez şi te citesc pentru că îmi place teribil cum scrii! Pur şi simplu n-am cum să nu comentez! :))

    Cât despre "sfioşi", cred că sunt în general persoane ori mai puţin iniţiate în problemele cu netul, ori cărora le e frică să-şi exprime un punct de vedere în public. Că este vorba despre colecţionari şi nu de alţii, văd cum ajung pe blog, după căutările pe care le introduc în Goagăl. Îmi dau seama după întrebări că nu sunt străini de problemă. Şi sunt destul de mulţi (prima dată nici nu credeam că pot fi aşa de mulţi). Şi vorba aia, nu sunt străin de domeniu.

    RăspundețiȘtergere
  14. Geanina: Să dea Dumnezeu!
    Ai întotdeauna o vorbă bună, şi îţi mulţumesc pentru asta. :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Rudolph Aspirant: Probabil că de tine depinde cel mai mult cum vei face.
    Sincer îţi spun că nu am nici cea mai mică idee cât este acel termen.

    RăspundețiȘtergere
  16. Dan Levant: Îţi mulţumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  17. Orice ti-ai propus pentru 2012, eu iti urez sa indeplinesti. Daca ar fi sa fac o clasificare, mie cel mai mult imi plac postarile tale cu carti postale. M-as uita la ele tot timpul. Si celelelate postari sunt inspirate. Asa ca: bafta siin 2012!

    RăspundețiȘtergere
  18. Minoki: Îţi mulţumesc! Eu îţi doresc şi ţie să ai un an bun, cu articole frumoase pe blog, cu audienţă şi comentatori cât încape! :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Max, citesc blogul tau cam de la aparitie, gasindu-l intamplator. Deoarece nu mi-au cazut in mana nicidecum carti de filatelie in romana desi mi-ar placea sa citesc cate ceva, prin articolele tale am reusit sa inteleg si eu mai mult din parfumul si trecut lor, din povestilor din jurul lor. Povesti pe care din pacate nu am de unde sa le gasesc in alta parte pe net. Plus cursurile de invatat sa depistez falsurile. Plus literatura pe care ai pus-o la dispozitie.

    Nefiind niciodata inscris intr-un club, pentru mine blogul tau a fost ca un club. Cam cu putini participanti "vocali"... dar poate asta se va schimba anul asta.

    Max, asa cum zicea si Dan Levant, scrie in continuare, despre ce iti face tie placere sa ne impartasesti, din cunostintele tale, si asta va fi tot ce conteaza!

    Sa fie un an bun!

    RăspundețiȘtergere
  20. Revista digitala... cred ca ar fi un plus numai daca va fi si salvabila (pdf) pentru a fi citita offline. Ar avea avantajul ca ar putea fi pusa in "biblioteca" digitala a noastra, a cititorilor si ar contine articolele concentrate. In rest nu intrevad acum alte beneficii majore.

    Daca e pe dorinte, uite ce mi-ar placea mie: la unele articole comentariile si intrebarile sunt valoroase la fel ca articolul in sine. Mi-ar placea sa ai undeva o lista cu "ultimele comentarii" la articole. Nu stiu cum e posibil desi stiu ca se pot afisa cumva, poate deja exista via RSS sau alte optiuni (nu le-am incercat insa niciodata).

    RăspundețiȘtergere
  21. Ionuţ: Îţi mulţumesc pentru apreciere. Cred că asta voi face şi în continuare, voi scrie. Voi încerca să mai găsesc şi literatură (dar e destul de dificil, din cauza drepturilor de autor).
    Să ştii că pe la tine pe acolo nu cred că este vreo localitate fără un cerc sau un club filatelic, dacă ai dori să participi la aşa ceva. Cred că se găsesc pe net linkuri şi adrese.
    Îţi mulţumesc frumos pentru urare! Îţi doresc şi eu un an bun!

    RăspundețiȘtergere
  22. Ionuţ: Păi cu revista aveam deja în minte două formate: PDF şi ePub, adică citibilă şi pe un PC (sau Mac, mă rog), şi pe un eReader. La iOS nu m-aş băga, că n-am chef să le plătesc celor de la Apple taxe de licenţă pentru propria mea muncă.

    Legat de comentarii: dacă dispui de un RSS Reader (sunt o grămadă, cele mai multe gratuite) te poţi abona atât la articole, cât şi la comentarii (sunt linkuri pe coloana din dreapta, sub timbrul galben). Sau poţi să-ţi faci un cont pe Google şi să utilizezi Google Reader în orice browser de web, pe orice platformă (fără să descarci nimic pe calculatorul personal).

    RăspundețiȘtergere
  23. Fie ca tot ce ti-ai propus pentru 2012 sa prinda contur! Este un blog foarte interesant si am aflat multe lucruri noi si inedite citind continutul lui!
    Mult succes in continuare! :)

    RăspundețiȘtergere
  24. Lolita: Îţi mulţumesc tare mult!
    Să ştii că impresia este reciprocă. :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Max, să nu te superi, dar eu cred că sunt din ce în ce mai puțini colecționari de soiul tău. Cred că publicul tău-țintă ar trebui să fie oamenii ca noi, dornici de frumos și de cunoaștere, fără a fi cât de cât cunoscători în ale filateliei. Dci, precum ai și spus, vorbește o limbă accesibilă.
    Spor la tot ce vei face până la urmă !

    RăspundețiȘtergere
  26. Zina: Cred că soiul ăsta ar trebui marcat cu... "specie pe cale de dispariţie"... :)))
    De acest lucru mi-am dat eu seama mai demult, de aceea am articole scrise pentru toată lumea, pe lângă cele de strictă specialitate. Îţi mulţumesc mult pentru recomandare.
    Îţi mulţumesc şi pentru urare, şi eu îţi doresc spor pe toate planurile.

    RăspundețiȘtergere
  27. Un blog minunat si necesar care trebuie neaparat sa continue pe aceiasi linie.Trebuie sa recunosc ca in ultima perioada am cam ocolit subiectele gen "Miercurea fara cuvinte"sau altele cu tema extrafilatelica dar cele pe domeniu filatelic nu am scapat nici unul. Multa sanatate si putere de munca in studiul filatelic...

    RăspundețiȘtergere
  28. yboy: Îţi mulţumesc frumos! Văd că vrei să o contrazici pe Zina... :))

    RăspundețiȘtergere
  29. eu iti doresc cu tot dragul sa ti se implineasca "vrerea" o data cu sperantele :)

    RăspundețiȘtergere
  30. Salve Max !

    Eu v-am descoperit blogul datorita lui Daniel-Kolector.net.( nu stiu de ce a devenit asa de zgarcit cu postarile in ultimele luni )

    Pot sa spun cu certitudine ca tipul tau de blog este ceea ce imi doream de mult sa intalnesc pe net . Desigur , alaturi de tema principala , ceea ce mi/a placut inca de la primele mele lecturi de aici a fost faptul ca pot pune intrebari si ca mi se raspunde la ele. Adica dialogul filatelic concret (am trecut printr-o enorma criza de comunicare filatelica pana la blogul tau si al lui Daniel sau al domnului Cornelius Ionescu ).

    Voi rasfoi in continuare din urma blogul urmarind mai ales cercetarile si problemele de filatelie.

    Desigur realizarea unei Reviste Filatelice ar fi excelenta . Mai ales daca ar fi mai multi autori de articole. Spun aceasta datorita disparitiei revistei Filatelia in formatul clasic.

    DAR , cu tot respectul , vreau sa va atrag atentia asupra unui aspect : cercetand publicistica din mai multe domenii intelectuale - literatura,istorie, astronomie,stiinte ale naturii-biologie,fizica,chimie etc , aviatie , modelism aeronautic,feroviar etc ,FILATELIE , am observat o imensa risipa de efort material si intelectual in proiecte care nu au avut durabilitate in timp. Desigur factorii istorici au avut si ei determinari negative. Apoi au mai fost factorii financiari si, MAI ALES , lipsa de unitate a intelectualilor care s-au exprimat si prin intermediul publicatiilor de acest tip - revista .

    De aceea cred ca a continua , in format digital , pe net , sau altfel decat varianta Gutenberg , revista FILATELIA a Federatiei Filatelice ar fi o onorare a traditiei filatelice nationale. Si sunt absolut sigur ca perpetuarea acestei reviste , constietizand dificultatile enorme ale vietii filatelice actuale , va fi extrem de mult apreciata de viitorime.
    De aceea consider continuitatea revistei FILATELIA a FFR a fi o onoare si o onorare. In acest sens viitorul filatelic romanesc va va aprecia sarguinta si temeritatea filatelica de care dati dovada.

    Va rog sa nu rostiti un raspuns la aceasta propunere acum ci sa va ganditi si mai apoi sa raspundeti. Aveti prieteni filatelisti de rang , puteti obtine colaborarea lor . Acordul Federatiei nu cred ca ar fi greu de obtinut .

    In speranta ca acceptati sinceritatea mea si a demersului meu in fata Dvs. va doresc un An Bun Filatelic !

    Sa traiasca , sa creasca si sa infloreasca unitatea filatelistilor Romani !

    (imi cer scuze ca nu am folosit diacriticele-sunt pe un alt calculator necunoscut mie)

    Cu prietenie filatelica , Andrei , Vatra Dornei

    RăspundețiȘtergere
  31. Citesc cu mare plăcere postările tale; nu mai reţin când ne-am "descoperit", ştiu doar că am descoperit un om deosebit cu o pasiune pe măsură! Nu pot decât să-ţi urez ca toate aşteptările tale privind acest blog, să fie îndeplinite în 2012... şi nu numai! :) În rest, sănătate şi dorinţa de-a arăta lumii frumosul, să nu-ţi lipsească şi totul va fi perfect! Îţi mulţumesc încă o dată pentru răbdarea şi perseverenţa cu care ne aduci minunăţiile de aici!

    RăspundețiȘtergere
  32. Se putea să nu mă exprim eu precum un clasic în viaţă??!!! Fie-mi iertată repetiţia de început; cred că m-am împiedicat de prag! :D

    RăspundețiȘtergere
  33. Andrei: În principal, ai dreptate când te referi la proiectele limitate în timp. Dar acest lucru are o cauză obiectivă, cred eu: nu are cine să facă în mod continuu şi constant acest lucru (unu la mână), iar apoi apare problema fondurilor: la un moment dat începi să te plictiseşti tot căutând sponsori şi scoţând bani din propriul buzunar, deoarece aşa ceva în mod clar nu se poate autosubvenţiona (cel puţin în RO, cel puţin în această perioadă).

    Problema revistei Filatelia mă depăşeşte. Ce aş putea spune, am aflat că se fac eforturi pentru reapariţia ei. Vom trăi şi vom vedea.

    Eu am ales să public materiale pe blog, sub această formă, deoarece este efortul meu individual, nu implic pe nimeni altcineva, nu cer bani nimănui, iar bazându-mă pe aceste lucruri, nu am vreo constrângere în a încerca să-mi fac cunoscut punctul de vedere, dacă mă înţelegi.

    Chestia aia cu revista blogului s-ar referi, într-o primă instanţă, la o colecţie a articolelor mele publicate pe blog, eventual cu adăugiri semnificative de imagini (fiind în format digital, revista nu ar mai avea importanţă câte pagini ar avea (ca la cea tipărită, unde fiecare filă te costă în plus la tipografie), aşa că dacă ar avea 50 de pagini pe număr sau 70, n-ar fi cine ştie ce.

    Că ar putea publica şi alte persoane, poate ai avea dreptate, dar până în prezent, într-un an de zile, n-am avut decât o singură solicitare în acest sens. Chiar aş vrea să-i văd pe cei care ar fi capabili de aşa ceva (mai sunt autori, dar care nu sunt interesaţi de publicarea pe net, cam toţi ar dori publicarea într-o revistă tipărită şi, dacă s-ar putea, să suporte altcineva costul tiparului).

    Acum, nu exclud nici o altă variantă: gratuit pe net, pentru - să zicem - 10 pagini, iar pentru restul de 30 de pagini (dau numai un exemplu aleatoriu) - cu plata în avans şi livrarea prin poştă a versiunii printate, la domiciliul abonatului. Sau orice altă variantă combinată - încă mă mai gândesc.

    Eventual, aceeaşi revistă - livrată gratuit pentru revista în sine, dar cu plată pentru revista plus un supliment, care supliment ar putea fi un fascicol din viitorul catalog.

    Sau alte variante (trebuie să fac şi nişte calcule înainte).

    Andrei, urarea ta referitoare la unitatea filateliştilor sună frumos, dar eu am un gust puţin cam amar în acest sens. Plus ceva experienţe. Tocmai de aici a plecat ideea independenţei publicării - pe blog nu am treabă cu nimeni, cui îi place bine, cui nu - se duce unde vrea. Ca la televizor: schimbă postul şi gata... :))

    Eu îţi mulţumesc oricum pentru ideile pe care le ai. Vom trăi şi vom vedea care este cea mai bună alternativă de urmat.

    RăspundețiȘtergere
  34. In primul rand, sa fii cat se poate de sanatos! Sa plangi ca toti au necazuri numai tu nu ai. Sa te plictiseti (colectionarul nu are cum sa se plictiseasca!). Si sa tragem linie dupa 2012 cu aceeasi bucurie ca acunm.
    Sa bloguim bine!

    RăspundețiȘtergere
  35. Dana Diaconu: Eşti ca de obicei deosebit de amabilă (nu te îngrijora, câteodată eu fac greşeli mult mai mari - se mai întâmplă, din cauză de iuţeală de tastare şi nebăgare de seamă).

    Îţi mulţumesc foarte mult pentru apreciere, să ştii că ea este reciprocă!

    RăspundețiȘtergere
  36. Zamfir: Îţi mulţumesc tare mult! Acelaşi lucru ţi-l doresc şi eu, să ne vedem nu în 2012, ci şi mai târziu!
    Îţi mulţumesc pentru urare. Sănătatea ar fi principala problemă, e adevărat. Tot ce sper este să nu se întâmple vreo minune nedorită.
    Să ne dea Dumnezeu putere să continuăm!

    RăspundețiȘtergere
  37. Max - despre concursuri si lepse- am inteles ideea, dar eu nu vreau sa fiu "cunoscuta" si in plus imi place foarte mult genul de comentatori si vizitatori pe care ii am acum. Am comentarii frumoase, pertinente, sunt incantata. Sincer, nu credeam ca mica mea lume virtuala va aduna atatia oameni frumosi

    Iar vis a vis de cei multi care intra si nu comenteaza niciodata ma gandesc ca pur si simplu le e lene sa se inregistreze (cu adresa de mail si totusi....le e lene)

    Merci de complimentul indirect :D

    RăspundețiȘtergere
  38. hapi2233: Ce doream să-ţi spun este că din vizitatorii noi am rămas cu câţiva permanenţi, că traficul în sine nu mă interesează.

    N-am spus-o ca un compliment, e doar o constatare a mea: îmi place să te citesc, ai un umor aparte.

    RăspundețiȘtergere
  39. Am bătut cărarea, deja, aici ...
    Cum va evolua, rămâne de văzut!
    Bună voie să fie!
    La bună recetire!

    RăspundețiȘtergere
  40. Pai eu iti doresc sa realizezi tot ce vrei in anul asta si in toti anii care vin. :) Eu continui sa te vizitez cu aceeasi placere cu care te primesc atunci cand sunt "gazda".

    RăspundețiȘtergere
  41. Doru: Mă simt vinovat, n-am avut timp să fac articole noi...
    Îţi mulţumesc foarte mult!

    RăspundețiȘtergere
  42. lunapatrata: Să te audă cine ştiu eu! :))
    Şi eu voi continua să te citesc cu plăcere, ca şi până acum.

    RăspundețiȘtergere
  43. Idei frumoase pentru 2012! Iti doresc sa le pui pe toate in practica. Eu astept cu nerabdare tutorialele despre print si editare foto digitale, sa vad ce mai pot invata :)
    Succes in tot ce ti-ai propus!

    RăspundețiȘtergere
  44. Alina: Îţi mulţumesc frumos!
    Dacă spui aşa, înseamnă că voi avea un cititor asigurat! :))
    Îţimulţumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere