Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 16 ianuarie 2012

O piesă cu probleme

Unul din vânzătorii obişnuiţi de pe eBay a propus relativ recent o scrisoare care ar avea în mod sigur nevoie de o expertiză actuală. Este vorba de o trimitere care s-ar vrea expediată loco (click pe imagini pentru mărire).


Piesa este însoţită de un certificat semnat Zoscsak, datat 1934. Pe verso nu există ştampilă de sosire.
Ceea ce nu-mi place la această piesă este modul de redactare a adresei destinatarului, pe faţă, lipsa vreunei ştampile pe verso şi utilizarea ştampilei "cu stea" (cea mai uzuală ştampilă a perioadei la Bucureşti fiind ştampilele de timp). Pe atestul semnat Zoscsak nu pun prea mare preţ, dar s-ar putea verifica dacă el figurează sau nu în registrul pieselor verificate, întocmit de expert (există şi multe certificate contrafăcute).
Pentru această piesă eu aş recomanda obţinerea unui certificat actual.

15 comentarii:

  1. Părerea mea dintr-o..."ochire" : ceea ce vedem este totuşi "eine grosse Seltenheit"! Mi-a plăcut termenul de "entwertet" (=depreciat, obliterat) utilizat aici la marca poştală.
    Mulţumim pentru postarea interesantă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu vă mulţumesc. Şi doresc să-mi cer scuze pentru eventualele neplăceri create, dar am limitat accesul la comentarii persoanelor care nu au o identitate asumată.

      Ștergere
  2. Nu e nicio problemă.Am mai întâlnit asemenea "obstacole" pe bloguri în faţa cărora, da, AM OPRIT ÎNAINTAREA, sunând..."retragerea".De data asta, mi-am zis: "à la guerre comme à la guerre" şi am ...învins. "Veni, vidi, VICI!" Explicaţia perseverenţei este faptul că blogul Dvs. este deosebit de interesant! Vă mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În acest caz trebuie să vă mai mulţumesc încă odată pentru înţelegere. Nu pot decât să mă înclin în faţa perseverenţei Dvs.

      Ștergere
  3. Am auzit că au fost anumite probleme cu certificate eliberate de R.Zoschak sau în numele lui,spre sfârșitul carierei sale de expert.
    Este un sfat bun obținerea unui certificat nou!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil că cel care ar elibera un certificat nou ar putea spune mai multe despre piesă. Mie mi-e imposibil să mă pronunţ numai după scan.
      Se pare că aşa a şi fost, spre sfârşitul carierei, Zoscsak a eliberat şi certificate pentru unele piese nu tocmai în regulă.

      Ștergere
  4. Pentru un profan în materie, nu pare nimic anormal, dar este suficient să citim aceste competente observaţii ca să înţelegem necesitatea obţinerii unui nou certificat.
    Incă o dată constat cât de necesar este acest blog pentru completarea lacunelor. Eu şi probabil şi alţi cititori, vă mulţumesc !

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu ma pricep deloc, deloc. In schimb sunt curioasa :) Ce valoare ar avea daca ar fi autentica ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu ma pricep deloc, deloc. In schimb sunt curioasa :) Ce valoare ar avea daca ar fi autentica ?

    RăspundețiȘtergere
  7. ce valoareeee?!?! nici eu nu ma pricep deloc, dar la o asemenea suma nu m-as fi gândit!
    Foarte interesanta postarea si atestul deasemenea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am greşit, e vorba de vreo trei mii de euro. Dar sunt destul de multe mult mai scumpe decât asta.
      Îţi mulţumesc frumos, Carmen.

      Ștergere