Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 30 ianuarie 2012

Tratatul ACTA: o sinteză a articolelor apărute în presa românească

Este vorba despre presa online în primul rând, la care am avut acces mai uşor.
Motivul pentru care m-am gândit că ar fi bună o astfel de sinteză  este că pe multe bloguri am întâlnit informaţii eronate, poveşti sau invenţii. Probabil că sursele primare sunt mai bune pentru informarea publicului decât cele de mâna a şaptea.
Iată deci, pe scurt, principalele articole publicate.

26.01, HotNews.ro - VIDEO România a semnat ACTA: organizaţiile pentru drepturile utilizatorilor de internet protestează, Anonymous promite noi atacuri informatice.
27.01, Adevărul - Cum au votat reprezentanţii României în Parlamentul European în privinţa "tratatului problemă" ACTA.
27.01, Capital - Prima demisie din cauza legii europene anti.piraterie, ACTA.
27.01, money.ro - Fără libertate deplină pe internet.România a semnat ACTA.
27.01, România Liberă - Lege antipiraterie sau domnia cenzurii? România a semnat acordul internaţional ACTA.
27.01, HotNews.ro - ACTA va ajunge în Parlamentul European în mai. Acordul nu se aplică dacă nu e votat de PE.
28.01, Evenimentul Zilei online - ACTA: Revoluţie pe internet. Youtube şi Facebook, în pericol.
28.01, România Liberă - Raportorul PE pentru ACTA demisionează denunţând negocierile drept o "mascaradă".
28.01, Jurnalul.ro - ACTA: raportorul european francez demisionează. Ponta îi cere socoteală lui Băsescu. Anonymous avertizează despre dictatura pe internet (VIDEO).
30.01, Jurnalul.ro - ACTA, Marea Teroare pe internet. Cum ne-a aruncat Guvernul în braţele dictaturii şi cenzurii online.
30.01, Evenimentul Zilei online - Ce este ACTA: fură unul şi sunt percheziţionaţi 100 de nevinovaţi.
30.01, Bursa - APTI: "Ar fi o aberaţie votarea ACTA în Parlamentul României.
30.01, Gândul - ACTA - Tratatul care a DIVIZAT lumea. Ce a semnat România? Varujan Pambuccian: "Ideea poliţiei pe internet este periculoasă".

Totuşi, care este textul acordului care a generat atâtea nemulţumiri? Îl găsiţi aici.

10 comentarii:

  1. Anumite state nu ar trebui lasate sa voteze, cele conduse de lingai.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vom vedea ce se va întâmpla până în vară, probabil că opinia publică va pune pe guvernanţi destulă presiune încât să facă şi o dezbatere publică a proiectului de reglementare. Sau cel puţin, eu aşa sper. Aşa ar fi democratic.

      Ștergere
  2. Încet-încet, parcă ne îndreptăm spre acele prefigurări sumbre din celebrul roman al lui George Orwell "1984" în care apare "Poliţia Gândirii", un Gestapo 100%, că tot s-a comemorat mai deunăzi Holocaustul...Iată că dictatura cu constrângere fizică se vrea înlocuită acum cu cea cu constrângere...psihică, mentală...Dar la scară GLOBALĂ. (!)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sper că cel puţin în al 12-lea ceas le va veni şi românilor mintea la cap.

      Ștergere
  3. O sinteză excelentă şi foarte necesară. Chapeau!

    RăspundețiȘtergere
  4. aştept şi eu să văd care va fi reacţia străzii. va fi o dezbatere publică? sper, îmi doresc... şi mulţumesc pentru colecţia de link-uri, unele articole le citisem, însă nu pe toate, ea ne este necesară tuturor de altfel.
    eu intenţionam să mă documentez mai mult, aşa că apreciez ajutorul.
    mai mult, susţin necesitatea protejării drepturilor de autor, dar fără a împiedica libera exprimare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere, de aceea am şi cules linkurile, cu speranţa că se vor informa cât mai multe persoane.
      Senzaţia mea este că nu restrângerea liberei exprimări este urmărită (deşi aici se pot spune multe), ci mai mult adoptarea (sau acceptarea) de către europeni a sistemului american de patente. Ori aici problema este mult mai gravă decât prinderea câtorva ameţiţi care descarcă filme şi jocuri de pe torente sau p2p, ea vizează cercetarea, activităţile economice şi sănătatea, ca să nu mai vorbesc de codurile comerciale, de partea juridică. În State, de ani de zile se poartă discuţii legate de aria de acoperire a legislaţiei privind patentele.

      Ștergere
  5. Romania face si ea ce stie sa faca in ultimii 20 de ani: se "aliniaza" :/ chiar fara sa comenteze :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încă nu mi-am făcut o părere, pentru că multe articole publicate conţin informaţii contradictorii. Chiar şi astăzi am dat peste două articole care se bat cap în cap şi despre care am şi scris în ultimul articol.

      Ștergere