Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 16 ianuarie 2012

Schimb filatelic, pe vremuri

Am dat peste o carte poştală expediată de un colecţionar român în perioada interbelică (click pentru mărire).


Filatelistul român îl roagă pe corespondentul său din Zürich să-i trimită mancolista pentru mărcile din România, Ungaria, Cehoslovacia sau Palestina - după dorinţă - obligându-se să-i trimită mărcile înscrise acolo. "Als Rewanche", colecţionarul elveţian îi poate trimite mărci din Elveţia corespondentului său din Satu Mare.
Îmi place scrisul ordonat şi concis al colecţionarului din România, precum şi felul îngrijit în care şi-a aplicat ştampila-antet.

13 comentarii:

  1. Se practicau astfel de schimburi? In cadrul granitelor tarii mai inteleg, am cat de cat incredere, insa sa trimit marci din propria colectie in Elvetia mi se pare, putin, ingrijorator.

    As fi curios sa vizualizez o carte postala cu o confirmare de primire a unor marci de pe urma schimbului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se practicau. Şi încă realitv des. Era unul dintre puţinele mijloace prin care se puteau procura mărci străine.

      Ștergere
    2. Interesant, pentru mine este o noutate! Multumesc!

      Ștergere
    3. Caută pe blog după eticheta "literatură", vei găsi mai multe manuale pe care le-ai putea descărca. Poate că ţi-ar prinde bine, îmi dau seama că eşti mai la început.

      Ștergere
    4. Sunt tanar, nu am avut de la cine invata! Iti multumesc pentru recomandare, ma voi folosi de ea! Toate bune!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. E într-adevăr interesant pentru cei preocupaţi de istoria filateliei.

      Ștergere
  3. Văyând adresa ștampilată, îmi amintesc de avatarurile, suferite prin 1982, ca să-mi fac și eu una.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu îmi făcusem mai târziu una, prin '90, dar din '93 am început să folosesc calculatorul...

      Ștergere
  4. Vremuri romantice în care filatelia, regina pasiunilor, era curtată de colecționari.

    RăspundețiȘtergere
  5. pentru pasiuni limitele nu inseamna si limitari...ii admir pe oamenii care gasesc mereu solutii :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru perioada aceea, era aproape singura modalitate pentru colecţionarii dintr-o ţară de a-şi procura mărcile dintr-o altă ţară. Metoda era destul de folosită.

      Ștergere