Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 6 ianuarie 2012

Francaturi cu poşta aeriană "Vederi"

Înainte de Sărbători aveam o discuţie cu o cunoştinţă care îmi spunea că mărcile emisiunii de poştă aeriană din 1931 sunt rare pe corespondenţă, pentru că au fost utilizate numai pe trimiterile de poştă aeriană, iar acestea sunt ele însele mai rare. L-am aprobat în ceea ce priveşte corespondenţa expediată prin poşta aeriană, dar l-am contrazis în privinţa rarităţii mărcilor din 1931. Toate mărcile de poştă aeriană din perioada interbelică au fost utilizate destul de mult şi pe corespondenţa "clasică", expediată terestru. Iar mărcile emisiunii din 1931 sunt poate cele mai comune din această categorie, având practic statutul unei emisiuni uzuale.

Mi-am adus aminte de toată tărăşenia pe când sortam câteva imagini salvate de pe net şi mi-am zis să vă povestesc cum stă treaba.

Aceasta este o circulaţie prin poşta aeriană. Plicul a fost francat atât cu mărci de poştă aeriană, cât şi cu mărci uzuale. Francatura (40 lei) corespunde unei trimiteri Bucureşti-New York. Mărcile sunt obliterate cu ştampila relativ comună Bucureşti - Avion. Partea interesantă la această piesă este că toate mărcile au câte un perfin (R.T.Co - numele firmei din antetul tipărit).
Piesa a fost vândută cu 56 dolari, după 8 biduri.

O altă piesă este cea de mai jos (click pe imagini pentru mărire).

Aceasta este o trimitere a unei firme de comerţ filatelic din Cernăuţi, expediată în Germania. Plicul a fost expediat prin poşta "clasică" terestră, dar este francat şi cu mărci de poştă aeriană. Astfel de corespondenţe nu sunt chiar rare, mai mult - mărcile obliterate de poştă aeriană din emiisunea 1931 sunt destul de comune. Pe vremuri, când mulţi colecţionari "munceau" la sortimentele de pacheţele de câte 100 de mărci, aproape toţi aveau pacheţelele cu primele valori ale acestei emisiuni.
Motivul pentru care m-am hotărât să mă opresc asupra acestei piese este de fapt altul: pe spatele plicului, pe clapă (păcat că lipseşte o porţiune din ea), expeditorul a scris: "Inhalt: philat. Marken!" - conţine mărci filatelice!. Pas de mai poţi să faci astăzi o asemenea menţiune, că rămâi urgent fără scrisoare!

2 comentarii:

  1. La recomandata către Leipzig:
    Ar fi interesant să refacem ordinea "acţiunilor" la care a fost supus plicul, mai exact, care a fost ordinea de aplicare a ştampilelor, a lipirii mărcilor, a scrierii adresei de destinaţie.Pentru că mi se pare că scrisul din dreapta jos a fost destul de ...restrâns din lipsă de spaţiu, aşadar poate că a fost lăsat la urmă de tot...

    RăspundețiȘtergere
  2. Marco Polo: Mărcile, ştampilele cu tuş violet şi adresa destinatarului cred că provin de la expeditor. Mai mult ca sigur că adresa a fost scrisă după lipirea mărcilor pe plic. Iniţial cred că uitase că trebuie să scrie şi ţara de destinaţie, şi când şi-a adus aminte, nu prea mai avea loc, pentru că scrisese prea... "lăbărţat". :)

    RăspundețiȘtergere