Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 7 noiembrie 2012

Poştă aeriană cu parcurs mixt

Am întâlnit o piesă românească interbelică cu un parcurs interesant (click pe imagini pentru mărire).


Trimiterea a fost expediată pe 18 martie 1937 din Constanţa, având ca destinaţie Berna, în Elveţia. Plicul a fost expediat cu indicaţia "par avion", el ajungând a doua zi în Bucureşti, unde primeşte atât ştampila ovală BUCUREŞTI PAR AVION (pe faţă), cât şi o ştampilă rotundă de sosire (pe verso) de la Oficiul nr. 1. El a urmat apoi parcursul extern. Probabil că parcursul aerian a avut ca rută numai distanţa Bucureşti - Viena. La sosirea la Viena, pe 21 martie, plicul este ştampilat pe verso, dar mai primeşte pe faţă o ştampilă de serviciu, aplicată cu tuş violet: "Pentru accelerarea transportului, expediată pe calea ferată" (bilingvă, în germană şi franceză).
Iată că la acea dată primul lucru care conta era timpul cât mai scurt în care o trimitere trebuia să ajungă la destinaţie.
Piesa a fost oferită spre vânzare pe eBay, dar se pare că nu a trezit interesul niciunui amator.

2 comentarii:

  1. De remarcat seriozitatea şi..."transparenţa" Poştei austriece de a aplica acea ştampilă având explicaţie bilingvă.
    Din păcate, exact după un an, la 12 martie 1938, Austria era anexată (Anschluss)de Germania nazistă, iar poşta austriacă devenea probabil "Deutsche Reichspost"...
    Deh...Valurile unei istorii zbuciumate!
    O seară cât mai frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact pentru acest motiv am prezentat piesa: o astfel de atitudine faţă de clienţi merită subliniată.

      Chiar aşa s-au întâmplat lucrurile cu anexarea Austriei. Mărcile proprii şi-au încetat puterea de francare, poşta austriacă a fost pur şi simplu absorbită de structura omonimă de la vest, iar identitatea austriacă a revenit abia în 1945 când, după retragerea trupelor germane, au fost puse în circulaţie mărci locale cu diverse supratipare care "barau" chipul "Führer"-ului.

      O seară frumoasă vă doresc şi eu!

      Ștergere