Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 7 noiembrie 2012

5 parale "Favorit" 1867, o varietate interesantă

Am văzut piesa de mai jos pe un portal online şi se pare că nu a sesizat nimeni varietatea pe care o prezintă.


De ceva timp mă chinui să descopăr dacă pe lângă microsemnele tipurilor caracteristice ale blocurilor report publicate deja, ar putea exista şi microsemne caracteristice care se regăsesc la efigie.
Încercând să studiez imaginea piesei de faţă, am văzut linia subţire de culoare de pe tâmpla efigiei.
Am o listă destul de lungă a varietăţilor şi erorilor care se regăsesc la mărcile emisiunilor "Favorit" din 1866-1867 şi până acum n-am mai întâlnit varietatea aceasta.
Luasem în consideraţie şi posibilitatea ca linia de culoare să fie doar o murdărie, dar tot "plimbând" imaginea prin diverse filtre, nu am constatat nicio diferenţă faţă de celelalte suprafeţe ale tiparului negru.
Tare sunt curios să ştiu dacă ar mai exista vreun exemplar cu aceeaşi varietate.

2 comentarii:

  1. Conform " uzantelor " sa nu ne pronuntam ( varietate ) pana nu apare exemplarul 2 . Momentan, poate fi incadrata la curiozitati . Ca eroare, e mai greu, trebuie localizata pozitia in coala,( dupa cum prea bine stiti ). Sanse mici, dar poate .....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când s-o descoperi vreo coală... Nici nu cred că mai există din valoarea de 5 parale.

      Ștergere