Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 26 noiembrie 2012

"Da' voi, românii, aşa faceţi?"

Primesc astăzi mai devreme un mail de la un cunoscut, semnalându-mi o piesă trasă rău de păr. Îi răspund că o văzusem. Revine cu alte două mailuri, semnalându-mi alte piese postate de acelaşi vânzător pe un portal online. M-am cam aprins puţin, răspunzându-i că nu-s eu poliţia internetului şi nu răspund pentru activitatea nimănui, decât pentru a mea personală.
Să vedeţi însă despre ce este vorba (click pe imagine pentru mărire).


Pe o bandă de ziar confecţionată din hârtie obişnuită, francată cu o marcă de 5 bani "Spic" şi expediată "în Ungaria", adică la Sibiu, în 1907, un isteţ s-a trezit să mai aplice o marcă de 1 leu din emisiunea "Moldova" (pe care se mai vede încă un fragment de ştampilă cu anul 1920, care a fost "întinsă" cu creionul pe banda de ziar).

Lucrul care m-a deranjat cel mai tare din reproşurile cunoscutului este întrebarea pe care mi-a pus-o la final: "Dar voi, românii, aşa faceţi?" Nu, eu nu fac aşa, şi nici foarte mulţi alţii. Dar e o neghiobie să îi pui în aceeaşi oală pe toţi doar pentru câteva specimene. Până la urmă nu m-a răbdat sufletul şi i-am trimis şi eu un mail cu o listă consistentă de linkuri către articole referitoare la concetăţeni de-ai lui care şi-au făcut un obicei din a vinde făcături, întrebându-l apoi dacă i-am reproşat o dată: "Dar voi aşa faceţi?"

Cât despre amicul cu piesa în cauză, l-am văzut mai demult prin licitaţiile online. În ultima perioadă a oferit o sumedenie de piese cu mărci porto, iar dintre toate acelea, cel puţin câteva erau discutabile (piese cu aceeaşi problemă, mărci aplicate probabil ulterior, taxele nu se prea potriveau cu tarifele). Mă rog, le-am considerat piese mai de mâna a doua şi nu le-am semnalat. Nu merita efortul.
Dar după toată această tărăşenie, nu merită individul să-i zici ceva de dulce baţi obrazul? Că de brăcinari cu el nu m-am tras!

4 comentarii:

  1. Nu te enerva cã ti se inmultesc ridurile ! Stiu o vorbã cum cã vinovat este cel ce cumpãrã... Omul vine pe piatã cu ce-l duce capul si obrazul (lui)... Global vorbind, ar trebui rãspuns sec: da, intre noi oamenii, unii fac si asa! Viata curge...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am de gând să mă enervez, că nu merită. Bineînţeles că cel puţin două lucruri pe lumea asta se plătesc: domnia şi... (sau cine nu cască ochii, cască punga).
      Dar poate că vine şi vremea când ciubucarii ar trebui puşi la colţ, în mod public. "Activitatea" lor ne afectează pe toţi.

      Ștergere
  2. Nu există pădure fără uscături!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi cam tot asta i-am spus şi eu celui care m-a tras pe mine de mânecă.

      Ștergere