Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 3 decembrie 2011

Poveste parfumată - Grigorescu şi parfumul satului românesc

"Viața lui Grigorescu o povestesc operele lui. O viaţă simplă, tăcută, ordonată, puternică, închinată toată artei lui. În afară de artă nimic nu exista pentru el. Acolo şi-a pus adânca lui iubire de natură, de podoabele şi de tainele ei, minunate pretutindeni, dar mai ales în ţara şi în făptura neamului lui, acolo iubirea de bine, de adevăr şi de frumos..." (Alexandru Vlahuţă)

Nu am să scriu despre viaţa şi opera pictorului. Voi lăsa imaginile să vorbească pentru mine.





Dacă vreţi să aflaţi mai multe despre pictorul nostru naţional, puteţi găsi aici. Câteva dintre operele sale le puteţi vedea aici.

Iniţiatoarea "Poveştii parfumate" (care a ajuns astăzi la ediţia cu numărul 35 - mă minunez, pentru că eu sunt unul dintre participanţii mai "proaspeţi") este Mirela. Oricine poate să scrie pe aceeaşi temă şi să lase la colega noatră un comentariu cu linkul articolului.

Au mai scris pe aceeaşi temă DaurelRokssana, Lolita, Lili, Carmen.

32 de comentarii:

  1. Bună Max!
    Superbă colecție!
    Toate mi-au plăcut!
    Un weekend excelent îți doresc,Max!

    RăspundețiȘtergere
  2. Un român de seamă ale carui opere sunt de mare valoare la propriu şi figurat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai de mine...n-am mai auzit de Grigorescu de pe vremea in care am invatat despre el la scoala
    Ma bucur sa ii revad operele :)

    RăspundețiȘtergere
  4. hapi2233: Este al nostru, n-ar fi păcat să nu ne aducem aminte de el?
    Mă bucur pentru bucuria ta! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. la manastirea Agapia am vazut cateva picturi de-ale lui...iar o prietena are un tablou pe care-l pretuieste tare,dar pe care-l tine inchis intr-o cutie ....


    weekend placut sa ai !

    RăspundețiȘtergere
  6. Rokssana: Grigorescu a pictat mai multe biserici şi mânăstiri. Printre altele, a fost şi machetatorul unor frumoase bancnote româneşti din 1945-1947 (din păcate, exact pe timpul inflaţiei).

    RăspundețiȘtergere
  7. Exceptionala postarea ta! Un frumos omagiu adus picturii grigoresciene si marcilor postale care au celebrat-o. Felicitari Max Peter, m-am bucurat sa revad opere celebre cu parfum de epoca, aici! O seara frumoasa! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Mirela P.: Îţi mulţumesc frumos!
    La fel îţi doresc şi eu!

    RăspundețiȘtergere
  9. Imaginile gasite aici mi-au amintit de copiile tablourilor Tarancii din Muscel si cea a Ciobanasului ce erau pe peretii camerei bunicilor. Imi plac tablourile si picturile din manastiri ale lui Grigorescu pentru ca respira a Romania autentica! :)
    O seara de vis, ca intr-un tablou reusit!

    RăspundețiȘtergere
  10. Lolita: Îţi mulţumesc tare mult! Şi tu să ai o seară la fel de frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  11. Grigorescu respiră natura.

    RăspundețiȘtergere
  12. Superb omagiu! Arta lui este atat de aproape de sufletul nostru, incat daca ceri un roman sa-ti numeasca un pictor national, Grigorescu cu siguranta va fi pe buzele celor mai multi.

    RăspundețiȘtergere
  13. Superbe imagini atat din punct de vedere al picturii dar mai ales filatelic.Nedantelatele in bloc de patru o adevarata frumusete si raritate.
    Va multumesc pentru aceste imagini minunate.
    Tineti-o tot asa!

    RăspundețiȘtergere
  14. innerspacejournal: Carele cu boi, ciobănaşii, hanurile... aşa este, a reprezentat adevărata Românie.

    RăspundețiȘtergere
  15. Alina: Cred că da, nu ştiu cine nu l-ar cunoaşte pe Grigorescu. Uite că ai spus un lucru la care eu nu mă gândisem iniţial, îţi mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  16. Anonim: Sunteţi primul care le-a remarcat, într-adevăr!
    Mulţumesc pentru apreciere!

    RăspundețiȘtergere
  17. Romania rural-idilica a lui Grigorescu...
    admirabile imagini...pictura si filatelie....
    esti un...magician :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Foarte frumos! Cu adevărat un omagiu adus marelui pictor! I-am admirat o parte din operele sale, în muzee din ţară, şi tare mi-au mai plăcut.
    Numai bine, Peter! :-)

    RăspundețiȘtergere
  19. Pandhora: Îţi mulţumesc! Am îmbinat doar câteva imagini, n-am făcut prea mult.

    RăspundețiȘtergere
  20. Alexandru: Cui nu-i plac picturile lui? Am avut şi eu ocazia să văd câteva prin muzee, vreo două şi în licitaţii, în Bucureşti.
    O seară plăcută, Alexandru! :-)

    RăspundețiȘtergere
  21. Ai ales o tema deosebita, iar imaginile ne fac sa simtim parfumul mai mult decat ar face-o prea multe cuvinte.
    Sa ai o duminica parfumata!

    RăspundețiȘtergere
  22. g1b2i3: Îţi mulţumesc frumos, la fel îţi doresc şi eu!

    RăspundețiȘtergere
  23. Si eu am colectionat timbre cu tablouri ale pictorilor români. Picturile lui Grigorescu sunt adevarate bijuterii. Frumoasa alegere!
    Sa ai o seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
  24. Carmen: Îţi mulţumesc frumos! La fel îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna dimineata!
    La seria Uzuale"Activitati" L.P.381 din 1955 am identificat filigranul XVl care este pe hartie subtire.Mai am timbre din aceasta serie care sunt pe hartie mai groasa si nu pot vedea filigranul fiindca nu prea luceste in lumina.
    Intrebare:sa fie oare acestea pe hartie groasa cu filigran XVll?Exista la aceasta serie si timbre cu filigran XVlll?Cum as putea sa le identific mai usor?
    PS:informatiile le-am luat din Catalogul marcilor postale romanesti '84,dar fiind putine nu m-au lamurit.
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  26. Anonim: Bună dimineaţa.
    Din câte cunosc, aceste uzuale au fost imprimate pe hârtie cu trei tipuri diferite de filigran RPR. Sincer să fiu, nu prea m-am ocupat de ele. Încă nu sunt convins că cele trei tipuri de filigran se pot întâlni şi la tirajele puse în vânzare la oficii pentru francare (pentru că nu prea le-am întâlnit decât la preobliteratele gumate).
    Dacă nu le vedeţi în benzină (atenţie, la vreo două valori se decolorează cerneala de tipar), încercaţi cu o lampă cu ultraviolete.

    Căutaţi pe cineva care are colecţia revistei Filatelia, pentru că prin anii '90 Sergiu Găbureac a publicat ca supliment un catalog al varietăţilor din perioada aceasta. S-ar putea să găsiţi acolo mai multe detalii.

    RăspundețiȘtergere
  27. Multumesc pentru informatie.

    RăspundețiȘtergere
  28. Prietenul meu are un tablou care seamana exact cu tabloul lui Nicolae Grigorescu -Cioban- e ceva de el oare? presupun ca e replica

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare rău, nu mă ocup de pictură şi nici nu mă interesează domeniul. Căutaţi pe cineva care se pricepe la aşa ceva.

      Ștergere