Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

duminică, 4 decembrie 2011

Life in Pictures - Fresce din mânăstiri


Iniţiatorul "Life in Pictures" este Costin Comba, la care se poate înscrie oricine pentru a participa.
Vă doresc tuturor o duminică cât mai plăcută!

51 de comentarii:

  1. Salut Max! Frumoase timbre, si tema imi place! Eu pentru acesta duminica am pregatit o calatorie in timp in orasul Timisoara; 27 de carti postale astepta sa fie vazute de proprii tai ochi, ca doar stim cat iti mai plac aceste scotociri internaute. O duminica frumoasa sa ai! Cipi

    RăspundețiȘtergere
  2. admirabile...
    nu am vazut pana cum timbre care sa aiba ca subiect fresce din manastiri...
    inca o data...admirabile...

    ne-am potrivit ca tema duminica asta :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Am fost în urmă cu vreo...20 de ani ultima dată la aceste mănăstiri din centrul Moldovei (politrucii spuneau că sunt în Nord) şi mă bucur că mi le-ai reamintit. Zi faină!

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoasa prezentare! :)
    Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. A fost o plăcere turul prin Bucovina natală...
    Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumoase lucrari! O categorie aparte o reprezinta pictorii de biserici, manastiri care nu sunt popularizati suficient. Cel putin asa mi se pare mie.

    RăspundețiȘtergere
  7. E prima oara cand vad asa ceva. Multumesc ! O duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  8. le-am vizitat pe toate cu multi ani in urma....din nou genial:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Frumoasă aducere aminte a anilor de liceu !
    Atunci am fost în vizită la mănăstirile din Moldova!
    Apoi au venit și timbrele !
    Frumos tare,mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Cine-i cea mai frumoasa din tara ? Avem niste manastiri exceptionale. Sper, sa reusesc, sa-mi duc copii sa le vada, sa simta in ele istoria Romaniei ...

    RăspundețiȘtergere
  11. Administrator: Mulţumesc, noroc că ştiu unde să mă duc!
    Am o rugăminte (din partea celorlalţi cititori şi colegi de-ai noştri din blogosferă): adaugă la profilul de Blogger şi adresa blogului, pentru că cei care citesc şi ar fi interesaţi de ilustrate nu ştiu unde să se ducă.

    RăspundețiȘtergere
  12. Pandhora: Îţi mulţumesc frumos! M-ai făcut curios, sigur te voi vizita.

    RăspundețiȘtergere
  13. Tiberiu: Într-un fel aveau dreptate, pentru că politrucii nu îndrăzneau să atribuie zonei luate de ruşi tot numele de Bucovina. Exact la fel de chiorâş se uitau, ca atunci când îi pomeneai unuia de Basarabia.
    Îţi mulţumesc frumos, la fel îţi doresc şi eu!

    RăspundețiȘtergere
  14. Diverse: Şi eu îţi doresc o duminică plăcută!

    RăspundețiȘtergere
  15. Doru: N-am ştiut, dar îmi pare bine că s-a nimerit aşa, sincer mă bucur!
    Eu trebuie să îţi mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  16. Cristi: La articolul precedent, tocmai a fost vorba despre Nicolae Grigorescu, unul dintre cei care au pictat biserici... Nu este singurul mare artist care a făcut lucrul acesta. Toată lumea le cunoaşte tablourile, dar (din păcate, înainte de '89) de fresce nu prea se vorbea.

    RăspundețiȘtergere
  17. Cris-Mary: Şi eu îţi mulţumesc şi îţi doresc o duminică plăcută!

    RăspundețiȘtergere
  18. Minoki: Îţi mulţumesc! Doamne ajută!...

    RăspundețiȘtergere
  19. tu1074: Cred că am fost cam în aceeaşi perioadă... :))
    Mulţumesc tare mult! :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Dani: Dacă poţi să faci asta, cred că îţi vor mulţumi când vor mai creşte!
    O duminică frumoasă îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
  21. Bună Max!
    Superbă colecție!
    O duminică plăcută îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  22. Elena: Îţi mulţumesc şi îţi doresc la fel!

    RăspundețiȘtergere
  23. Asta e o postare care se potriveste de minune cu perioada anului, eu mi-am luat putin ragaz si am urmarit timbrele asa, meditativ :)
    Multumesc, Peter!

    RăspundețiȘtergere
  24. teonegura: Îţi mulţumesc tare mult! Sunt sigur că ai un... "alt ochi" cu care priveşti asemenea minunăţii. :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Foarte interesant.Mi-a placut.O duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  26. Ana Marin: Îţi mulţumesc frumos. O seară frumoasă îţi doresc şi eu!

    RăspundețiȘtergere
  27. Sunt minunate! Nici nu am ştiut că există aşa ceva...
    O seară plăcută!

    RăspundețiȘtergere
  28. Anastasia: Există şi sunt minunate!
    Şi eu îţi doresc o seară plăcută!

    RăspundețiȘtergere
  29. Le-am admirat indelung...grozave imagini

    RăspundețiȘtergere
  30. Vera: Îţi mulţumesc! Din păcate, condiţiile grafice cam slabe "ascund" multe detalii ale frescelor.

    RăspundețiȘtergere
  31. Oooo,vad ca-s din alta vreme,din vremea aceea cu "bani".Ciudat,n-am avut nici macar o manstire printre ele.Frumos,multumesc.
    Saptamana zambitoare :)

    RăspundețiȘtergere
  32. Fetiţa Junglei 13: Îţi mulţumesc şi îţi doresc la fel!

    RăspundețiȘtergere
  33. frumoase sunt...exista ceva ce nu au ilustrat pe timbre? pentru mine de fiecare data e prilej de uimire...nici nu mi-am imaginat ca ar putea fi timbre cu fresce...

    seara faina :)

    RăspundețiȘtergere
  34. Rokssana: Cred că există... Rudolph de exemplu m-a pus în încurcătură...
    Tematica este extrem de variată, tocmai de aici a fost generată zicala... "o lume într-un clasor".
    Îţi mulţumesc, şi eu îţi doresc o seară faină!

    RăspundețiȘtergere
  35. Salve Max !
    1970 - an din perioada de deschidere. Au fost ani (după 1964) în care pe mărci poştale , pe cărţi poştale , pe ilustrate poştale , pe plicuri poştale erau reproduse mănăstiri , schituri , picturi bisericeşti .- menţionăm şi realizările din maximafilie . A fost o perioadă de redescoperire a sentimentului românesc pe multe paliere ale vieţii intelectuale , culturale . Dar trebuie menţionat faptul că încă din anii 50 s-a început restaurarea a numeroase lăcaşuri de cult , indeosebi bisericile de lemn extrem de sensibile la factorii de mediu.
    Desigur Max ne vei prezenta şi celălalte fresce filatelice.Poate şi cu minime descrieri explicative ale frescelor reproduse pe mărci.
    Ar fi de dorit ca Romfilatelia să reia tema frescelor mai ales că a fost restaurată (curăţită de praf, fum , mucegai etc.) o foarte mare parte a picturii interioare din aceste mănăstiri.
    Închei menţionând rolul absolut nefast al dominaţiei austriece asupra vieţii monahale , asupra lăcaşurilor de cult ortodoxe - inclusiv mănăstirile cu frescă exterioară din întreaga Bucovină ( aflată ,fără nici un dubiu , în nordul Moldovei...)
    Toate cele bune tuturor !
    Andrei , Vatra Dornei

    RăspundețiȘtergere
  36. Andrei: Îţi mulţumesc pentru completare.

    RăspundețiȘtergere
  37. Din colecţiile tale presupun că se poate învăţa fără profesor! Istorie, literatură, artă...
    şi mai cred că este minunat să te pierzi în lumea mărcilor poştale, a ilustratelor...
    O pasiune ce innobilează !
    Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  38. Foarte frumoasa colectie. Cred ca e nevoie de multa rabdare si pasiune sa poti aduna o colectie tematica de astfel de timbre.

    RăspundețiȘtergere
  39. Superbe imagini, splendide ! Am vrut sa o maresc pe fiecare, dar nu s-au marit, doar au aparut una cate una pe un fond negru. A fost bine si asa, au iesit mai bine in evidenta detaliile desenelor.

    RăspundețiȘtergere
  40. Aurora Georgescu: Intuieşti exact una din valenţele filateliei - educaţia. Când eram în şcoală, se cam minunau şi unii profesori de cunoştinţele mele de istorie şi geografie (na, am început să mă dau mare... :D ).
    Îţi mulţumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  41. Mihaela: Mulţumesc!
    Da, în timp destul de îndelungat le-am adunat. Dar n-am mers pe tematici, am strâns toate timbrele româneşti, indiferent de temă.

    RăspundețiȘtergere
  42. Zina: De obicei nu le scanez prea mari, că-mi ocupă prea mult spaţiu în albumul din Picassa şi mă pun băieţii la plată... :))
    Din păcate, aceste timbre au fost executate (din punct de vedere poligrafic) destul de neîngrijit, frumuseţea frescelor este mult mascată din această cauză. Sunt din 1969 şi 1970, iar pe atunci Fabrica de Timbre nu avea utilaje performante.

    RăspundețiȘtergere
  43. Chiar şi aşa, mai puţin reuşite din punct de vedere tipografic, ele oferă lumii filateliei acele "comori de suflet" româneşti. Cu mijloacele tehnice de acum, de ce nu se fac timbre cât mai frumoase pe această temă? Ar fi adevărate capodopere!
    Mi-a plăcut mult subiectul de azi, Peter!
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  44. Alexandru: Se fac şi acum, chiar sunt mai frumoase decât cele vechi, dar din motive de drepturi de reproducere (care nu sunt acordate de către deţinătorul drepturilor de autor) nu le pot prezenta. În plus, ar trebui să fac publicitate unei societăţi comerciale, lucru cu care nu sunt de acord.
    Îţi mulţumesc foarte mult, mă bucur dacă ţi-au plăcut! O seară frumoasă îţi doresc, Alexandru!

    RăspundețiȘtergere
  45. Încă o colecţie, picătură de cultură; m-am simţit minunat aici! Mulţumesc, Peter! :)

    RăspundețiȘtergere
  46. Dana Diaconu: Şi eu îţi mulţumesc tare mult!

    RăspundețiȘtergere
  47. Pentru Tiberiu: Manastirile sunt in Nordul Moldovei si Sudul Bucovinei. Asa mi s-a explicat la Putna!

    RăspundețiȘtergere