Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 7 decembrie 2011

Falsuri la "Cuza"

Acum câteva zile mă sună un amic să-mi spună că a văzut câteva piese pe eBay pe care nu le are şi care sunt oferite ieftin. Şi, bineînţeles, să mă întrebe ce părere am. După ce am văzut despre ce este vorba, l-am sfătuit să stea în banca lui. Se vedem despre ce piese este vorba...


Cele două sunt falsuri grosolane, care "sar în ochi" imediat după ştampile. Catalogul din 1974 semnat de Kiriac Dragomir este mai mult decât elocvent în ceea ce priveşte ştampilele mărcilor clasice litografiate. Cred că este cel puţin a cincea oară când o spun, de când am deschis blogul: nu au existat ştampile cu bare la poşta română!

16 comentarii:

  1. aaa ...tocmai voiam sa intreb de unde stii:)...deci falsuri grosolane...se vede de la o posta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Geanina: În mare parte, de ajutor este memoria vizuală. Atunci când îţi trec prin mână mai multe piese similare (sau ai ocazia să le vezi în diverse locuri), imaginea ţi se "întipăreşte" în memorie. Este oarecum aceeaşi chestie cu a-l recunoaşte pe "Popescu" dintr-o grămadă de persoane, să spunem. Pur şi simplu îl recunoşti şi ştii că este "Popescu" şi nu "Ionescu", deoarece îi recunoşti trăsăturile.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai se vede de la posta :)) Bine spus ;) Bravo, Peter, m-am amuzat sa te vad atat de sigur pe tine, te admir pentru pasiunea asta.
    Sa ai o zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  4. Da falsificatorii astia isi fac de cap? Nu se duce nimeni pe urmele lor?

    RăspundețiȘtergere
  5. teonegura: Iniţial nu mă gândisem la asta, este într-adevăr un joc de cuvinte... :))
    Îţi mulţumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristi: Acestea sunt falsuri făcute acum 80-100 de ani probabil. Nu sunt făcute acum. Cel mai bun lucru este să se semnaleze aceste piese, ceea ce mă străduiesc să fac.

    RăspundețiȘtergere
  7. I-aţi prins cu..."ocaua mică" pe cei care l-au falsificat tocmai pe Cuza, cel care a introdus ocaua sa proverbială şi dreaptă! O seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  8. cred ca si eu am vazut ceva falsuri de astea pe la ceva prieten :))

    RăspundețiȘtergere
  9. daca o sa vrea sa achizitonez ceva din domeniu sigur apelez la tine :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Cand faci ceva cu pasiune, se vede. :)
    Frumos este ca ceea ce stii spui si altora, dand un sfat pertinent.

    RăspundețiȘtergere
  11. Marco Polo: Mi-am făcut un obicei din a semnala falsurile pe care le văd, poate aşa cei care sunt mai la început se feresc şi nu se păcălesc.
    O seară bună vădoresc şi eu, vă mulţumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  12. bucuros: Şi este... bucuros pentru asta? :))

    RăspundețiȘtergere
  13. Gabriela Elena: Pentru asta am dat drumul blogului.
    Îţi mulţumesc frumos pentru apreciere.

    RăspundețiȘtergere
  14. Marycix: Ştii vorba veche, "banii nu au miros"...

    RăspundețiȘtergere