Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 21 decembrie 2011

Alte "locale" Satu Mare

Zilele trecute au apărut din nou pe internet alte mărci maghiare supratipărite, aşa-zise locale care ar fi fost puse în circulaţie la Satu Mare. Dacă mai ţin bine minte, am mai semnalat aşa ceva, dar cred că e bine să le semnalez din nou, nu de alta dar numărul mare de articole de pe blog i-a împiedicat pe mulţi colecţionari să le vadă.


De data aceasta au fost vreo cinci valori diferite ale seriei uzuale maghiare din 1943-1944 ("Hadvezérek"), toate purtând supratiparul din imaginea de mai sus.
Vânzătorul (care are un ID înregistrat în Ungaria, nu-i dau încă identitatea) are multe calificative, dar în acelaşi timp am şi auzit despre el lucruri nu prea frumoase de la colegii români din Ardeal, care l-au acuzat acum ceva timp că ar fi pus la vânzare falsuri ale mărcilor din emisiunile "Cluj-Oradea".
Ca să nu scriu în necunoştinţă de cauză (deoarece la descrierea pieselor dădea şi un număr de catalog, fără să nominalizeze şi care este acest catalog), am luat ultimul catalog maghiar ("Magyar posta- és illetékbélyeg katalógus", ediţia a 58-a, 2011, Philatelia Hungarica Kft.) şi am tot căutat "localele" cu pricina, până m-am plictisit. Pas de s-or găsi!

Aşa că nu am alt sfat pentru colecţionarii români decât să trateze cu suspiciune astfel de producţii. Ele nu sunt nici acum, şi nici n-au fost vreodată o emisiune locală recunoscută de o autoritate.

8 comentarii:

  1. Zilele trecute am vazut si cateva "supratipare" B-Pesta, pe care cerneala abia se uscase, la unul din vanzatorii romani cu vechime serioasa pe ebay. Oare chiar nu stia ca ele n-au fost facute in 1919 ci cu peste 9 decenii mai tarziu?

    RăspundețiȘtergere
  2. Aldor: Cred că le-am scăpat.
    Şi cu aceste "ocupaţii" este o problemă (mă refer la B-Pesta): se pare că au fost aplicate nişte supratipare chiar atunci, dar nu de români, ci de speculanţi maghiari. Bineînţeles că treaba a ieşit destul de repede la iveală. Partea haioasă este că o parte a colecţionarilor le cred bune. Partea şi mai haioasă este că s-au făcut imitaţii după ele (după anii '90). Şi uite-aşa se scrie istoria... :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Tipic: TU te jenezi sa ii faci cunoscuta identitatea, EL nu se jeneaza ...

    RăspundețiȘtergere
  4. Zamfir: Nu mă jenez deloc! Vreau însă să văd dacă continuă cu treaba asta, sau doar vinde câteva piese cu care s-a procopsit întâmplător. Dacă treaba continuă, păi toate forumurile specializate vor afla de chestia asta... :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Relativ la aceste supratipare "Satu-Mare" am mai comentat şi eu câte ceva pe

    http://colectii.toateblogurile.ro/2010/04/17/statul-satu-mare-capitala-budapesta/

    când apăruseră nişte supratipare pe mărci ungureşti ştampilate în ... 1934. Cele emise în 1944 nu au circulat niciodată, nu sunt catalogate, nu se cunoaşte încă exact istoricul lor, pot fi văzute pt. compararea supratiparului, la adresa menţionată. Ideea iniţială fusese să apară în fiecare judeţ din cele ocupate de administraţia ungurească, ulterior sovietică. Cele oferite acum sunt proaspete, cred că sunt de anul acesta!
    Cele cu supratiparul BUDA PESTA au cu totul alt caracter şi altă istorie, ceea ce nu-i împiedică pe "fabricanţi" să tragă şi acum ceva serii!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cornelius Ionescu: Vă mulţumesc frumos pentru completare. Cred că nu citisem acest articol al Dvs. Aveţi dreptate întru totul. Şi cred că voi încerca să reiau la "puricat" portalul Okazii, pentru că mi s-au semnalat din nou "apariţii" care de care mai "interesante" pe acolo. Pur şi simplu există o duzină de indivizi care, prin acţiunile lor, pun serios umărul la decredibilizarea mărcilor româneşti.

    RăspundețiȘtergere
  7. Intradevar dureros pentru colectionari de ungurisme(ocupatii),sa colectionezi ceva ce tu crezi ca este de poe la 1919(sau parca asa ca nu ma pricep prea bine) si timbrele sa fie tiparite in ultimul deceniu parca iti vine sa dai foc cartilor de istorie...anunt pentru ebay-eri Vertesfila si Butterflay si cati or mai fi: cumpar toate seriile de ocupatii,fabricatie 2011 cu imprimanta de ultima generatie, ofer pretul maxim 0.5-0.7 ron/timbru, numai serii complete...hi hi hi

    RăspundețiȘtergere
  8. Yboy: M-am ferit eu să-i nominalizez, dar până la urmă ai făcut-o tu! :))
    Ai dreptate... :))

    RăspundețiȘtergere