Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 29 decembrie 2011

Ilustrate cu mărci poştale

Una din temele îndrăgite din filatelie este aşa-numita "marcă pe marcă", adică pe o marcă poştală mai nouă este reprezentată o marcă veche.
Mai puţin cunoscute de filatelişti, dar cunoscute de cartofili sunt cărţile poştale ilustrate care reprezintă imagini ale unor mărci poştale.
Pe la cumpăna dintre secolele 19 şi 20, unui editor din München pe nume Ottmar Zieher i-a venit această idee, sperând să facă o afacere bună cu ilustratele cu mărci, pe care şi le-ar fi dorit în egală măsură şi filateliştii, şi colecţionarii de ilustrate.
Vă las să le admiraţi, cu menţiunea că ultima ilustrată conţine imaginile mărcilor româneşti din prima emisiune "Spic de grâu" (mă rog, puţin amestecată).


18 comentarii:

  1. Ca amator şi simpatizant mai mult de pe tuşă al filateliei, recunosc că e o surpriză plăcută să aflu acum despre astfel de prezentări de mărci suprapuse.Auzisem acum vreo 25 de ani doar de "maximafilie" de la cineva care prezenta aşa ceva frecvent în expoziţii, fiind un renumit colecţionar... Încă o dată vă mulţumesc pentru deosebitele postări care ne suscită interesul pentru această nobilă pasiune!

    RăspundețiȘtergere
  2. Blazoanele caselor nobiliare sunt de exceptie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Superbe aceste blazoane prezente pe cartile postale! Mi-ai putea spune care sunt? M-ar ajuta enorm!

    PS: Nu gasesti prin colectia ta cateva carti postale cu imagini din zona mea sau imprejurimi macar? As aprecia! Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
  4. Marco Polo: La clasa de maximafilie l-am avut ca expozant premiat la expoziţii internaţionale pe regretatul dr. Valeriu Neaga, pe care am avut fericirea să-l cunosc.
    Eu n-am abordat acest domeniu decât absolut întâmplător, atunci când eram interesat de vreo marcă sau de vreo ştampilă. Am rămas pasionat doar de "tradiţională" şi de istoria poştală.
    Tot eu mă simt obligat să vă mulţumesc pentru apreciere.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristi: De fapt nu sunt blazoane nobiliare, sunt vechile steme ale ţărilor respective.

    RăspundețiȘtergere
  6. Pardau Ciprian: I-am dat răspunsul lui Cristi, mai sus. Se mai găsesc prin atlasele istorice, sau prin vechile albume de mărci tipărite până în Primul Război Mondial.
    Este posibil să am, numai că nu le am aranjate după subiectul ilustratei, ci după ce se află pe cealaltă faţă (în funcţie de mărci şi de ştampile), pentru că cele necirculate nu prea mă interesează. Dar voi căută şi pe măsură ce găsesc câte ceva, te voi anunţa.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Max: Perfect, astept piese noi din partea ta! Dar stai linistit, deocamdata am reusit sa pun mana pe o colectie virtuala de 102 carti postale, toate cu Vatra Dornei! Deci, am suficient material pentru serial pentru cateva luni bune!

    Iti multumesc si pentru informatia in legatura cu acele vechi steme! Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
  8. exceptionale...si eu am crezut ca sunt blazoane :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Îmi plac aceste cărți poștale.Cred că mai sunt două cu mărci postale Românești.Reprezintă seria 25 de ani de la proclamarea regatului și 40 de ani de la domnia lui Carol I.

    RăspundețiȘtergere
  10. tu1074: Aşa este, se vede cunoscătorul! :))
    Le am şi pe acelea, dar nu erau la îndemână.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Max Peter:
    De "maximafilie" am aflat prima dată de la expoziţiile dlui ing.V.Iordache din jud.BV.Pe vremea copilăriei noastre, ne despărţeau doar două străzi...
    http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Brasov-_PORTRET_-_Victor_Iordache_are_cea_mai_valoroasa_colectie_de_timbre_din_lume_0_165583511.html#

    RăspundețiȘtergere
  12. Marco Polo: He he..., nici nu bănuiam că avem cunoştinţe comune! Lumea noastră e totuşi destul de mică... :))
    După părerea mea, dl. Iordache are, într-adevăr, una dintre cele mai vaste colecţii din România. Cel puţin două din colecţiile sale sunt cu adevărat cele mai bune din lume la ora actuală.
    Mai mult ca sigur, domnia sa va fi unul dintre colaboratorii pe care îi voi avea la lucrarea cu care mă muncesc de vreo douăzeci de ani.

    RăspundețiȘtergere
  13. Dragă Peter, pentru că ești o veritabilă marcă a colecției, dă-mi voie să-ți strecor o mega felicitare; ești un om deosebit, mă bucur nespus pentru norocul avut de-a te cunoaște! La mulți ani! :)

    ====MEGA-FELICITAREA DE AN NOU===== LA MULTI ANI 2012========

    Salutare si bine te-am gasit! Ai un gand bun, o urare pe care vrei s-o adresezi blogosferei? Atunci completeaza aceasta felicitare si trimite-o mai departe la 10(zece) bloggeri pe care-i apreciezi!
    -Preia prin copy&paste felicitarea din acest comentariu, adauga gandurile tale, urarea ta, numele si linkul tau, apoi inchide felicitarea si trimite-o mai departe, tot prin comentariu, catre 10 bloggeri pe care-i apreciezi!
    Daca esti unul din bloggerii la care felicitarea se va afla sambata 31 decembrie 2011, intre orele 17.00 si 18.00 atunci te rugam, inapoiaza felicitarea echipei Mostwantedblog.org pentru a fi publicata si aratata la toata blogosfera! Daca nu stii cui s-o trimiti mai departe inapoiaza felicitarea catre mostwantedblog.org! Te rugam, lasa aceasta parte de text, nealterata, te rugam vino alaturi de noi sa uram tuturor un An Nou fericit si plin de realizari!

    *Gandurile lor merg catre tine!

    - La Multi Ani si un 2012 asa cum il visati! Liviu R. – balantza.com

    - Sa aveti un 2012 cu sanatate, fericire si realizari! LA MULTI ANI!
    RobertN – http://acrilice-pointpen.blogspot.com/

    - Fie ca acest Nou An, sa va aduca in viata multa bucurie, implinire sufleteasca si multa dragoste, LA MULTI ANI! Lavi H.
    http://lavii-osperanta.blogspot.com/

    - Fie ca 2012 sa va aduca de 2012 ori mai multe bucurii si impliniri. La multi ani!! !!! Flyerboy
    http://gabyzmb.blogspot.com

    - 2012 Sa va aduca tot ce va doriti,sa fie un an plin de fericire,sperante si mangaiere din partea celor dragi!
    Raisa
    http://www.newcomiclife.blogspot.com

    ♥♥♥ Va doresc ca in noul an (2012) sa aveti parte de tot ceea ce nu puteti cumpara cu bani. ♥♥♥ C.L.M. – http://crazy-in-loveee.blogspot.com ♥♥♥

    - fie ca 2012 să dea buzna peste tine cu o căruţă de bucurii, o găleată de noroc, dar mai ales cu o gîrlă de fericire. mulţi ani cît mai frumoşi!
    Călin
    http://coltulcumuzica.wordpress.com

    - Sunt întâmplări pe care viața ni le scoate în cale ca să învățăm să apreciem lucrurile frumoase, simple, pline de sens. Sunt oameni pe care viața ni-i aduce în dar. Pentru tine... nu știu decât să spun mulțumesc! Un 2012 plin de savoare alături de oamenii dragi. LA MULȚI ANI!
    Dana, http://colectie-stiinte.ro/

    RăspundețiȘtergere
  14. Dana Diaconu: Îţi mulţumesc foarte, foarte mult, cuvintele tale frumoase m-au impresionat!
    Îţi doresc şi eu un an 2012 mai bun, cu bucurii, împliniri, fericire şi sănătate atât pentru tine personal, cât şi pentru toţi cei dragi ţie!

    RăspundețiȘtergere