Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 1 octombrie 2011

După 146 de ani, România are, de astăzi, un nou Cod Civil

Codul Civil adoptat încă de pe vremea domnitorului Alexandru Ioan Cuza a fost modificat, noile prevederi urmând să aibă un impact semnificativ pentru anumite raporturi juridice între persoane, sau între acestea şi instituţiile statului.

Pentru cei interesaţi, Consiliul Suprem al magistraturii a pus la dispoziţia cetăţenilor o pagină special destinată acestui lucru, purtând titlul "Noul Cod Civil pe înţelesul tuturor".

16 comentarii:

  1. Legile sunt foarte bune, numai ca trebuie si aplicate. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate Cristi, din ce în ce mai mult trăiesc senzaţia că pentru unii, legea nu mai este obligatorie...

    RăspundețiȘtergere
  3. ...stau si ma gandesc, printre altele, cum se defineste logodna in termeni juritici si cum se probeaza ea...

    RăspundețiȘtergere
  4. De ar fi și respectat codul asta civil, tare bine ar mai fi...

    RăspundețiȘtergere
  5. ganguritu: S-a scris deja o grămadă pe această temă. Prima sursă care îmi vine în minte este Avocat.net. Dar nu ştiu prea multe despre acest lucru, pentru că n-am citit articolele respective (ce să-i fac, nu mai am de gând să mă logodesc...). :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Vera: De regulă, se cam respectă. Codul civil face referiri în bună măsură la raporturile juridice dintre persoane, mai puţin la raporturile dintre persoane şi stat. La acest capitol, indivizii sunt muuuuult mai interesaţi de încadrarea în prevederile legii, în raporturile dintre ei.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt foarte dezamagit de proviziunea din Cartea II (Despre familie), Titlul I, Art. 259- (3), care spune ca celebrarea religioasa a unei casatorii poate fi facuta numai dupa incheierea casatoriei civile, si consider ca este discriminatoare fata de cuplurile homosexuale care vor sa fie unite printr-o ceremonie macar in fata lui D-zeu daca nu se poate si legal, civil, la primarie.

    Ma rog, nu stiu de ce ma supar asa de tare ca eu am plecat deja de acolo, dar efectiv chestia asta imi intareste hotararea (despre care inca aveam destula anxietate si oarecare ambivalenta pana acum) de a face, cand imi va fi permis, cerere de primire a cetateniei norvegiene, care implica automat si renuntarea la cetatenia romana, aici in Norvegia nefiind permisa cetatenia dubla decat in anumite cazuri exceptionale in care eu nu ma incadrez.

    RăspundețiȘtergere
  8. Rudolf Aspirant: Sincer să fiu, nu am citit acest capitol. Am fost mai interesant de articolele care completează, într-un fel sau altul, Codul Comercial (mai precis, convenţiile, contractele). Presa din Ro (mai ales in online - forumurile juridice) au atras însă atenţia asupra mai multor lucruri din acest capitol amintit de tine, din câte ştiu.
    Nu ştiu cum este în Norvegia, dar aici aproape tot ce ţine de cetăţenie este reglementat de legislaţia privind străinii, şi mai puţin de Codul Civil.
    N-am ştiut de această limitare existentă acolo privind cetăţenia. Cunosc însă un român care are deja cetăţenia norvegiană de ani buni, dar mi se pare că nu a trebuit să renunţe la cetăţenia română. Chiar mă voi interesa, pentru că m-ai făcut curios.

    RăspundețiȘtergere
  9. Am trecut sa-ti urez un sfârsit de saptamâna agreabil!

    RăspundețiȘtergere
  10. Daca duce la mai bine, atunci il salutam !

    RăspundețiȘtergere
  11. CARMEN: Îţi mulţumesc mult şi îţi doresc şi eu la fel! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Rappa_ru': Ai dreptate, dar depinde pentru cine...

    RăspundețiȘtergere
  13. Cica Noul Cod Civil prevede, in mod expres, cu caracter de obligatii reciproce ale sotilor, necesitatea ca sotii sa se respecte, sa isi fie fideli si sa isi acorde sprijin moral. Asa cum s-a vazut, incalcarea unora dintre aceste obligatii , dicolo de faptul ca poate reprezenta un motiv de divort, poate conduce si la obligatia celui vinovat la plata de despagubiri ( situatia sotului violent, alcoolic sau infidel). Pai de logodna sa mai ai chef?:) Seara faina!

    RăspundețiȘtergere
  14. Geanina: Cam aşa este, dar eu susţin proverbul "fiecare doarme după cum îşi aşterne". Atât logodna, cât şi căsătoria sunt acţiuni liber consimţite. Nu obligă nimeni pe nimeni nici să facă logodna, nici să se căsătorească a doua zi după ce şi-a cunoscut potenţiala pereche, aşa că... eu cred că în cele mai multe situaţii, cei doi sunt principalii vinovaţi pentru o potenţială situaţie neplăcută.

    RăspundețiȘtergere
  15. Mulțumesc pentru informație, Peter; foarte utilă și concretă!

    RăspundețiȘtergere
  16. Dana Diaconu: Îţi mulţumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere