Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 20 octombrie 2011

ANCOM a publicat raportul privind piaţa serviciilor poştale pe anul 2010

Ieri a fost făcut disponibil pentru descărcare raportul menţionat, pe siteul Agenţiei Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii. Orice persoană interesată îl poate descărca de aici.

Tot ieri, portalul HotNews remarca că tot pe parcursul anului 2010, Poşta a plătit clienţilor săi despăgubiri în valoare de peste 80.600 de lei pentru executarea defectuoasă a serviciului (mai precis, din 6.031 de reclamaţii adresate, un număr de 564 au fost considerate întemeiate).

Veţi spune că este rău, numai că în România, în afara Poştei Române mai funcţionează nu mai puţin de 464 de furnizori de servicii poştale. Ei bine, la nivel naţional, valoarea despăgubirilor pentru servicii necorespunzătoare se ridică la peste 2,2 milioane de lei (90.612 reclamaţii, din care 8.435 s-au dovedit a fi întemeiate. Adică (Doamne fereşte!) se poate şi mai rău ca la Poşta Română!

9 comentarii:

  1. Chiar daca functioneaza mai multe servicii postale, romanul de rand (si nu spun asta in sens negativ) se cam teme de aceasta relativa noutate. El stie ca POsta e "de stat" si in principiu nu poate da faliment maine sa ii dispara pachetul prin Paraguay.....
    Dar vezi tu cum e cu furnizorii de servicii private........
    In plus posta romana e accesibila. Eu ca cetatean roman care locuiesc in alta tara si vreau sa trimit un colet acasa stiu ca se poate prin posta. Altfel trebuie sa caut informatii pe internet despre alti furnizori si e posibil sa nu aiba credibilitate......

    RăspundețiȘtergere
  2. hapi2233: Aici ai dreptate. Deşi (ca unul care foloseşte la greu serviciile aceleiaşi poşte) am ajuns la concluzia că pe unele segmente sunt absolut de speriat...

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu stiam ca sunt asa de multe servicii postale alternative Postei Romane. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cristi: Sunt destule firme mici care au activitate numai pe plan local (de ex. e câte o firmăî care a reuşit să "prindă" un contract de difuzare a facturilor la clienţi pentru vreun furnizor local), apoi mai sunt destul de multe firme de curierat.
    Dar poşta clasică de scrisori nu o poate efectua decât Poşta Română, pentru că serviciul acesta încă nu este liberalizat (urmează abia peste doi ani).

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca onor Posta Romana si-ar superviza mai bine angajatii sa nu mai fure sau deterioreze, ar scapa de o mare parte dintre aceste pierderi. Motivatia ca datorita salariului mic oferit se angajeaza temporar oameni care ar trebui sa aiba responsabilitate, este prea veche. Sa faca restructurare printre lichele si neprofesionisti, de sus in jos, sa renunte la angajarile pe criterii politice si nepotisme, sa-si imbunatateasca mentalitatea in relatia cu clientul si timpul clientului si atunci o sa aiba rezultate. Deocamdata a ramas o companie unde cei mari ciugulesc ce se mai poate si cei mici fura de rup. Pardon, era invers.

    RăspundețiȘtergere
  6. P.S. Am uitat de furnizorii privati de servici postale sau aproape postale. In trei ani de cand folosesc serviciile URGENT CURIER,
    si FAN CURIER, nu am avut nici o pierdere, nici o deteriorare a corespondentei, nici o intarziere. Sa fiti convinsi ca in curand o sa inlocuiasaca acest mastodont greoi, daca nu pe plan Universal (pentru ca Posta are monopol), pe plan intern sa fiti siguri. Sintagma ca tot ce este "de STAT" e sigur si bun, isi pierde rapid valoarea. Cine vrea sa faca treaba si corect si rapid si cu constinciozitate, incepe sa aiba mai multe sanse de reusita. Mentalitatea romanului de rand, s-a schimbat dragilor. Cam greu, cu piedici (din partea celor care nu doresc schimbarea) dar se urneste. Au trecut 21 de ani de demonstratii ale non-valorii.

    RăspundețiȘtergere
  7. revenue: Ai dreptate în principiu. Dar la ditamai mastodontul care e Poşta Română, este aproape imposibil să nu scape şi lichele la angajări, indiferent de cât de dure ar fi testele făcute înaintea angajării.
    Eu unul aştept cu interes liberalizarea completă a serviciilor poştale. Abia atunci se va vedea adevărata valoare a curierilor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Si mai e o chestie cu Posta Romana
    Nu stiu pe la voi cum e dar la Cluj functioneaza intr-o cladire mastodont absolut inutila.Nici nu vreau sa ma gandesc ce consum si ce pierderi .Cladirea- ca e mare nu ar fi problema dar e prost administrata. Ghiseele sunt imprastiate absolut stupid, conditiile de munca sunt proaste, nimeni nu stie la ce coada sa stea
    Un management de calitate ar putea aduce multe imbunatatiri!
    Asta si ce zicea mai sus Revenue- despre angajati - si motivarea lor

    RăspundețiȘtergere
  9. hapi2233: Sunt convins că ai dreptate. Dar cred că până nu le "leagă" directorilor salariul de performanţele a ceea ce conduc efectiv, nu se va face mare lucru. Ai câştig? Îţi iei salariul şi bonusul corespunzător. Nu ai - acoperi pierderea, te priveşte de unde! Cam aşa ar trebui!

    RăspundețiȘtergere