Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 3 octombrie 2011

Pentru bloggeri: ce nu ai voie să scrii, conform noului Cod Civil

Difuzarea de ştiri, dezbateri, anchete sau de reportaje scrise ori audiovizuale privind viaţa intimă, personală sau de familie, fără acordul persoanei în cauză, ţinerea vieţii private sub observaţie sau interceptarea fără drept a unei convorbiri private, devin fapte sancţionate de legislaţie, odată cu intrarea în vigoare, de la 1 octombrie, a noului Cod Civil.
De asemenea, mai sunt interzise difuzarea de imagini care prezintă interioare ale unui spaţiu privat fără acordul celui care îl ocupă în mod legal, difuzarea sau utilizarea corespondenţei, manuscriselor ori altor documente personale, fără acordul persoanei căreia acestea ii aparţin sau care, după caz, are dreptul de a dispune de ele.

În aceeaşi categorie intră şi captarea sau utilizarea imaginii sau a vocii unei persoane într-un spaţiu privat, fără acordul acesteia, scrie DailyBusiness.ro.

16 comentarii:

  1. Oare asta ii va mai linisti pe paparazzi ?!

    RăspundețiȘtergere
  2. ganguritu: Nu mă interesează ce fac paparazzi, e treaba lor. Eu am scris pentru noi, bloggerii, ca să ne păzim pielea. Oricând poţi să dai peste câte un individ mai curios, căruia i se pare că ai ceva cu viaţa lui şi începe să-ţi facă zile negre...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ehehe, asta e cu bătaie lungă... Să fie un mic început de cenzură ?...

    RăspundețiȘtergere
  4. Sophie: Aşa am zis şi eu, tocmai de aceea am scris.

    RăspundețiȘtergere
  5. Zina: De un lucru sunt foarte convins, şi anume că există destui care au impresia că libertatea exprimării pe net este mult prea mare. Nu neapărat în RO, ci mai peste tot.

    RăspundețiȘtergere
  6. Bine de ştiut, Peter! Mulţumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Dana Diaconu: Cred că ne poate fi de ajutor, să ne ferim de belele potenţiale. Şi eu îţi mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  8. in mare parte le stiam! era si inainte chestia asta cu imagini private fara acordul proprietarului ! pe de o parte e de inteles! eu sunt deacord! seara faina!

    RăspundețiȘtergere
  9. Geanina: De regulă, cine se ocupă şi s-a ocupat şi înainte de fotografie digitală, cam ştia aceste lucruri, schimbările nu sunt majore, ci numai de nuanţă.

    RăspundețiȘtergere
  10. buna! poti scrie informatii din carti? adica citesc o carte cu informatii despre... si scriu ce mi-a ramas mie in cap?

    RăspundețiȘtergere