Inspiraţia pentru acest scurt articol ilustrat îmi vine de la articolul scris de Carmen, astăzi. Doar câteva imagini anterioare anului 1930, care au un parfum aparte.
Dacă-i sâmbătă, atunci este ziua Poveştii parfumate între bloggeri! Tema pentru această săptămână a fost aleasă de Lili.
Aş fi vrut să particip cu ceva la tema sugerată dar, din nefericire, nu mă pot încadra din lipsă de... material!
Dacă totuşi doriţi să citiţi "poveşti parfumate", atunci să ştiţi că găsiţi la Mirela, Vero, Gina, Daurel, Sara şi, doarece tema se referă la Lună, era imposibil să lipsească Shayna!
Frumoase cartile postale alb-negru! Alte vremuri traim, dar uriasul de otel este acelasi :)
RăspundețiȘtergereWeekend minunat!
Îţi mulţumesc frumos, Carmen!
RăspundețiȘtergereŞi eu îţi doresc un weekend minunat!
Immmm, ce frumos! Uite, eu nu am ajuns la Paris pana acum, e un alt vis de-al meu pe care sper sa il vad indeplinit. :) Parfumul de la tine de astazi imi aminteste de asa ceva...
RăspundețiȘtergerehttp://www.youtube.com/watch?v=34QLRVsYggk
oooof...nu am reusit sa pun link-ul bine. :(
RăspundețiȘtergereFrumoasă și această colecție, frumos ilustrat Turnul Eiffel! Vă doresc o seară liniștită sub clar de lună! :)
RăspundețiȘtergerelunapatrata: Eu îţi doresc să ajungi!
RăspundețiȘtergereLegat de link, din păcate Blogger nu funcţionează precum Wordpress-ul, nu apare fereastra unui vodeo la insertarea linkului simplu. Încerc eu acum cu un cod, să văd dacă merge...
http://www.youtube.com/watch?v=34QLRVsYggk
lunapatrata: Altfel decât ca link nu merge din păcate...
RăspundețiȘtergereSara: Îţi mulţumesc frumos. Din păcate, prin Bucureşti trage spre ploaie, nu vedem luna în seara aceasta.
RăspundețiȘtergereSimbolul Parisului, nascut din otel de la Resita...vezi! Cartile postale stau marturie. Si sunt foarte frumoase! :)
RăspundețiȘtergereMirela: Îţi mulţumesc frumos!
RăspundețiȘtergereÎmi place mult lumea pe care o construiești, ca-ntr-o oglindă. Alb/negru, ieri/astăzi..Am câteva imagini foarte frumoase din Paris, dar colorate! Ale tale au patină!!
RăspundețiȘtergereSeară frumoasă!
INCRTITUDINI: Imaginile colorate, actuale, parcă nu îmi plac atât de mult ca cele vechi... Cam toate sunt din timpuri când noi nu prea existam, parcă sunt stropi de istorie...
RăspundețiȘtergereŞi eu îţi doresc o seară frumoasă!
superbe imagini, vechiul are intotdeauna un farmec aparte. sper sa ajung si eu intr-o zi acolo... seara faina:)
RăspundețiȘtergereGeanina: Tocmai încercam să îţi accesez blogul când cred că făceai tu comntariul. De două zile nu reuşesc să văd decât un tapet roşu, indifierent ce articol aş vrea să deschid.
RăspundețiȘtergereCred că se întâmplă ceva...
Pe lângă ineditul colecţiei "de epocă" la care privim încântaţi şi în care admirăm această minune inginerească, remarc cu plăcere acea carte poştală cu "La Grande Roue" (Roata cea mare) pe care sunt aplicate două mărci "Je sème à tout vent" (La Semeuse)...Această alăturare niţel hazlie de imagini mă face să cred că fata îl "seamănă" cu grâu pe "nou-născutul" turn urându-i "viaţă lungă".Aşa să îi urăm şi noi!
RăspundețiȘtergereMarco Polo: O urare foarte frumos făcută, trebuie să recunosc. Pentru că materia primă are provenienţa pe care o are, mă alătur, cu voia dumneavoastră, urării.
RăspundețiȘtergerece frumoase sunt...
RăspundețiȘtergerece bine completeaza cartile tale postale articolul lui Carmen...
auzisem de inginerul roman si de otelul de la Resita dar am crezut ca este doar o legenda...
data viitoare ma voi uita muuult mai atent :)
auzisem eu ceva, dar nu eram sigur ca otelul resitean servi.se ca materie prima pt turnul Eiffel
RăspundețiȘtergereFoarte interesante imagini! Nu sunt cu nimic mai prejos decat cele realizate in zilele noastre.
RăspundețiȘtergerePandhora: Povestea a apărut mai demult prin presa românească (cred că prin 2005). Acum nu ştiu cât de reală este chestia cu marca "Reşiţa, România", pentru că turnul a fost construit în 1887, ori pe vremea aceea numele oficial al localităţii era "Resicza" (din 1911 a devenit "Resiczabánya") şi era situată în Ungaria.
RăspundețiȘtergereLiviu R.: Este un lucru mai puţin cunoscut, într-adevăr.
RăspundețiȘtergereCristi: Turnul nu s-a schimbat aproape cu nimic din 1889 până acum, poate doar îmrejurimile (n-am fost atunci pe-acolo şi nu pot face comparaţia...) :D
RăspundețiȘtergereCe splendoare!
RăspundețiȘtergereVera: Mulţumesc!
RăspundețiȘtergereCe frumoase imagini. Turnul în diferite ipostaze, în epoci diferite...dar el acelaşi. Mă gândeam ce fain o fi fost să-l admiri din...dirijabil, ca-n prima vedere!
RăspundețiȘtergereO duminică frumoasă! :-)
Daca tot vorbim de otelul de la Resita, din care s-a facut turnul Eiffel, sa amintim si de inginerul Gheorghe Panculescu,
RăspundețiȘtergerehttp://www.lecturirecenzate.ro/2010/10/12/calatorii-turnul-eiffel-paris/
Cât de mult îmi place acest blog ! Simplu, concis dar cuprinzător !
RăspundețiȘtergereAlexandru: Din păcate, zeppelinele au dispărut cam demult... În anii '20 au fost chiar piese de bază pentru poşta transatlantică.
RăspundețiȘtergereÎţi mulţumesc şi îţi doresc şi eu o duminică frumoasă.
Zina: Ai dreptate, inginerul român l-a inspirat pe Eiffel în privinţa tehnologiei.
RăspundețiȘtergereÎţi mulţumesc foarte mult pentru completare.
dictaturajustitiei: Îţi mulţumesc frumos pentru apreciere!
RăspundețiȘtergereAcelasi Turn care vegheaza si este vegheat...
RăspundețiȘtergereFrumoasa colectia ta..toate sunt carti postale?
Ganguritu: Îţi mulţumesc frumos. Toate sunt cărţi poştale ilustrate.
RăspundețiȘtergereDin pacate Turnul Eiffel NU este construit din otel fabricat la Resita; aceasta este doar un mit fals menit sa ne faca sa ne mandrim cu faptul ca suntem romani. Exista si alte fapte cu care ne putem mandri, nu ar trebui sa perpetuam o falsa legenda. Marturii sunt destul, iar aici spatiul este destul de limitat.
RăspundețiȘtergere