Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 15 octombrie 2011

Născut din oţelul de la Reşiţa / Made With Steel From Resita

Inspiraţia pentru acest scurt articol ilustrat îmi vine de la articolul scris de Carmen, astăzi. Doar câteva imagini anterioare anului 1930, care au un parfum aparte.



Dacă-i sâmbătă, atunci este ziua Poveştii parfumate între bloggeri! Tema pentru această săptămână a fost aleasă de Lili.
Aş fi vrut să particip cu ceva la tema sugerată dar, din nefericire, nu mă pot încadra din lipsă de... material!

Dacă totuşi doriţi să citiţi "poveşti parfumate", atunci să ştiţi că găsiţi la Mirela, Vero, Gina, Daurel, Sara şi, doarece tema se referă la Lună, era imposibil să lipsească Shayna!

33 de comentarii:

  1. Frumoase cartile postale alb-negru! Alte vremuri traim, dar uriasul de otel este acelasi :)
    Weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Îţi mulţumesc frumos, Carmen!
    Şi eu îţi doresc un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Immmm, ce frumos! Uite, eu nu am ajuns la Paris pana acum, e un alt vis de-al meu pe care sper sa il vad indeplinit. :) Parfumul de la tine de astazi imi aminteste de asa ceva...
    http://www.youtube.com/watch?v=34QLRVsYggk

    RăspundețiȘtergere
  4. oooof...nu am reusit sa pun link-ul bine. :(

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumoasă și această colecție, frumos ilustrat Turnul Eiffel! Vă doresc o seară liniștită sub clar de lună! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. lunapatrata: Eu îţi doresc să ajungi!

    Legat de link, din păcate Blogger nu funcţionează precum Wordpress-ul, nu apare fereastra unui vodeo la insertarea linkului simplu. Încerc eu acum cu un cod, să văd dacă merge...

    http://www.youtube.com/watch?v=34QLRVsYggk

    RăspundețiȘtergere
  7. lunapatrata: Altfel decât ca link nu merge din păcate...

    RăspundețiȘtergere
  8. Sara: Îţi mulţumesc frumos. Din păcate, prin Bucureşti trage spre ploaie, nu vedem luna în seara aceasta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Simbolul Parisului, nascut din otel de la Resita...vezi! Cartile postale stau marturie. Si sunt foarte frumoase! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Îmi place mult lumea pe care o construiești, ca-ntr-o oglindă. Alb/negru, ieri/astăzi..Am câteva imagini foarte frumoase din Paris, dar colorate! Ale tale au patină!!
    Seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  11. INCRTITUDINI: Imaginile colorate, actuale, parcă nu îmi plac atât de mult ca cele vechi... Cam toate sunt din timpuri când noi nu prea existam, parcă sunt stropi de istorie...
    Şi eu îţi doresc o seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  12. superbe imagini, vechiul are intotdeauna un farmec aparte. sper sa ajung si eu intr-o zi acolo... seara faina:)

    RăspundețiȘtergere
  13. Geanina: Tocmai încercam să îţi accesez blogul când cred că făceai tu comntariul. De două zile nu reuşesc să văd decât un tapet roşu, indifierent ce articol aş vrea să deschid.
    Cred că se întâmplă ceva...

    RăspundețiȘtergere
  14. Pe lângă ineditul colecţiei "de epocă" la care privim încântaţi şi în care admirăm această minune inginerească, remarc cu plăcere acea carte poştală cu "La Grande Roue" (Roata cea mare) pe care sunt aplicate două mărci "Je sème à tout vent" (La Semeuse)...Această alăturare niţel hazlie de imagini mă face să cred că fata îl "seamănă" cu grâu pe "nou-născutul" turn urându-i "viaţă lungă".Aşa să îi urăm şi noi!

    RăspundețiȘtergere
  15. Marco Polo: O urare foarte frumos făcută, trebuie să recunosc. Pentru că materia primă are provenienţa pe care o are, mă alătur, cu voia dumneavoastră, urării.

    RăspundețiȘtergere
  16. ce frumoase sunt...
    ce bine completeaza cartile tale postale articolul lui Carmen...
    auzisem de inginerul roman si de otelul de la Resita dar am crezut ca este doar o legenda...
    data viitoare ma voi uita muuult mai atent :)

    RăspundețiȘtergere
  17. auzisem eu ceva, dar nu eram sigur ca otelul resitean servi.se ca materie prima pt turnul Eiffel

    RăspundețiȘtergere
  18. Foarte interesante imagini! Nu sunt cu nimic mai prejos decat cele realizate in zilele noastre.

    RăspundețiȘtergere
  19. Pandhora: Povestea a apărut mai demult prin presa românească (cred că prin 2005). Acum nu ştiu cât de reală este chestia cu marca "Reşiţa, România", pentru că turnul a fost construit în 1887, ori pe vremea aceea numele oficial al localităţii era "Resicza" (din 1911 a devenit "Resiczabánya") şi era situată în Ungaria.

    RăspundețiȘtergere
  20. Liviu R.: Este un lucru mai puţin cunoscut, într-adevăr.

    RăspundețiȘtergere
  21. Cristi: Turnul nu s-a schimbat aproape cu nimic din 1889 până acum, poate doar îmrejurimile (n-am fost atunci pe-acolo şi nu pot face comparaţia...) :D

    RăspundețiȘtergere
  22. Ce frumoase imagini. Turnul în diferite ipostaze, în epoci diferite...dar el acelaşi. Mă gândeam ce fain o fi fost să-l admiri din...dirijabil, ca-n prima vedere!
    O duminică frumoasă! :-)

    RăspundețiȘtergere
  23. Daca tot vorbim de otelul de la Resita, din care s-a facut turnul Eiffel, sa amintim si de inginerul Gheorghe Panculescu,
    http://www.lecturirecenzate.ro/2010/10/12/calatorii-turnul-eiffel-paris/

    RăspundețiȘtergere
  24. Cât de mult îmi place acest blog ! Simplu, concis dar cuprinzător !

    RăspundețiȘtergere
  25. Alexandru: Din păcate, zeppelinele au dispărut cam demult... În anii '20 au fost chiar piese de bază pentru poşta transatlantică.
    Îţi mulţumesc şi îţi doresc şi eu o duminică frumoasă.

    RăspundețiȘtergere
  26. Zina: Ai dreptate, inginerul român l-a inspirat pe Eiffel în privinţa tehnologiei.
    Îţi mulţumesc foarte mult pentru completare.

    RăspundețiȘtergere
  27. dictaturajustitiei: Îţi mulţumesc frumos pentru apreciere!

    RăspundețiȘtergere
  28. Acelasi Turn care vegheaza si este vegheat...
    Frumoasa colectia ta..toate sunt carti postale?

    RăspundețiȘtergere
  29. Ganguritu: Îţi mulţumesc frumos. Toate sunt cărţi poştale ilustrate.

    RăspundețiȘtergere
  30. Din pacate Turnul Eiffel NU este construit din otel fabricat la Resita; aceasta este doar un mit fals menit sa ne faca sa ne mandrim cu faptul ca suntem romani. Exista si alte fapte cu care ne putem mandri, nu ar trebui sa perpetuam o falsa legenda. Marturii sunt destul, iar aici spatiul este destul de limitat.

    RăspundețiȘtergere