Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

duminică, 8 iulie 2012

Constantin Moisil, numismatul?

Mi-am pus întrebarea dacă despre această personalitate este vorba, văzând cartea poştală de mai jos (click pe imagini pentru mărire).


Misiva a fost trimisă în iulie 1916 de la un batalion de infanterie (Oficiul Poştal Militar de Campanie nr. 37) la Bucureşti, în Regat, pe adresa "St. Domn Constantin Moisil, profesor". Cartea poştală a fost considerată nefrancată şi a fost taxată la destinaţie cu o marcă "taxa de plată" de 20 bani.
Nu ştiu dacă este vorba despre cunoscutul istoric, arheolog şi numismat menţionat aici.
Cartea poştală a fost oferită pe eBay de către un comerciant din Ungaria, fiind achiziţionată pentru un preţ modest.

9 comentarii:

  1. Ei, ca sa vedeti ce mica e lumea filatelistilor şi cum aceeasi carte postala revine în atentie. Înainte cu mult de a ajunge pe ebay a fost mentionata de dl dr Dan-Simion Grecu cu specificatia "Fig.4: carte postală foto originală, expediată de un român ardelean, de la Kuk Feldspital no. 5/12 prin oficiul
    militar de etapă 146 (varianta ungară, HADTÁP-POSTAHIVATAL 146 la 16.1.1916), cu toate că poartă în
    adresă oficiul militar 28 (al Corpului 12 Armată Sibiu, aflat pe frontul rusesc), nefrancată (posibil din lipsa
    mărcilor), fără semne de cenzură externă în Austro-Ungaria, taxată la destinaŃie Porto 20 Bani cu stampila
    BUCURESTI TAXA DE PLATĂ la 22.1.1916. adresată istoricului de origine ardelană Constantin Moisil;
    din text: 'chipul reprezintă un cort în care am locuit astă vară pe câmp nu departe de linia de foc, cu prilejul
    marilor lupte ce s'au dat atunci si din care am esit învingători'.". Este reprodusa la"http://membres.multimania.fr/dgrecu/PDF/AU_RO.pdf"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă mulţumesc pentru "legătura" făcută. Nu este aceeaşi carte poştală, ci doar una cu destinatar comun.

      Ștergere
  2. Aşa este. Ora fiind înaintată, am greşit! Acelaşi destinatar, acelaşi expeditor, Vasile Moisil, aceeaşi marcă, m-au dus ... Scuze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nuuu... vă rog, nu aveţi de ce să vă cereţi scuze. Mi-aţi deschis ochii asupra unui material care nu mă interesa acum doi ani sau mai mult. M-aţi făcut să dau fuga la bibliotecă şi să scot colecţia Buletinelor ABB. Pe scurt, mi-aţi făcut o seară foarte frumoasă! :))

      Ștergere
  3. O frumuseţe integrală ...
    Cartea poştală şi eleganţa unui dialog rar!
    Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am descoperit întîmplător această postare și m-am bucurat regăsind un fragment din istoria propriei mele familii. Intr-adevăr, destinatarul este acad. Const. Moisil, numismatul, bunicul meu matern - tatăl matematicianului Grigore Moisil -
    care a locuit o vreme împreună cu familia în Str. Călărași din București, înainte de a se refugia la Vaslui.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atunci îmi pare bine că măcar imaginea acestei piese s-a păstrat. Intenţionez să o includ într-o monografie (nu datorită destinatarului, ci pentru francatura poştală pe care o poartă).

      Ștergere