ANCOM a amendat compania SC TOTAL POST SERVICES SRL cu suma de 100.000 de lei pentru furnizarea serviciilor poştale având ca obiect trimiteri de corespondenţă în greutate de până la 50 de grame la un tarif mai mic de 2 lei/trimitere, încălcând astfel dreptul rezervat exclusiv furnizorului de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale.
Aceasta este cea de-a treia amendă contravenţională aplicată acestui furnizor de servicii poştale pentru încălcarea aceloraşi prevederi legale pentru care a mai fost sancţionat cu amendă în cuantum de 10.000 de lei în luna octombrie 2011 şi, respectiv, în cuantum de 50.000 de lei în luna mai a acestui an.
Pe lângă aplicarea acestor sancţiuni contravenţionale, ANCOM a dispus suspendarea pe o perioadă de 3 luni a dreptului de a furniza toate categoriile de servicii poştale pentru care compania Total Post este autorizată. Dacă, după expirarea perioadei de suspendare, furnizorul nu elimină cauzele care au determinat luarea acestei măsuri, ANCOM poate dispune retragerea dreptului de a furniza servicii poştale, se arată într-un comunicat al organismului de reglementare..
Pai probabil ca profitul pe care-l faceau era cu mult mai mare decat amenda :) Nu ma pricep eu la legi, dar oare n-ar fi in interesul clientilor sa se reduca tariful? Daca aceasta firma poate, de ce nu si Posta? :))) De ce trebuie tot noi sa suportam pierderile Postei prin mentinearea ridicata a tarifelor? De ce sa ma oblige pe mine sau firma mea sa platim curierat mai scump, daca exista varianta mai ieftina?
RăspundețiȘtergerePeriodic, organismul de reglementare în comunicaţii organizează licitaţii pentru obţinerea licenţei de efectuare a serviciului poştal universal - ceea ce înseamnă acoperirea fiecărei localităţi din ţară cu cel puţin un punct de lucru şi dotarea acestuia cu cele necesare. Acest serviciu trebuie efectuat la preţuri accesibile pentru orice cetăţean din ţară, indiferent de locul unde se află domiciliul său (adică şi în buricul târgului, dar şi prin cătunele de munte din zonele izolate).
ȘtergereAcest principiu al serviciului universal se respectă nu numai în Ro, ci şi în (aproape) toate ţările de pe glob şi asigură, în acelaşi timp, structura de comunicaţii care permite trimiterea unei corespondenţe - să zicem - dintr-un sat izolat din Apuseni, taman în vreo insulă din Oceanul Pacific, din Polinezia de exemplu.
La licitaţiile pentru obţinerea licenţei nu s-a prezentat nicio firmă în afara poştei deoarece nu îndeplineau condiţiile minime de investiţii (nu aveau infrastructura care să le permită un punct de lucru în fiecare localitate - asta înseamnă să angajezi zeci de mii de oameni!...).
Pentru a se proteja investiţiile făcute de operatorul care asigură serviciun universal (hai să spunem că el este în practică un serviciu social asigurat tuturor cetăţenilor), preţurile pentru anumite categorii de corespondenţe sunt stabilite cu aprobarea organismului de reglementare.
Această firmă poate, pentru că nu a făcut nicio investiţie decât în marile aglomerări urbane, neacceptând corespondenţe din/pentru cine ştie ce cătun amărât. Tocmai de aceea îşi permite să practice un preţ inferior celui reglementat, practicat de poştă.
Până la 31 decembrie a.c., corespondenţa de bază (cu o greutate de până la 50 grame) încă mai intră în aşa-zisa sferă a serviciilor neconcurenţiale (cu preţuri reglementate, nu stabilite de piaţă). De la 1 ianuarie 2013, această rezervare va dispărea. Încă nu a apărut o reglementare care să spună cum va fi în viitor, dar în mod cert aceeaşi scrisoare simplă va fi mai ieftină în Bucureşti, de exemplu, şi probabil de câteva ori mai scumpă în/pentru cătunele de la munte. Nu ştiu ce se va întâmpla, dar e posibil ca cetăţenii să fie "discriminaţi" la preţuri în funcţie de locul domiciliului (de fapt pentru a se evita acest lucru există preţurile reglementate).
Cred că ar mai trebui să fac o remarcă: Poşta, în istoria ei mai mult decât centenară, a fost întotdeauna o companie profitabilă, deşi a aparţinut statului.
ȘtergereDupă reorganizarea din 2001 (când s-a produs separarea poştei de telefoane), poşta a fost regie de stat, apoi transformată în companie naţională.
După 1990, Poşta a avut mereu profit, vărsând anual sume considerabile la bugetul de stat. Nu este şi nu a fost o companie bugetară, "trăind" exclusiv din veniturile proprii realizate şi neprimind subvenţii de la bugetul de stat.
Această situaţie se pare că a încetat în 2008 şi în anii următori, când unele decizii de management (ca să mă exprim elegant) au adus compania în situaţia în care este astăzi, transformând o afacere profitabilă în găuri financiare considerabile.
Într-un articol mai vechi, de acum câteva luni, am publicat bilanţurile anuale din ultimii cinci ani, rezultând clar din tabelul comparativ dezastrul.
Uau, multumesc pentru lamuriri! Acum inteleg mai bine cum sta treaba. Din pacate, in calitate de simplu client am avut multe experiente neplacute cu lucratorii din diverse oficii postale si... n-am avut alternativa. Daca as putea sa aleg n-as intra intr-un oficiu postal. Trebuie sa mentionez ca sunt o fire rabdatoare si destul de calma in general, dar la posta cam fierb in suc propriu. Dar ai dreptate, pestele de la cap se-mpute, iar ce se strica se repara mult mai greu si cu cheltuiala mai mare :(
ȘtergereN-ai pentru ce să-mi mulţumeşti, Alina! Toate aceste chestii sunt necunoscute de către marea majoritate a clienţilor poştei.
ȘtergereAu lăsat-o ani de zile fără să o aducă la standardele actuale, oamenii lucrează mereu cu ameninţarea concedierii deasupra capului, relaţiile sunt înocrdate, e "normal" să se ajungă la astfel de situaţii.
Eu unul, aş desfinţa-o şi aş înfinţa alta, trecând prin sită toţi angajaţii de la primul, până la ultimul (ştiu că îmi voi atrage "complimentele" de rigoare, dar altfel nu ştiu cum s-ar mai putea restructura).