Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

duminică, 5 iunie 2011

Philatélie Marchand - o licitaţie cu multe piese frumoase

Licitaţia casei elveţiene s-a desfăşurat săptămâna trecută, încă nu am aflat care au fost realizările înregistrate. Dar acest lucru nu m-a împiedicat să admir multe piese frumoase, unele deosebite şi care se văd mai greu chiar la casele mari.
Nu mă pot abţine să nu postez două piese care mi-au plăcut în mod deosebit, în ciuda faptului că nu sunt piese de interes decât pentru colecţionarii de mărci din Elveţia.

Iată o "Geneva dublă" de toată frumuseţea, fără defecte şi cu margini destul de largi. O astfel de piesă se întâlneşte greu la un asemenea nivel de calitate. Preţul de plecare stabilit de casă: 22.000 franci elveţieni.

Aceasta este o francatură (click pe imagine pentru mărire) care se întâlneşte greu şi care ar face cinste oricărei colecţii, datorită frumuseţii şi spectaculozităţii sale. Francatura este compusă din 42 exemplare de 1 franc auriu (printre care un bloc de 10 şi un bloc de 9), fiind cea mai grea francatură cunoscută la această marcă. Piesa a făcut parte din colecţia Burrus şi a fost apreciată cu un preţ de plecare de 10.000 franci elveţieni.

La România am remarcat o singură piesă. Pe care, atunci când am văzut-o, mai că era să cad pe spate!

M-am mai uitat odată la preţul de plecare, care a fost de numai 100 euro şi care mi s-a părut dubios de acceptabil. Drept pentru care am început să mă uit mai atent la piesă şi m-am liniştit destul de repede:
- "eroarea" nu prezintă "cârligul" caracteristic clişeului de 5 bani, la prima haşură verticală din dreapta-sus;
- cele trei clişee de 10 bani par a aparţine de fapt aceluiaşi clişeu (este vizibilă o slabă zgârietură albă, subţire, oblică, peste haşurile verticale din colţul drept inferior; mai mult, linia albă deasupra cartuşului inferior al valorii prezintă aceeaşi îngroşare la toate cele trei clişee de 10 bani (între A din POSTA şi cifra 1 din 10 din dreapta);
- tehnic, apariţia varietăţii "Randdruck" la cadrul vertical drept al mărcii din dreapta-jos ar fi trebuit însoţită de o varietate similară la marca din dreapta-sus;
- ştampila nu prea îmi inspiră încredere.
Nu am mai verificat şi corectitudinea haşurilor de pe faţa efigiei - semnalaţi-mi dvs. dacă găsiţi asemănări sau diferenţe faţă de o marcă normală de 10 bani "Bucureşti I".
Nu este obligatoriu să fiţi de acord cu mine, dar eu mi-am prezentat unele argumente (mai am vreo două în mânecă...).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu