Acum aproape o săptămână, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a publicat Raportul privind piaţa serviciilor poştale din România în anul 2011.
Documentul este plin de statistici de tot felul în cele 54 pagini, dar relevante pentru colecţionari sunt informaţiile cuprinse în capitolul 5 - Serviciile poştale din sfera serviciului universal. Ce este interesant e că în anul 2011 s-a înregistrat o creştere a traficului poştal intern, prima după 2008.
Cei interesaţi pot descărca raportul de aici.
Domnii de la ANCOM nu se mai preocupă de mult (de fapt nici nu ştiu dacă s-au preocupat vreodată) de consumul de mărci în cadrul traficului poştal. Dacă este cineva curios să facă suma cantităţilor de mărci distribuite de Romfilatelia la Poştă (sunt înscrise în pliantele emisiunilor, care pliante se găsesc pe siteul Romfilatelia), va vedea că este o diferenţă considerabilă faţă de numărul trimiterilor (mergând bineînţeles pe clasificarea procentuală a celor mai uzuale tarife). Asta înseamnă două lucruri: ori nominalele mărcilor poştale nu se "pupă" cu tarifele, ori se fac retipăriri în draci ale uzualelor mai vechi.
Ştiu, nu trebuie să-mi spuneţi că majoritatea trimiterilor nu se mai franchează cu mărci, aplicându-se ori contractele TP, ori francarea cu ajutorul maşinilor de francat, dar diferenţa tot nu se justifică.
Situaţia este însă una anormală. Care nu poate duce decât la o continuare a devalorizării mărcilor româneşti (noi) pe piaţa internaţională.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu