Ştampilele utilizate în teritoriul ocupat de către administraţia germană din Primul Război Mondial constituie unul din capitolele care mă preocupă (nu atât din punctul de vedere al colecţionării pieselor, cât mai ales pentru acoperirea "petelor albe" care mai persistă încă până astăzi, şi evident, pentru catalogarea ştampilelor).
Ştampilele ambulanţelor feroviare rămân printre cele mai interesante domenii de studiu, numai că raritatea destul de mare a unora face dificilă această întreprindere. În limba română, singurul studiu exhaustiv rămâne volumul semnat de ing. Călin Marinescu (Poşta ambulantă feroviară în România 1869-1994, Bucureşti, 1995), în cuprinsul căruia un capitol este rezervat acestui subiect (cap. 5, Poşta ambulantă în teritoriul ocupat al României 1917-1918, pag. 94-97). Aici am găsit pentru prima dată menţionată cursa care ar fi putut exista între Piatra Olt - Caracal - Corabia. Ulterior, am găsit o menţiune asemănătoare în monografia lui Mutter, la pag. 133 (Franz Josef Mutter, Landespost in besetzen Rumänien, Heft 151, Neue schriftenreihe der Poststempelgilde e.V., 1999), tabelul cu unităţile poştale deschide în cursul anului 1918 ("Übersicht über die im Jahre 1918 von der Landespost eröffneten Postanstalten"). În acest tabel, cursa feroviară Piatra Olt - Corabia este înscrisă cu data de începere a serviciului 9 octombrie 1918. Este clar că durata de funcţionare a fost foarte scurtă, iar de aici rezultă şi raritatea ştampilei utilizate de această ambulanţă.
Plicul din imaginea de mai sus a fost oferit pe eBay de curând. Din păcate, imaginea este de o calitate discutabilă, permiţând doar identificarea legendei (PIATRA OLT - CORABIA), nu şi a datei. Pe linia datei ar exista o literă "R" (în opinia mea), similară celei din desenul publicat de ing. Călin Marinescu (volumul menţionat, pag. 97, pentru ambulanţa GOLEŞTI - C. LUNG).
Arată ca doi ochi de neamţ! :)
RăspundețiȘtergereDa!... Nişte rame orecum cele ale lui John Lennon! :)))
ȘtergereSau Ozzy...
RăspundețiȘtergereAşa e, sau Ozzy! :)
Ștergere