Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 20 iunie 2013

Asta se întâmplă când ignoranţii ajung formatori de opinie

De dimineaţă mă trezesc cu un mail de la un prieten, ca să-mi atragă atenţia asupra unui articol publicat de versiunea online a Cotidianului.


Un "meseriaş" se apucă să dezgroape o aşa-zisă ştire publicată acum mai bine de patru luni de un alt portal românesc, unul care şi-a propus să informeze cititorii pe bani europeni! E vorba de Impact News, care a publicat aceeaşi ştire pe la începutul lui februarie, anul curent.


De unde a apărut ştirea, până la urmă? De la gazeta Timpul, din Moldova.


Ştirea a făcut, la data respectivă, turul online al blogurilor şi reţelelor de socializare. Ar fi fost un act eminamente policitc al uneia dintre ţările importante din Uniunea Europeană. Bineînţeles că filateliştii l-au abordat destul de rapid, cerându-i explicaţii, pentru că nu ştia nimeni nimic!


Autorul, un anume Valentin Buda,  a vrut şi el probabil să tragă o ţeapă unor colecţionari neavizaţi (ori poate a dorit doar mai multă atenţie), dar în fapt a minţit în cel mai ordinar mod, prin omisiune. Şi anume, piesa respectivă nu era o marcă poştală propriu-zisă, ci una personalizată (iar tirajul de 'jde mii de exemplare e numai o prostie, cu numărul comenzii se poate verifica direct la Poşta Franceză). Pe contul lui de Facebook nu apare nimic (sau postarea nu este publică). A fost doar un caz tipic de manipulare.

Care este treaba cu mărcile personalizate? Păi orice netrebnic şi-o poate pune şi pe soacră-sa pe un timbru personalizat. Este doar unul dintre multiplele servicii puse la dispoziţia utilizatorilor de către La Poste (poşta franceză). Chestia este că aceste timbre nu vor fi niciodată catalogate nicăieri, ele neavând practic statutul de mărci poştale, ci doar pe acela de etichete de francare (sunt chestii total diferite).


Problemele se puteau evita de la început, desigur, prin simpla informare. Dar noi suntem prea importanţi... Orice neica-nimeni ajunge să îşi dea cu părerea, mai ales acolo unde habar n-are!

6 comentarii: