Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 14 decembrie 2012

"D'oh!..." Un dezastru de miliarde!

Poşta de stat americană, vestita USPS, a luat o decizie considerată controversată de către lumea filatelică, scrie Glen Stephens citând agenţia Bloomberg.


Mai marii peste emitentul american de mărci poştale au considerat că personajul de desen animat Homer Simpson este de două ori mai popular decât Elvis Prisley, căruia i-a fost dedicată o emisiune de mărci. Aşa încât a purces la cheltuirea unei sume de 1,2 milioane de dolari pentru tipărirea unui tiraj de un miliard de mărci poştale cu personajele îndrăgitului desen animat. Problema este că din această cantitate a reuşit să vândă numai 318 milioane de mărci.


Recent, USPS a luat decizia de a distruge o cantitate de 683 de milioane de mărci nevândute din această emisiune.
Calculaţi şi voi ce înseamnă această cantitate la valoarea nominală.
Pe bună dreptate se întreabă Glen: oare de ce nu s-au preobliterat aceste mărci pentru a se face cadou copiilor? Ar fi fost o mişcare colosală de marketing în sprijinul promovării filateliei în rândul tinerilor. Oare câţi clienţi şi-ar fi făcut astfel USPS? S-ar fi potrivit deviza "Collecting Stamps Is Fun!"

8 comentarii:

  1. poate pentru că pe respectivii îi interesează doar gologanii care s-ar putea aduna, nu şi să promoveze filatelia...

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa investitie! Sa faci cu un milion de dolari apropae 140 nu e deloc de neglijat.Scazand costul efectiv al serviciilor postale prestate, ma gandesc ca or fi ramas cateva milioane bune pentru reinvestit intr-o alta minune de acest gen :)nici nu-i de mirare ca vor sa scape de restul hirtiilor care probabil doar ocupa spatiu costisitor intr-un depozit...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam pe acelaşi principiu merg toţi emitenţii de mărci (inclusiv ai noştri). Este una dintre cele mai bănoase afaceri: tipăreşti hârtia cu o sumă nu prea mare, dar o vinzi şi de o mie de ori mai mult faţă de preţul de tipar (de ce crezi că sunt nominalele aşa de mari, crezi că are poşta nevoie de timbrele alea?)

      Ștergere