Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

duminică, 2 decembrie 2012

Ştampilă telegrafică pe o corespondenţă poştală

Mi-a sărit în ochi ilustrata din imaginile de mai jos nu prin frumuseţea ei, ci prin ştampila pe care o poartă.


O ştampilă "soră" cu cea de pe această ilustrată este ilustrată în "Ştampilografia poştală" semnată de Kiriac Dragomir, la pag. 146 (localitatea fiind alta însă, Craiova).
Ilustrata a fost expediată loco în Bucureşti, în aprilie 1900, "Domnului Nedelcovici Constantin, Telegrafist Telefon Central". Probabil că fiind adresată unui lucrător poştal (la acea dată, telegraful era sub aceeaşi "pălărie" cu poşta de scrisori), factorul a dus misiva direct destinatarului.
Nu am întâlnit această ştampilă utilizată şi ca ştampilă obliterantă (pe mărci).
Deşi nu există o catalogare adecvată, este destul de probabil ca toate oficiile importante care asigurau şi serviciul telegrafic (pe lângă cel poştal) să fi fost dotate cu astfel de ştampile.
Ilustrata a fost vândută recent pe eBay, pentru o sumă nesemnificativă.

4 comentarii:

  1. Buna ziua,

    Recent m-am lovit si eu de o stampila asemanatoare, in catalog am cautat dar nu am gasit alte informatii in afara de stampila propriu zisa, ma puteti indruma catre mai multe informatii... colectionez carti postale de cativa ani dar doar recent am inceput sa fiu interesat si de stampilografie. Cu multumiri, Alexandru

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună ziua,

      În mod normal această categorie de ştampile n-ar avea ce să caute pe corespondenţele poştale, ele fiind aplicate pe corespondenţa telegrafică (după scoaterea din circulţie a timbrelor telegrafice, acestea au fost expediate nefrancate, cu plata tarifelor în numerar).
      Cazul prezentat mai sus este un soi de suvenir, deoarece carte poştală ilustrată nu pare să fi circulat prin poştă, fiind mai degrabă o "făcătură" a unui amploiat din serviciul telegrafic.

      Ștergere
    2. Va multumesc frumos pentru raspuns, m-ati mai luminat

      Ștergere