Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 14 decembrie 2012

Ilustrată frumoasă cu marcă "Spic" circulată fraudulos

Ilustrata a fost vândută pe un portal online. Iniţial atenţia mi-a fost captată de ilustrată, care are o imagine ceva mai puţin comună, fiind în plus şi din perioada "clasică" a cartofiliei.


Ca imagine, pot spune că este o litografie foarte frumoasă. Numai din întâmplare am observat şi ce era pe verso:


Ilustrata a circulat loco, în Bucureşti, în mai 1899. Ea a fost francată conform tarifului, cu o marcă de 5 bani. Problema este că marca este reutilizată. Dacă vă uitaţi cu atenţie la ea, se observă urma altei ştampile albastre pe colţul stâng inferior.
Probabil că mica înşelătorie nu a fost observată de cei de la poştă, care i-au "dat drumul" să circule.
După evidenţele mele, nu mai cunosc decât trei astfel de situaţii pentru perioada "Spic". Ilustrata a fost vândută cu 33 euro (după 17 biduri), dar bănuiesc că interesul a fost manifestat pentru ilustrata în sine şi nu pentru marca "Spic" circulată fraudulos.

4 comentarii:

  1. Ce scris frumos aveau ...
    M-am pierdut și eu pe strada Liniștei admirând volutele din "f" dar și "d" ...
    Mulțumesc, Max!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Plăcerea este în egală măsură şi a mea, Doru. Plecăciune...

      Ștergere
  2. asa e...ce scris frumos si elegant aveau :)
    am mai zis ca o sa incep sa scriu scrisori dar uite ca nu m-am tinut de cuvant...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi vin Sărbătorile acuma... Ai avea ocazia, mesaje, felicitări, cred că ar lăsa o impresie deosebită!

      Ștergere