Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 12 mai 2012

Colecţie deosebit de frumoasă de clasice româneşti

În februarie, casa germană de licitaţii Gert Müller a prezentat în oferta sa o colecţie deosebit de frumoasă de clasice româneşti, conţinând numai piese de o calitate ridicată, alese cu atenţie mare, se pare, de către fostul posesor.
Câteva imagini au fost disponibile (chiar şi la rezoluţie mare). Din cauza lipsei de spaţiu, le prezint la o scară ceva mai mică, dar îndeajuns de bună pentru a vă putea face o idee.


Colecţia a fost vândută pentru suma de 5.400 euro, lucru ce spune destul de mult ce înseamnă calitatea.

9 comentarii:

  1. Nu e ceva de comentat ci doar de mulţumit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Lot extraordinar, stampilele sunt impecabile dar eu cred ca valoarea de vanzare e mult prea mare.
    Multumiri Max!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vei rămâne uimit Remus când vei vedea ce oferte se fac pentru piese frumoase. La asemenea calitate, să ştii că nu este mult.

      Ștergere
  3. Buna Max,
    Adevarul e ca daca ma uit peste adunatura mea de litografiate, putine la numar oricum, cred ca pot identifica cel mult doua trei cu stampila clara, una cu stampila cat de cat centrata si cu margini decente.
    Ai dreptate, cred ca fostului proprietar i-a luat o vesnicie sa le gaseasca pe toate intr-o stare impecabila, plus nu mai mentionez banii, observ ca o piesa buna se vinde pe ebay de la 20-30$ in sus.
    De mentionat e ca cele mai frumoase par cele cu stampila degetar.
    Imi face placere sa ma uit ori de cate ori am ocazia la cele doua poze, piesele sunt superbe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună Remus,
      Pe măsură ce vei căpăta experienţă, vei vedea că am dreptate în ceea ce priveşte calitatea. Bineînţeles că poţi cumpăra ce-ţi place, dar mai târziu vei constata că piesele frumoase, bune din punct de vedere calitativ vor fi cu mult mai uşor de comercializat decât restul.
      Ştampilele tip "degetar" sunt relativ rare pe litografiate, deoarece au fost introduse destul de târziu şi nu au prea apucat să fie utilizate pentru că litografiatele au fost înlocuite de mărcile emisiunii "Paris". Oricum, "degetarele" nu au fost utilizate în mod normal pe mărci (ci pe timbrele telegrafice), mărcile poştale obliterate cu astfel de ştampile sunt excepţii.

      Ștergere
  4. Salut Max,

    Oare ai cumva toate imaginile licitatiei din acest articol?

    Mi-ai face o mare bucurie daca ai putea sa mi le oferi si mie.

    Iti multumesc tare mult.

    O zi frumoasa iti doresc!

    Cu deoasebita stima,
    Remus

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare rău, Remus. Nu am decât ce se vede.
      Dacă vrei să-ţi faci o bază de imagini, te sfătuiesc să urmăreşti licitaţiile în mod constant.
      O zi frumoasă îţi doresc şi eu.

      Ștergere
  5. Ce pacat,

    Multumesc mult Max.

    Intrebam deoarece lotul e inclus cu cel prezentat aici : http://romanianstampnews.blogspot.ro/2012/05/colectie-de-clasice-de-vanzare-online.html si eram curios sa stiu daca doar aceste 2 pagini erau din intreaga colectie. Fac acum pe detectivul sa vad pe unde s-au dus minunatiile astea :)

    Sa stii ca ti-am luat exemplu si strang si eu acum tot ce gasesc despre litografiate, sunt tare curios sa vad cand vor reaparea la suprafata, dar banuiesc ca mult timp va mai trece...

    Poate pe atunci o sa ma gaseaca cu ceva bani prin buzunare :)

    O seara linistita iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cele două loturi (sau colecţii) nu au legătură una cu alta. Cele de la linkul indicat de tine au fost oferite pe eBay, iar acestea de mai sus la o licitaţie a firmei Gert Mueller.
      Eu strâng imaginile deoarece urmăresc să calculez parităţi şi frecvenţe de apariţie, pentru determinarea cotelor la viitorul catalog. Sunt bune şi la documentare, dacă le compari cu atenţie îţi poţi da seama care sunt caracteristicile originalelor şi ajungi să deosebeşti uşor falsurile (care, din păcate, nu sunt puţine).
      Şi eu îţi doresc o seară plăcută, Remus. Cât despre bani, te sfătuiesc să nu-ţi faci inimă rea, pentru că vei constata mai târziu că niciodată nu vei putea achiziţiona tot ce ţi-ai dori, chiar dacă ai avea acei bani.

      Ștergere