Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 17 mai 2012

Carte poştală albaneză, utilizată în România

Piesa despre care este vorba a fost oferită pe eBay (cred că luna trecută). Nu eram hotărât să o semnalez, din cauza calităţii foarte proaste a imaginii (am mai "tras" eu de ea, încercând să o fac cât mai lizibilă). M-am răzgândit însă, pentru că este totuşi o piesă importantă.


Probabil că o persoană originară din Albania s-a deplasat în România, în primăvara anului 1914, având asupra sa o carte poştală "de acasă". A folosit-o pentru a trimite un mesaj (nu mă întrebaţi ce spune, că n-am cuvimtele la mine...). Carte poştală a fost postată la oficiul de la Ministerul de Finanţe, fiind francată integral conform tarifului în vigoare: 10 bani pentru carte poştală externă şi 25 bani pentru taxa de recomandare.
Este prima combinaţie între un întreg albanez şi o francatură românească pe care o văd. Probabil că nu am fost singura persoană în această situaţie, deoarece pentru această piesă s-au plasat 14 biduri, preţul final de adjudecare ajungând la 242 dolari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu