Analiza este cuprinsă în cadrul unui material mai amplu, publicat de Săptămâna Financiară. Îl recomand mai ales cititorilor poştaşi (e bine să mai auziţi şi alte păreri, nu numai pe cele ale propriilor şefi).
Redau doar un scurt pasaj, exact aşa cum este el publicat.
De ce a ajuns Poşta în pragul colapsului:
- Creşterea numărului de personal şi a cheltuielilor salariale aferente.
- Ponderea ridicată a cheltuielilor cu forţa de muncă.
- Amânarea deciziilor de construcţie şi automatizare a centrelor regionale de tranzit.
- Neimplementarea unui sistem IT integrat.
- Gestionarea ineficientă a clienţilor majori.
- Implementarea de soluţii neviabile în procesul de restructurare în ceea ce priveşte proiectarea reţelei de transport prioritare aeriene, în sensul că au fost introduse curse directe între şapte oraşe, la capacitate şi costuri excesive.
- Înnoirea flotei auto, achiziţia de maşini nefiind realizată conform necesarului real.
- Semnarea unor contracte de achiziţii în 2008 de peste 300 de milioane de euro, care depăşesc capacitatea financiară de plată a companiei.
- Înfiinţarea a patru centre de poştă hibridă, în baza unui parteneriat încheiat în condiţii dezavantajoase pentru Poşta Română.
- Atitudinea negativă a salariaţilor implicaţi în relaţia directă cu clienţii.
- Politică de preţuri insuficient aliniată la piaţă.
- Contracte de achiziţii pe termen lung fără posibilitate de denunţare.
- Sisteme primitive de raportare internă şi de monitorizare.
Sursa: Strategia de restructurare şi modernizare a Companiei Naţionale „Poşta Română” SA, aprobată prin Hotărârea de Guvern (HG) nr. 572/2010
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu