Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 4 mai 2011

Colecţia Andrew Cronin

În acest an, colecţia renumitului cercetător a fost desfăcută (în câteva loturi mai mari, plus o serie de loturi mici sau de câte o singură piesă) şi vândută de către casa americană de licitaţii Cerrystone. Firma americană este celebră prin numeroasele colecţii de marcă poştală rusească veche pe care le-a prezentat de-a lungul anilor (printre altele, tot aici a fost vândută celebra colecţie a lui Mikulski).

Cu mulţi ani în urmă am remarcat articolele din presa vremii, semnate de A. Cronin. Într-unul din aceste articole, cercetătorul semnala corespondenţe francate cu mărci româneşti, expediate din Hust (Ucraina Subcarpatică) în 1919. Din păcate, casa Cherrystone nu a indicat, în catalogul licitaţiei, şi componenţa loturilor mai mari.

Acum câteva zile, am avut surpriza să constat că o bună parte din aceste loturi mari a fost achiziţionată de către o altă casă de licitaţii, oferindu-le spre vânzare (nu vă spun care, am oareşce interese). În ciuda faptului că toate loturile sunt amănunţit descrise, având chiar imagini scanate pentru fiecare planşă, am căutat în zadar piesele cu ştampile din Hust. De fapt, tot capitolul respectiv lipseşte.

Dacă ştie cineva destinaţia acestui capitol de istorie poştală a Ucrainei Subcarpatice şi care au aparţinut lui Andrew Cronin (sau, eventual, dacă posedă sau cunoaşte astfel de piese), am marea rugăminte să-mi dea un semnal.

Mulţumiri anticipate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu