Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 9 martie 2011

Desfiinţarea Romfilateliei este cerută de ani de zile (1)

După articolul pe care l-am publicat duminică, au apărut şi primele reacţii. Ele au venit atât sub forma unor comentarii, dar şi pe adresa de mail disponibilă în profil. Unele mail-uri au fost semnate, asumate şi însoţite de copii electronice ale unor documente care au, mai mult sau mai puţin, legătură cu subiectul abordat. Am primit şi câteva mail-uri de pe adrese "de unică folosinţă", destul de neelegant, demonstrând dorinţa expeditorilor de a rămâne anonimi. Vă readuc la cunoştinţă că nu am îngrădit posibilitatea de a face comentarii la articole nici măcar pentru anonimi, aşa că vă rog să nu îmi mâncaţi timpul cu mail-uri de acest gen decât dacă doriţi să-mi transmiteţi fişiere în ataşament.

Am studiat documentele ce mi-au fost trimise, le-am triat şi am încercat să înţeleg subiectul în funcţie de posibila relevanţă pentru cititori.

Romfilatelia a fost înfiinţată în cursul anului 2004, prin (celebra, de acum) HG nr. 42/2004. După acest pas, a urmat încheierea, între Romfilatelia şi CN Poşta Română, a unui contract vizând condiţiile de realizare şi distribuire a mărcilor poştale necesare reţelei poştale. Numai că, după un timp relativ scurt, Poşta realizează că prin acest contract este dezavantajată. În martie 2006, doi dintre directorii companiei alcătuiesc un material prin care îi arată directorului general problemele întâmpinate prin interpunerea Romfilatelia în activitatea de aprovizionare cu mărci poştale, solicitând totdată desfiinţarea acestei companii. Citiţi mai jos acest material (click pe imagini pentru mărire).



În aceeaşi zi cu data realizării analizei, la solicitarea şefului Serviciului Aprovizionare Timbre şi Efecte Poştale, biroul de avocaţi Ştefănică, Duţu şi Asociaţii, consultant juridic al Poştei, semnează un memorandum prin care propune, la rândul său, desfiinţarea prin absorbţie a Romfilateliei, pentru motivele argumentate.



Din ambele documente rezultă în mod clar disfuncţionalităţile apărute în activitatea strict poştală.

Cele două documente au rămas fără nicio finalitate, din cauza protecţiei de care conducerea Romfilatelia a beneficiat la nivelul fostului Minister al Comunicaţiilor. Dar modul de funcţionare al Romfilateliei nu a adus prejudicii numai Poştei, ci şi filateliştilor. Vom vedea acest lucru într-un articol viitor.

Va urma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu