Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 31 martie 2014

Am primit o "palmă" pe care nu o voi uita multă vreme

Mult timp (e vorba de vreo câteva zeci de ani) am trăit cu impresia că cea mai importantă parte a catalogului românesc din 1974 a fost redactată (pentru perioada postclasică cel puţin) pe baza unor studii realizate de cercetători români, care nu au fost nominalizate la bibliografie decât în măsura în care ele fuseseră publicate în periodicele vremii. Câteva studii nepublicate (printre care şi o încercare de realizare a unui capitol rezervat emisiunilor "Spic de grâu", destinat monografiei mărcilor româneşti aflată în plan pe atunci) mi-au fost cunoscute. Dar prin anii '70 o parte a colecţionarilor mai în vârstă ţineau sub cheie lucrările şi studiile mai importante. Tare mi-ar fi plăcut să fi existat în vremea aceea un blog precum acesta, al meu.

Referitor la mărcile tip "Vulturi", mulţi ani m-am tot întrebat cine a fost acela care a studiat emisiunile, deoarece nu apare nimeni în bibliografia de la "coada" catalogului. Mai precis, este vorba despre varietăţile ilustrate la paginile 144-145.
Recent am avut ocazia să studiez colecţiile unor vechi periodice filatelice publicate în limbile engleză şi franceză. Printre acestea a fost şi colecţia publicaţiei britanice "The Philatelic Record". În volumul nr. 27, numărul din iulie 1905 am găsit răspunsul pe care nu l-am aflat mai bine de 30 de ani. Îl aveţi şi voi în imaginile de mai jos (click pentru mărire).


După ce am parcurs articolul din paginile ilustrate mai sus, mi-am dat seama că noi am rămas cu studiul la nivelul acela, din 1905. Iar de atunci nu au trecut decât o sută şi ceva de ani!
Halal cercetători mai suntem! Bine că umblăm după tot felul de cai verzi pe pereţi! Sau ne fabricăm singuri "piese", ca să avem ce strânge.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu