Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 28 august 2012

"Zeppelinele" au în continuare căutare

În ultimele luni am văzut mai multe oferte având ca obiect francaturi diverse de poştă aeriană, cât şi corespondenţe expediate cu dirijabile. Astfel de piese continuă să trezească interesul colecţionarilor, realizând în unele situaţii preţuri finale interesante. Vă voi da trei exemple de corespondenţe expediate în America de Sud la bordul celebrului "Graf Zeppelin".

Carton preimprimat (cu o frumoasă stemă a Regatului României) expediat din Bucureşti la Pernambuco în mai 1932, cu cel de-al patrulea zbor spre America de Sud al dirijabilului Graf Zeppelin. Cartonul a fost vândut cu 98 de euro (19 biduri).

Plic expediat recomandat la Buenos Aires în august 1932 cu cel de-al şaselea zbor spre America de Sud al aceluiaşi dirijabil. Preţ realizat: 156 euro (17 biduri).

Tot un plic recomandat, expediat în octombrie 1932 din Bucureşti la Pernambuco cu cel de-al optulea zbor al lui Graf Zeppelin spre America de Sud. Preţ realizat: 124 euro (14 biduri).

În cataloagele româneşti nu există încă o listare a corespondenţei zburate cu dirijabilele. Poate că, dacă avem puţin noroc, vom beneficia în viitorul nu prea îndepărtat şi de o astfel de catalogare.

2 comentarii:

  1. Foarte interesante francaturile. Ce ştiu e că în 1932 Taxa de recomandare (observ că toate 3 sunt R) era de 10 lei, iar un plic simplu până în 20 de gr. era tarifat tot cu 10 lei. Dintr-un foc rezultă 20 lei pentru serviciul poştal. Diferenţa de preţ (52, 63 şi 57) se încadrează suprataxelor percepute cu LZ-127 (între 50 şi 150). Întrebarea pe care mi-o pun de ce aceaste suprataxe nu au aceaşi valoare, ea diferind prin ce anume?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Parcurgeţi cele două volume dedicate istoricului tarifelor poştale, publicate de ing. Călin Marinescu în 2008, precum şi volumul aceluiaşi autor dedicat istoricului poştei aeriene în România.

      Ștergere