Au început să iasă la lumină dedesubturile unei afaceri grase, dar nu pentru Poştă - se pare -, ci pentru o firmă privată, care a beneficiat de câştigarea unei licitaţii în condiţii cel puţin ciudate. Cu sprijinul unor suspuşi din cadrul Companiei Naţionale Poşta Română, arată Jurnalul.
UPDATE 22 aprilie 2011
Poşta Română a emis un comunicat de presă pe care, în spiritul corectei informări a cititorilor, îl redau integral.
Bucureşti, 20.04.2011 – C.N. Poşta Româna S.A. respinge acuzaţiile conform cărora ar fi achiziţionat servicii de medicina muncii făcând abstracţie de prevederile legale. În susţinerea acestora, facem următoarele menţiuni:
Contractul actual privind serviciile de medicina muncii a rezultat în urma rezilierii unui contract anterior, în baza nemulţumirilor semnalate de beneficiar, privind neîndeplinirea unor obligaţii contractuale, datorate în mare parte lipsei personalului medical ori activităţilor prestate de cabinetele medicale colaboratoare ale prestatorului. Prin încheierea contractului cu S.C. Alfa Medical Center S.R.L. s-au diminuat costurile anuale aferente serviciilor medicale de medicina muncii cu 572.640 lei, în comparaţie cu contractul anterior, înregistrându-se o economie globală de 2.863.200 lei (reducere de aproximativ 20%). În plus, în cazul angajărilor, până în limita a 20% din numărul total de angajaţi, investigaţiile medicale privind controlul medical la angajare se execută gratuit, iar tariful lunar per angajat este de 11,53 lei. Cadrul general al contractului privind numărul de beneficiari ai serviciilor de medicina muncii prevede un număr maxim, dar plata se realizează lunar pentru un număr mediu de angajaţi, număr comunicat de către companie.
În legătură cu acuzaţiile privind procedura de achiziţie publică, facem precizarea că aceasta s-a făcut conform prevederilor OG 34/2006, Art. 2, alin. 2, Art. 16, Art. 56 alin. 2. Totodată, în materialul din ediţia din 18 aprilie 2011 a publicaţiei ”Jurnalul Naţional” se preciza eronat faptul că legea (OG 34/2006) prevede publicarea în 48 de ore a anunțului de atribuire, fiind vorba în fapt de un termen legal de 48 de zile (art. 56)
Referitor la neajunsurile privind acoperirea naţională, precizăm faptul că S.C. Alfa Medical Center S.R.L. dispune de echipe mobile, dotate cu logistică necesară efectuării controlului medical periodic care, conform contractului încheiat, se efectuează la sediile Poştei Române după un grafic stabilit, care să nu perturbe desfăşurarea activităţilor poştale.
În plus, facem menţiunea că în 6 luni de zile de la încheierea noului contract, nu au fost primite reclamaţii privind serviciile medicale oferite companiei de către Alfa Medical Center.
Şi în privinţa pierderilor pentru anul 2010, publicaţia ‘Jurnalul Naţional’ scria eronat faptul că acestea s-au ridicat la 60 milioane Euro, fiind vorba în realitate de aproximativ 28 milioane Euro. Astfel, am reuşit să reducem substanţial pierderile lunare, de la 27 mil. lei/lună în iunie 2010 la 4,8 mil. lei/lună în prezent, prin renegocierea și rezilierea unor contracte, precum cele cu G4S pentru care plata era de aproximativ 3,2 milioane Euro/lună sau contractul cu Blue Air, valoare lunară de aproximativ 1 milion Euro.
O altă menţiune pe care C.N. Poșta Română S.A. doreşte să o facă este legată de comisionul perceput de Poşta Română din valoarea sumei virate pentru fiecare pensionar, care din 2011 este de 1% și nu 1,3% cum s-a speculat în presă, procent din urmă valabil până în 2007.
C.N. Poşta Română S.A. consideră că acuzaţiile proferate de publicaţia ”Jurnalul Naţional” şi preluate şi de alte canale media au rolul să lezeze grav imaginea instituţiei noastre şi solicităm prin urmare tuturor mijloacelor media să ţină cont de punctul de vedere oficial al Poștei Române în relatarea subiectelor legate de activitatea instituţiei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu