Au început să iasă la lumină dedesubturile unei afaceri grase, dar nu pentru Poştă - se pare -, ci pentru o firmă privată, care a beneficiat de câştigarea unei licitaţii în condiţii cel puţin ciudate. Cu sprijinul unor suspuşi din cadrul Companiei Naţionale Poşta Română, arată Jurnalul.
UPDATE 22 aprilie 2011 
Poşta Română a emis un comunicat de presă pe care, în spiritul corectei informări a cititorilor, îl redau integral.
Bucureşti, 20.04.2011 – C.N. Poşta Româna S.A. respinge  acuzaţiile conform cărora ar fi achiziţionat servicii de medicina muncii  făcând abstracţie de prevederile legale. În susţinerea acestora, facem  următoarele menţiuni:
Contractul actual privind  serviciile de medicina muncii a rezultat în urma rezilierii unui  contract anterior, în baza nemulţumirilor semnalate de beneficiar,  privind neîndeplinirea unor obligaţii contractuale, datorate în mare  parte lipsei personalului medical ori activităţilor prestate de  cabinetele medicale colaboratoare ale prestatorului. Prin încheierea  contractului cu S.C. Alfa Medical Center S.R.L. s-au diminuat costurile anuale aferente serviciilor medicale de medicina muncii cu 572.640 lei, în comparaţie cu contractul anterior, înregistrându-se o economie globală de 2.863.200 lei  (reducere de aproximativ 20%). În plus, în cazul angajărilor, până în  limita a 20% din numărul total de angajaţi, investigaţiile medicale  privind controlul medical la angajare se execută gratuit, iar tariful  lunar per angajat este de 11,53 lei. Cadrul general al contractului  privind numărul de beneficiari ai serviciilor de medicina muncii prevede  un număr maxim, dar plata se realizează lunar pentru un număr mediu de  angajaţi, număr comunicat de către companie.
În legătură cu  acuzaţiile privind procedura de achiziţie publică, facem precizarea că  aceasta s-a făcut conform prevederilor OG 34/2006, Art. 2, alin. 2, Art.  16, Art. 56 alin. 2. Totodată, în materialul din ediţia din 18 aprilie  2011 a publicaţiei ”Jurnalul Naţional” se preciza eronat faptul că legea  (OG 34/2006) prevede publicarea în 48 de ore a anunțului de atribuire,  fiind vorba în fapt de un termen legal de 48 de zile (art. 56)
Referitor  la neajunsurile privind acoperirea naţională, precizăm faptul că S.C.  Alfa Medical Center S.R.L. dispune de echipe mobile, dotate cu logistică  necesară efectuării controlului medical periodic care, conform  contractului încheiat, se efectuează la sediile Poştei Române după un  grafic stabilit, care să nu perturbe desfăşurarea activităţilor poştale.  
În plus, facem menţiunea că în 6 luni de zile de la încheierea noului contract, nu au fost primite reclamaţii privind serviciile medicale oferite companiei de către Alfa Medical Center. 
Şi  în privinţa pierderilor pentru anul 2010, publicaţia ‘Jurnalul  Naţional’ scria eronat faptul că acestea s-au ridicat la 60 milioane  Euro, fiind vorba în realitate de aproximativ 28 milioane Euro. Astfel,  am reuşit să reducem substanţial pierderile lunare, de la 27 mil.  lei/lună în iunie 2010 la 4,8 mil. lei/lună în prezent,  prin  renegocierea și rezilierea unor contracte, precum cele cu G4S pentru  care plata era de aproximativ 3,2 milioane Euro/lună sau contractul cu  Blue Air, valoare lunară de aproximativ 1 milion Euro.
O altă  menţiune pe care C.N. Poșta Română S.A. doreşte să o facă este legată de  comisionul perceput de Poşta Română din valoarea sumei virate pentru  fiecare pensionar, care din 2011 este de 1% și nu 1,3% cum s-a speculat  în presă, procent din urmă valabil până în 2007.
C.N. Poşta  Română S.A. consideră că acuzaţiile proferate de publicaţia ”Jurnalul  Naţional” şi preluate şi de alte canale media au rolul să lezeze grav  imaginea instituţiei noastre şi solicităm prin urmare tuturor  mijloacelor media să ţină cont de punctul de vedere oficial al Poștei  Române în relatarea subiectelor legate de activitatea instituţiei.
 
 
 
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu