Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 30 iulie 2015

O trimtere interesantă cu caracter filatelic

Corespondenţa filatelică din anii '20 ai secolului trecut nu mi se mai pare mult deosebită, deoarece în ultima perioadă am avut ocazia să văd destul de multe trimiteri de acest gen, cu precădere cărţi poştale simple.
Uneori însă se întâmpla ca o trimitere să prezinte un element mai interesant sau neobişnuit, care constituie de fapt sarea şi piperul pieselor de istorie a filateliei. Vă dau un exemplu mai jos (click pe imagine pentru mărire).


Un colecţionar din Bucecea (judeţul Botoşani) îi solicita în 1928 corespondentului său din Elveţia mărci clasice "Raion I" şi "Raion II". Tocmai de aceea îţi dai seama că omul nostru nu era un ageamiu şi nici un începător.
Partea care pe mine m-a amuzat şi care m-a şi determinat să semnalez această carte poştală este "semnătura" colecţionarului moldovean, nu cea olografă, ci mica "ştampilă" aplicată la sfârşitul mesajului.

Ştampila (era să zic avatarul!) imită desenul mărcilor din a doua emisiune Cap de bour, având însă un nominal inexistent la mărcile originale (20 parale).

Cartea poştală a fost relativ recent vândută într-o licitaţie online cu un preţ care m-a făcut să-mi pară rău că nu am făcut nicio ofertă.

Am stat şi m-am uitat destul de mult la aecastă piesă, am admirat-o. Şi mi-am spus (pentru a nu ştiu câta oară): de aceea este frumoasă filatelia!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu