Imediat după război, câţiva întreprinzători au dorit să "dea lovitura": au inventat un supratipar pe care l-au aplicat pe câteva mărci uzuale (din acestea unele fuseseră deja scoase din circulaţie) şi le-au oferit apoi unor negustori de mărci atât din Europa Occidentală, cât şi de peste Ocea, în Statele Unite. Câteva reviste filatelice ale vremii s-au grăbit chiar să anunţe "noua emisiune". Informaţiile nu circulau cu viteza şi cu precizia de astăzi. Cu toate acestea, publiciştii filatelici ai vremii au respectat aproape mereu un principiu: verificau informaţiile pe care le primeau, căutând pe cât se putea la acea dată surse oficiale.
Cam aşa arătau falsurile (plicul din imagine a apărut de curând pe un portal online, cineva încercând să îl valorifice).
Bineînţeles că tentativa de înşelătorie a ieşit repede la iveală, iar revista care anunţase "apariţia" a făcut precizarea necesară, atrăgând atenţia cititorilor că este o "emisiune neoficială".
Am mai scris despre aceste producţii aici.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu